Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Fake Hybrid Topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Dat is enkel als de batterij vol is... zelfs een Volvo T8 verliest veel van zijn pluimen als hij terugvalt op de benzinemotor

    Comment


    • #22
      't is moeilijk om iets positief er over te zeggen, hee?
      bij het remmen laadt de batterij bij, dus je hebt altijd wel wat batterijlading om opnieuw te kunnen accelereren .

      Comment


      • #23
        Als het maar genoeg koppel heeft om aan te schuiven in de file, en om "veilig" te kunnen inhalen. Want met al dat gedownsized gedoe... en dan met een lege batterij, ge zou u al rap in een te grote auto met een te kleine motor wanen.
        Last edited by Maurice P.P.; 20/10/2017, 17:43.

        Comment


        • #24
          geen probleem met aanschuiven in de file en veilig inhalen hier, dus voel me niet persoonlijk aangevallen

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            geen probleem met aanschuiven in de file en veilig inhalen hier, dus voel me niet persoonlijk aangevallen
            LOL, dat geloof ik, want een Golf valt nu toch nog niet in de categorie auto's die ge te groot kunt noemen. Juuust gepast dus.

            Comment


            • #26
              voila, downsizing moet ge niet enkel toepassen op de motor, maar op heel de wagen . golf is zowa het kleinste da ik kon gaan, want bv. met pano dak zit ik al met mn kop tegen 't plafond, en in een A3 berline pas ik vanachter gewoon niet in wegens de aflopende daklijn. Dus 't is niet dat ik, gelijk napoleon, iets te compenseren heb. Soit off topic

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                voila, downsizing moet ge niet enkel toepassen op de motor, maar op heel de wagen .
                Daarom dat ze nu beginnen met snelwegen voor e-bikes, het ultieme compacte transportmiddel…met een regenjas heb je immers niets groter nodig…

                Ben je met meer, neem je een e-Riksja.

                Onze ministers, beginnen alvast wakker te worden....



                Comment


                • #28
                  Een minister in een e-Riksja, dat wil ik even zien...

                  Comment


                  • #29
                    Voor de meerprijs die ge betaalt voor een hybride, kan je idd voor heel je gezin een deftige elektrische fiets kopen. Zelf heb ik er geen omdat mijn meeste verplaatsingen ofwel minder dan 5 km zijn, ofwel meer dan 50.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                      Als het maar genoeg koppel heeft om aan te schuiven in de file, en om "veilig" te kunnen inhalen. Want met al dat gedownsized gedoe... en dan met een lege batterij, ge zou u al rap in een te grote auto met een te kleine motor wanen.
                      Wat ik niet heb mag een ander ook niet of zoiets ?

                      T is niet omdat jij zwaardere of snellere auto's verachtelijk vindt, dat ge steeds uw gal moet spuwen. Als je hier zo'n dingen leest over krachtige motoren moet uwen tikker nogal overuren maken zeker ?

                      En wat kom je nu weer een topic volzeveren met achterna getrap ?

                      Triest hoor jongen, erg triest...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Dat is enkel als de batterij vol is... zelfs een Volvo T8 verliest veel van zijn pluimen als hij terugvalt op de benzinemotor
                        Dan verlies je't voordeel van een gecombineerde motor he... Als 't nog niet op punt staat, zou'k het dan ook niet kopen. Volle vermogen zou toch altijd voorhanden moeten zijn op één of andere manier...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                          Dan verlies je't voordeel van een gecombineerde motor he... Als 't nog niet op punt staat, zou'k het dan ook niet kopen. Volle vermogen zou toch altijd voorhanden moeten zijn op één of andere manier...
                          Normaal gezien, als je hem gebruikt zoals bedoeld dus, laad je hem geregeld op, waardoor je meestal met volle batterij vertrekt. je rijdt meestal ook in hybride mode en niet in EV-mode (kan je kiezen, maar is in de meeste plugins standaard), m.a.w. dat altijd beide motoren kunnen aangesproken worden en hij niet alleen maar op elektriek rijdt tot hij helemaal plat is om dan volle bak de benzinemotor te gaan gebruiken. Bij het afremmen gaat de batterij ook terug bijladen. Dus je gaat feitelijk nooit voorhebben dat uw batterij zodanig plat is dat de elektromotor niet meer kan meehelpen bij het accelereren.

