Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote slimme km heffing topic...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
    Ik wil alleen voor emissie betalen als het ook daadwerkelijk gemeten kan worden à la minute.
    We betalen ons water, gas & elektriciteit toch ook zo?
    Betaal jij al voor je CO2-uitstoot op elektriciteit, gas en water?
    Komt er zeker en vast aan over een jaar of 20.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Er wordt wel degelijk controle gedaan op OBU. Je moet toch telkens je vrachtwagen volledig uitlezen? Niet alleen je tachograaf, maar de volledige vrachtwagen. Tachograaf is gebonden aan de rijderskaart. Gegevens vrachtwagen worden bijgehouden voor controle. Net als je CMR.
      Wat alternative brandstof betreft: ik ga in 2018 starten met 4 vrachtwagens op CNG. Brussel centrum vooral.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Dat ook nog

Comment

Wat gaan ze doen met de mensen die reeds €10000 biv betaald hebben, als ze de km heffing gaan invoeren? Je kan in Belgie maar 1keer belast worden...
          Lagere bedragen ook trouwens...

Comment

Een gps tracker in je auto, die bijhoudt waar en wanneer je rijdt. Kleine moeite om dat met je snelheid te linken. Zo heb je constante snelheidscontrole 24/7.

Dat mensen zo vlotjes hun privacy opgeven, is beangstigend.

De vroegere KGB zou spontaan zijn klaargekomen.

Comment

+34

Intexor, ge moet is meer komen hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                Een gps tracker in je auto, die bijhoudt waar en wanneer je rijdt. Kleine moeite om dat met je snelheid te linken. Zo heb je constante snelheidscontrole 24/7.

De vroegere KGB zou spontaan zijn klaargekomen.
                Kunnen ze nu al met je gsm...
                Floating Car Data (FCD) via GSM is een monitoringssyteem, waarbij mobiele telefoons op het wegennet worden gevolgd om een beeld van de verkeerssituatie te krijgen. Het systeem levert gedetailleerde actuele en historische informatie over de reistijd en snelheden. Het meest bekende systeem is Mobile Traffic Services (MTS). Dit artikel gaat hoofdzakelijk over de werking van het MTS-systeem. Het voordeel van FCD via GSM is dat geen grote vloot van voertuigen hoeft te worden ingezet met speciale plaa

Waze gebruikes ea. worden ook al gevolgd op snelheid... Intern gebruik voor de verkeerssituatie...
                Last edited by ; 31/10/2017, 11:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Wat gaan ze doen met de mensen die reeds €10000 biv betaald hebben, als ze de km heffing gaan invoeren? Je kan in Belgie maar 1keer belast worden...
                  Het is niet de BIV maar de rijtaks die zou wegvallen
                  Blijft uitermate interessant voor wagens met zware motoren, vandaar dat ik er niet in geloof, beide zullen blijkbaar blijven en de km-heffing komt bovenop

Comment

Ja, denk ook dat het zoiets zal worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Betaal jij al voor je CO2-uitstoot op elektriciteit, gas en water?
                      Komt er zeker en vast aan over een jaar of 20.
                      Dat schrijf ik nergens maar weet wat je bedoelt.
                      We zullen ze maar niet slimmer maken zeker?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

Kunnen ze nu al met je gsm...
                        Floating Car Data (FCD) via GSM is een monitoringssyteem, waarbij mobiele telefoons op het wegennet worden gevolgd om een beeld van de verkeerssituatie te krijgen. Het systeem levert gedetailleerde actuele en historische informatie over de reistijd en snelheden. Het meest bekende systeem is Mobile Traffic Services (MTS). Dit artikel gaat hoofdzakelijk over de werking van het MTS-systeem. Het voordeel van FCD via GSM is dat geen grote vloot van voertuigen hoeft te worden ingezet met speciale plaa

Waze gebruikes ea. worden ook al gevolgd op snelheid... Intern gebruik voor de verkeerssituatie...
                        Ja, maar als je de gps in je gsm uit zet of die app niet gebruikt, dan kunnen ze het niet.

Een apparaat dat door de overheid wordt verplicht, is een ander paar mouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
                          Het is niet de BIV maar de rijtaks die zou wegvallen
                          Blijft uitermate interessant voor wagens met zware motoren, vandaar dat ik er niet in geloof, beide zullen blijkbaar blijven en de km-heffing komt bovenop
                          En als ze de hoogte van de heffing nu ook eens mee bereken op fiscale pk of CO2 uitstoot?

