Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring: goedkeuring uitlaatgastest zonder meting voor sommige diesels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Dikke voorstander van het Nederlands systeem.
    Als het ginds werkt zoals jij het toelichtte dan bedank ik ervoor.

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    Wat waarschijnlijk nu ook al gebeurd bij mensen die eerst hun wagen naar de garage doen en daarna naar de keuring gaan.
    Daar mag je zeker van zijn.

Als het onderhoud correct wordt uitgevoerd en opgevolgd dan lijkt me een voorafgaand extra "nazicht keuring" compleet overbodig en zakkenvullerij voor de garage ... ze zullen je op de keuring wel zeggen of en wat er precies dient te gebeuren.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Wat met al het drinkgeld dat die mannen ontvingen ?
    Hoeveel geef je dan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Hoeveel geef je dan ?

Haha... wie zegt dat ik dat deed lol

Comment

Allez nen espace me kapotte remlichten da krijgde zomaar ni door de keuring

Comment

Dat dacht ik dus ook !

Comment

Iemand die op de keuring (Tienen) werkt, zijn Peugeot diende de eerste keer, gekeurd te worden (als je er werkt mag je uw auto niet zelf keuren)

Resultaat: afgekeurd, want de snelheid index van zijn banden (te laag) klopte niet, met wat mocht…

Toen hij die auto nieuw kocht (Tienen), had hij gepingeld, om toch gratis, bredere banden te krijgen…

Garage heeft hem toen 2 gratis nieuwe banden gegeven, 2 diende hij zelf te betalen…

Comment

Dan had hij beter DHL met dat snelheidsmonster naar de keuring laten gaan.

Comment

Daar mag je zeker van zijn.

Als het onderhoud correct wordt uitgevoerd en opgevolgd dan lijkt me een voorafgaand extra "nazicht keuring" compleet overbodig en zakkenvullerij voor de garage ... ze zullen je op de keuring wel zeggen of en wat er precies dient te gebeuren.
                Ik ben tot nu toe toch altijd voor de keuring in de garage langs geweest om zeker te zijn dat de lichten al volledig juist afgesteld staan.

Nu heb ik een nieuwe auto, dus de komende jaren zal ik niet naar de keuring moeten gaan.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dan had hij beter DHL met dat snelheidsmonster naar de keuring laten gaan.
                  Ma dat schijnt wettelijk te zijn, als je derde remlicht werkt zou het ok zijn. En neeje, niks gegeven

Comment

Ik ga drie keer per jaar naar keuring 1x prive wagen KIA cerato altijd eerst naar garage voor controle en jaarlijks onderhoud ( max 10.000km/jaar)
                    1x lichte vracht Renault trafic altijd eerst naar garage voor controle en jaarlijks onderhoud( +/- 7500km/jaar)
                    1x aanhangwagen laadvermogen 1000kg ( onderhoud doe ik zelf)
                    Nog nooit problemen gehad op technische controle ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door midas Bekijk Berichten
                      Ik ga drie keer per jaar naar keuring 1x prive wagen KIA cerato altijd eerst naar garage voor controle en jaarlijks onderhoud ( max 10.000km/jaar)
                      1x lichte vracht Renault trafic altijd eerst naar garage voor controle en jaarlijks onderhoud( +/- 7500km/jaar)
                      1x aanhangwagen laadvermogen 1000kg ( onderhoud doe ik zelf)
                      Nog nooit problemen gehad op technische controle ,
                      Sinds ik 4 jaar geleden mijn eerste wagen gekocht heb is het altijd prijs bij mij. Nochtans altijd naar garage. Eerste auto afgekeurd voor roest aan iets van de ophanging (weet niet meer wat juist), garage wist dat maar dacht dat de keuring het niet ging merken. Jaar erop ben ik zelf gegaan. afkeur voor licht omdat er wat water in zat. Jaar erop heb ik een andere wagen gekocht met keuring dus dan geen probleem gehad. dit jaar weer andere wagen gekocht zonder keuring, garage terug laten gaan. Kreeg al telefoon dat er slijtage was aan ophangingsdriehoeken en mogelijk afkeur maar als ik wou wilde de garage het toch proberen (wie niet speelt wint niet denk ik dan). Volgende dag krijg ik te horen dat hij afgekeurd is voor lichtafsteling...