                          Ik vind het op zich wel een interessant concept, heb ook al wel aan een Golf GTE, 225xe, of 330e gedacht, maar voor mij zijn de grootste nadelen:
                          - duur in aankoop
                          - je verliest kofferruimte (zeker de golf GTE is te klein)
                          - ik kan thuis niet laden en met lege batterij verbruikt die even veel dan een gewone benzine
                          - de fiscale gunstmaatregelen zijn maar tijdelijk (met alle gevolgen van dien voor de herverkoopwaarde)
                          - extra gewicht, dus iets minder tof in de bochten en ook bij het remmen voel je het.
                          Last edited by sunking; 21/10/2017, 00:00.

                          Comment


                          • #33
                            Germinal (was het Germinal? ) gaat met zijn Porsche eens proberen wat er gebeurt als je op topsnelheid blijft rijden. Zien of het vermogen dan zakt.
                            Lijkt me juist het tofste aan een hybride, de electromotor die je komt helpen bij lage toeren. Dan zou dat het rijgevoel van een zes cilinder misschien kunnen evenaren ? Of indien een zes cilinder met electro... een 8 cilinder evenaren...
                            Hangt er beetje van af hoe snel je batterij terug oplaadt tijdens het rijden...

                            Zou de tekortkoming van een benzine (weinig kracht in lage toeren) en een diesel (weinig kracht in hoge toeren) herleiden tot iets wat ideaal kan zijn voor het rijplezier.
                            Om geld te besparen moet je het niet doen...
                            Last edited by ; 20/10/2017, 23:59.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                              Dan verlies je't voordeel van een gecombineerde motor he... Als 't nog niet op punt staat, zou'k het dan ook niet kopen. Volle vermogen zou toch altijd voorhanden moeten zijn op één of andere manier...
                              dat is juist wat niet kan met een hybride... als je het volle vermogen aanspreekt is het volle pret voor een paar tientallen kilometers, dan daalt het vermogen van de electromotor, om eindelijk op benzine terug te vallen na het vooropgestelde aantal kilometers (meestal een 30/40 kms )
                              bijladen met remmen is marginaal en als je de batterij wenst op te laden tijdens het rijden moet de benzinemotor permanent werken (specifiek programma)


                              Last edited by guyugy; 21/10/2017, 10:12.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                Wat ik niet heb mag een ander ook niet of zoiets ?

                                T is niet omdat jij zwaardere of snellere auto's verachtelijk vindt, dat ge steeds uw gal moet spuwen. Als je hier zo'n dingen leest over krachtige motoren moet uwen tikker nogal overuren maken zeker ?
                                De meeste van deze fake-hybrids (m.u.v. enkele zoals de Toyota Prius) hebben een meer dan voldoende krachtige verbrandingsmotor. Doen alsof die niet meer vooruit te branden zou zijn als de batterij leeg is vind ik nogal wreed overtrokken, ze zullen nog koppel te over hebben vergeleken met het gemiddelde wagenpark en nog meer dan veilig genoeg kunnen inhalen.
                                99 % van die wagens worden enkel aangeschaft omwille van fiscale redenen, niet uit milieuoverwegingen, wat hun kopers ook wel weten. Het is een typisch misbruik van gaatjes in de wetgeving.
                                Het is dan ook normaal dat de wetgever tracht deze gaatjes te dichten als ze merkt dat de maatregelen hun doel voorbij schieten.
                                Vandaar mijn reactie.
                                Last edited by Maurice P.P.; 21/10/2017, 10:56.