Ik geloof niet dat ze elke auto, van een elektrische, over een 15 jaar oude Yaris tot een Ferrari dezelfde prijs per km gaan laten betalen.

Comment

Ik was tegengekomen dat zowel biv en vb weg zouden vallen dan. Waar ben je anders tegengekomen?

Lijkt me ook juist het interessantste om een groener wagenpark te bekomen. Door een lagere kost van aankoop te voorzien zal men sneller overschakelen op een zuinigere wagen.

Comment

En als ze de hoogte van de heffing nu ook eens mee bereken op fiscale pk of CO2 uitstoot?

Ik geloof niet dat ze elke auto, van een elektrische, over een 15 jaar oude Yaris tot een Ferrari dezelfde prijs per km gaan laten betalen.
                              Geen idee waar dat ooit geschreven is dat er één tarief zou komen. Enkel DHL heeft dat een paar minuten gehoopt.

Comment

BIV zou inderdaad ook wegvallen volgens de berichtgeving die er reeds was.

Allez, kabinet Weyts laat de slimme kilometerheffing onderzoeken hé, dat wil niet zeggen dat er nu al iets daadwerkelijk vast ligt. Maar eender welke minister van verkeer zal waarschijnlijk verder die richting uitgaan volgende legislatuur.

Comment

Ze namen al afscheid van die privacy toen ze een smartphone in hun zak stopten ... Google !

Comment

We worden nu al meer gevolgd dan we beseffen. Ik duwde eergisteren op de noodknop omdat er een koe op de N42 liep. Gevaarlijke situatie. Dan krijg je een vrouw aan de lijn waar je je uitleg aan doet en zij verwittigt dan de nodige diensten, in dit geval uiteraard de politie. Zij wist perfekt waar ik reed, in welke richting ik reed en ze kende mijn GSM nr. Vreemd want ik dacht dat die oproepen via een andere sim gaan. (zou wel kunnen zijn dat mijn gsm nr ergens geregistreerd werd bij aankoop of zo)
                                    Vandaag ontdekte ik ook dat je op de GPS de gemiddelde snelheid kan zien van vertragingen. Dat betekent dat ze bij BMW in real time van elk voertuig met zo'n sim de snelheid kennen.
                                    Krijg je natuurlijk interessante info door. Vraag me af waarom de politie geen inzage van deze gegevens vraagt na een ongeval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Het BIV tarief van € 10 000 bestaat al vanaf 01/ 2015 niet meer…
                                      • Voor een V8 +/- 4 Liter (diesel en benzine) betaal je vanaf toen +/- ½ = +/- € 4500
                                      • Voor een V6 +/- 3L slechts +/- € 3300
                                      Dit was dankzij de vergroening van de autofiscaliteit van de Vlaamse regering….

Vermits het een nul operatie was, gingen alle tarieven voor motoren – 2400 cc progressief omhoog (hoe kleiner hoe meer)
                                      In de praktijk betaald een grote hoop mensen, met de kleinste motor (1.3 tot 2.4 diesels), de luxe van enkelingen…

De kleine man stemde, (rechts + liberaal) en kreeg dus waar hij voor stemde... (minder belasting voor de rijken)

Comment

Ja, maar als je de gps in je gsm uit zet of die app niet gebruikt, dan kunnen ze het niet.

Een apparaat dat door de overheid wordt verplicht, is een ander paar mouwen.
                                        Voor de snelheidsbepaling hebben ze genoeg met de gsm masten... Gps moet niet eens aan staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Het BIV tarief van € 10 000 bestaat al vanaf 01/ 2015 niet meer…
                                          • Voor een V8 +/- 4 Liter (diesel en benzine) betaal je vanaf toen +/- ½ = +/- € 4500
                                          • Voor een V6 +/- 3L slechts +/- € 3300
                                          Dit was dankzij de vergroening van de autofiscaliteit van de Vlaamse regering….

Vermits het een nul operatie was, gingen alle tarieven voor motoren – 2400 cc progressief omhoog (hoe kleiner hoe meer)
                                          In de praktijk betaald een grote hoop mensen, met de kleinste motor (1.3 tot 2.4 diesels), de luxe van enkelingen…

De kleine man stemde, (rechts + liberaal) en kreeg dus waar hij voor stemde... (minder belasting voor de rijken)
                                          ach ja, iedereen heeft een auto bouwjaar jonger dan 2015. Me stupid...

Comment

Working...
                                          X