Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Fake Hybrid Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

+1 het zou mij sterk verbazen dat ik meer aan km-heffing zal betalen dan aan rijtaks...

Wat is het gemiddelde in Vlaanderen? Ik dacht 15.000 km/jaar. Stel dat men wil streven naar 10.000 km, dan zal alles daarboven betekenen dat je meer betaalt dan het huidige forfait.
    Last edited by Gere; 30/10/2017, 15:15.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Wat is het gemiddelde in Vlaanderen? Ik dacht 15.000 km/jaar. Stel dat men wil streven naar 10.000 km, dan zal alles daarboven betekenen dat je meer betaalt dan het huidige forfait.
      Zo zwart wit, zal het wel niet zijn... Iemand die zijn 20.000 km in de ardennen afmaalt, zal minder betalen.
      Wie doet zijn volle 15.000km in volle spits en op tolwegen?

Comment

• Zou wel mooi zijn als ze enkel de kilometers gaan belasten... kunnen we n'een dikken otto kopen

Comment

• Ach met den tijd gaat ge wel meer waarde hechten aan bezittingen, dan aan n'een dikken otto
          PS ge hebt toch al n'een dikken otto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Zou wel mooi zijn als ze enkel de kilometers gaan belasten... kunnen we n'een dikken otto kopen
            Die gaan precies peperduur worden.

Comment

• Bestaat altijd wel beter materiaal hee... Als CO2 en zo geen rol meer gaan spelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Die gaan precies peperduur worden.
                Hoe gaan ze dat dan doen ? Ze willen de vaste kosten laten vallen of ben ik verkeerd ?

Comment

• Nu betalen we een jaarlijks forfait.

De bedoeling is omdat effectief volledig te laten vallen en enkel een tarief per kilometer aan te rekenen. CO2 en zo gaan natuurlijk een grotere rol spelen dan vandaag.

Comment

• Ja dat klopt, maar dan verschillende tarieven naargelang uitstoot of cilinderinhoud of...?

Comment

• Had nog ge-edit.

De bedoeling is uiteraard dat er een bonificatie is van milieuvriendelijke voertuigen en dat de vervuilers extra belast worden zoals dat nu ook reeds is.
                      Bij de vrachtwagens momenteel gaat het verschil tot factor 2.

Comment

• Ik dacht ook dat het de bedoeling zou zijn om de BIV te schrappen. Dit wil zeggen dat men enkel op basis van de tarieven de vergroening kan sturen dus de spreiding van de tarieven verwacht ik nog groter dan bij vrachtwagens.

Comment

• Dus... het zal weer in feite een verdoken extra belasting worden onder het mom van... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Alsof Ben Weyts de énige is die daar in zijn ééntje over beslist...
                            En ik zie hem daar al zitten denken: " Hoe kan ik alles op mijn departement naar de kl*ten helpen en zoveel mogelijk mijn zakken vullen? " Peins, Peins...
                            Maakt niets uit. Hij is als bevoegd minister eindverantwoordelijk.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Zou wel mooi zijn als ze enkel de kilometers gaan belasten... kunnen we n'een dikken otto kopen
                              Men spreekt van de rijtaks af te schaffen, maar als puntje bij paaltje komt km-heffing wel bovenop... Wij kennen ons volkje toch ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Men spreekt van de rijtaks af te schaffen, maar als puntje bij paaltje komt km-heffing wel bovenop... Wij kennen ons volkje toch ?
                                Ik vrees er ook voor...

Comment

• Laatste nieuws wat ik vind

Hervorming vennootschapsbelasting: fake hybride wagens, voordeel van alle aard personenwagens en aftrekbaarheid autokosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Ik dacht dat er op een autoforum niet aan politieke praat gedaan werd?
                                    Kan je aantonen wat er niet correct is met mijn statement? Onder Di Rupo 2012 is de VAA retroactief aangepast, dat is gewoon een feit, de waarheid heeft zijn rechten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten

Kan je aantonen wat er niet correct is met mijn statement? Onder Di Rupo 2012 is de VAA retroactief aangepast, dat is gewoon een feit, de waarheid heeft zijn rechten
                                      Daar gaat het ook niet over... In principe zijn politieke debatten hier niet op zijn plaats.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Daar gaat het ook niet over... In principe zijn politieke debatten hier niet op zijn plaats.
                                        Daar gaat het in zijn post toch niet over.

Hij verwijst naar (de periode van) de regering Di Rupo. Ik lees geen (partij)politiek standpunt.

Comment

• waarschijnlijk zult ge bij een elektrische wagen mss geen kilometerbeperking krijgen, bij een hybride x aantal km per jaar en hoe vervuilender hoe minder kilometers dat ge zult mogen maken om in dat forfait te blijven.

maar dat gaat het fileprobleem en zo niet oplossen he, dan staan we gewoon met elektrische auto's in de file maar buiten de file gaan we dan toch nog met echte wagens kunnen rijden aan een goedkoper tarief .
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Working...
                                          X