Comment

Als een garage haar job deftig uitvoert is dat gerij naar de keuring toch overbodig.

En als je als koper er van uit gaat dat een auto met blanco keuring perfect in orde is, dan ben je zeker naief.
                        De keuring gaat over veiligheid en milieu. Met een half defecte waterpomp, versnellingsbak geraak je zo door de keuring, maar je zit achteraf wel met een pak kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Sinds ik 4 jaar geleden mijn eerste wagen gekocht heb is het altijd prijs bij mij. Nochtans altijd naar garage. Eerste auto afgekeurd voor roest aan iets van de ophanging (weet niet meer wat juist), garage wist dat maar dacht dat de keuring het niet ging merken. Jaar erop ben ik zelf gegaan. afkeur voor licht omdat er wat water in zat. Jaar erop heb ik een andere wagen gekocht met keuring dus dan geen probleem gehad. dit jaar weer andere wagen gekocht zonder keuring, garage terug laten gaan. Kreeg al telefoon dat er slijtage was aan ophangingsdriehoeken en mogelijk afkeur maar als ik wou wilde de garage het toch proberen (wie niet speelt wint niet denk ik dan). Volgende dag krijg ik te horen dat hij afgekeurd is voor lichtafsteling...
                          Mag ik hieruit besluiten dat de keuring dus steeds goed werk heeft afgeleverd en de garage niet deugt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Mag ik hieruit besluiten dat de keuring dus steeds goed werk heeft afgeleverd en de garage niet deugt?
                            Goh moeilijk om dat hieruit te concluderen. (was ook niet altijd zelfde garage).
                            Denk eerder dat het langs 2 kanten komt. Garage die denkt dat het goed genoeg zal zijn voor een groene kaart en keuring die (terecht/onterecht?) bekend staat voor al eens wat door de vingers te zien.
                            (en de houding van sommige keurders laat ook aan de wensen over...)
                            Last edited by turboslak; 25/10/2017, 13:23.

Comment

Ge laat de garage gaan en hij word afgekeurd voor de afstelling van de lichten, dat wilt dus zeggen dat die van de garage dat niet eens hebben nagekeken.
                              Ik hoop dat diz garage de kosten van de herkeuring op zich heeft genomen want dat was toch wel volledig hun fout.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wel straf dat een garage zich laat afkeuren....

Comment

Afkeuren voor lichten vind ik sowieso dikke zever. Ge kunt uw lichten laten afstellen, en twee weken later staan ze weer slecht.
                                  Als dat maar een beetje is merk je dat ook nooit zelf.
                                  Ik begrijp niet dat niet alle auto's automatische niveauregeling hebben.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Niet iedereen werkt met een toegevoegde waarde DHL !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Afkeuren voor lichten vind ik sowieso dikke zever. Ge kunt uw lichten laten afstellen, en twee weken later staan ze weer slecht.
                                      Da's een puur indianenverhaal : de lichten van onze auto's staan hier al respectievelijk 6 jaar en 10 jaar correct afgesteld zonder eraan te sleutelen.

Comment

In mijn BMW stonden de lichten ALTIJD verkeerd na enkele weken.

Ooit gegaan naar de keuring met afkeur voor homokineet, lichten ok. 1 week later terug voor de herkeuring en dan afgekeurd voor linkervoorlicht dat buiten tolerantie zat.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Ooit gegaan naar de keuring met afkeur voor homokineet, lichten ok. 1 week later terug voor de herkeuring en dan afgekeurd voor linkervoorlicht dat buiten tolerantie zat.
                                          Da's een nieuw indianenverhaal jongen ... als je auto afgekeurd wordt voor een homokineet (en de lichten dus OK zoals zijn zoals je aangeeft), dan wordt bij de herkeuring (die volgens jou 1 week later gebeurde) enkel die homokineet gecheckt.

Comment

Working...
                                          X