                                Comment


                                • #36
                                  Wat is er mis om die fiscale gaatjes te gebruiken ? Heb jij enig idee hoeveel je als zelfstandige aan de staat 'afdraagt' ? Niet alleen voor zichzelf, maar ook om anderen werk aan te bieden ?

                                  En wat is er mis om een krachtige wagen te hebben ? Als je 300 PK hebt, is het wel zo leuk dat die altijd voorhanden is en je niet afhankelijk bent van een al dan niet opgeladen batterij. Maar ja, alles wat meer heeft dan 160 Pk is wellicht des duivels ?

                                  In feite komt het erop neer dat de verbrandingsmotor nog steeds het beste is en men geen alternatief heeft. Tenzij we kerncentrales gaan bijbouwen...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Als ge doelbewust de gaatjes gebruikt, wéét ge toch dat dat iets is waar vroeg of laat een einde aan komt. Ik ben conservatief, maak liever wat minder kosten, want zelfs al leidt dat tot meer winst - en dus meer vennootschapsbelasting - dan houd ik aan 't eind van de rit nog altijd meer over dan
                                    wanneer ik een dure investering had gedaan die wel aftrekbaar is maar die me geen extra winst laat maken. De vennootschapsbelasting bedraagt 'slechts' 25 a 34%, dan is dat ook feitelijk het percentage da je maximaal kan besparen, dwz een porsche phev van 100k die 100% aftrekbaar is, ga je dus jaarlijks 20k op afschrijven en 6,7k belastingen besparen, kost dus netto 13.3k jaarlijks.
                                    Een bmw 3 van 40k die 80% aftrekbaar is, ga je jaarlijks 8k op afschrijven, 2,1k belasting op besparen, dus kost netto 5,9k of nog steeds minder de helft van die porshe phev en je hebt nog steeds een nette wagen.
                                    snap niet, dat de aankoop van die porsche, dan als slimme investering wordt gezien. Of kan ik niet rekenen?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Je vergeet de biv en de verkeersbelasting. En je doet de investering best als je in de hoogste schijf valt uiteraard. Komt daarbij dat je dan wel met een wagen van 100 k rijdt, terwijl die BMW slechts 40 k kostte. Dus kan je procentueel meer voordeel uit de Porsche halen. Dat doe je uiteraard voor je eigen plezier. Als je het in de vorm van loon wil ontvangen kost het nog heel wat extra.

                                      Dat is maar een klein gaatje hoor, denk dat iedere boekhouder elk 'gaatje' zal benutten. Maar soit, ik ben geen boekhouder... enkel zelfstandige geweest in een ander klimaat.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Wat is er mis om die fiscale gaatjes te gebruiken ? Heb jij enig idee hoeveel je als zelfstandige aan de staat 'afdraagt' ? Niet alleen voor zichzelf, maar ook om anderen werk aan te bieden ?
                                        ..
                                        Ja, (beroepshalve)

                                        daarom deze correctie van een fabel….

                                        Een zelfstandige draagt slechts ½ belasting en sociale lasten aan de staat af t.o.v. een werknemer.

                                        Het verschil is wel:
                                        • De zelfstandig moet dat kleine bedrag (+/-1/2) zelf betalen en merkt /beseft hoe groot dat (kleinste) bedrag wel is…
                                        • Bij een werknemer betaald de werkgever alles en de werknemer beseft niet, wat de werkgever allemaal meer (+/- 1/2) moet betalen dan het netto loon
                                        De overheid beseft evenwel dat zelfstandige (die meestal hard werken) onmisbaar zijn in een land zoals België, daarom blijven ze dit voordeel genieten... maar als de fiscale flaters te groot worden, moet men wel ingrijpen...anders worden we een 3e wereld land... en klagen de zelfstandige ook.

                                        Comment


                                        • #40
                                          En wanneer komt de correctie voor de fake cng-wagens met een piepkleine cng-tank ? Daar zouden ze ook het voordeel moeten koppelen aan de grootte van de tank...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X