Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote slimme km heffing topic...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, dat is het veiligste... Maar weinig kopers willen dat doen hee. Zeker als ze mijn onbetrouwbaar voorkomen zien lol.
Gohja, hij maakte er totaal geen spel van ze, hij stelde het zelfs zelf voor toen ik vroeg hoe hij wou betalen.
En ik verkies die manier ook qua veiligheid, dus beide tevreden.
Feit ook dat alles mooi en duidelijk op papier stond voor de verkoop, gaf langs beide kanten wel wat vertrouwen.
Geld stond ook de dag nadien op de rekening, wanneer hij erom wou komen, dus lang moest hij nu niet wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugyEn welke zijn de besluiten na 5 jaar ?
Ik ga is informeren waar ze die tegenwoordig voor gebruiken.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik heb 2 keer ne cheque aangenomen (belgische bank), en 1 keer dat de koper de overschrijving uitvoerde online terwijl ik er bij stond. Is altijd goed gegaan. Mss is cash nog wel het meest riskant want vals geld zie je niet zo snel. En boven een paar duizend euro mag het sowieso niet, dus veel keuze heb je niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenKan je een overschrijving binnen x tijd niet via de bank herroepen?
Een overschrijving kan u niet annuleren, hoe snel u er ook bij bent om uw bank te contacteren. Enkel wanneer uw thuisbankmodule zelf een fout maakt en een overschrijving meer dan één maal uitvoert bv., kan u uw bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren. In de andere gevallen geldt voor de bank de regel: betaald is betaald.
De ontvanger van geld dat verkeerdelijk werd overgemaakt, is wettelijk verplicht om het terug te storten. Als hij dit weigert, kan u naar de rechtbank stappen. U zal het onterecht achtergehouden bedrag terugkrijgen en diegene die uw geld achtergehouden heeft zal bovendien de kosten van een eventuele rechtszaak moeten betalen. Dit argument kan u best inroepen wanneer u op een weigering stuit: niet alleen zal uw tegenpartij altijd het bedrag moeten terugstorten, de kosten van een rechtszaak – en die kunnen wel eens doorwegen – zullen ook voor zijn rekening zijn.
'T zou anders nogal plezant worden, moest iedereen dat zomaar kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Nee, is een fabeltje
Comment
-
't is 't zelfde als met bancontact feitelijk , al weet ik niet, hoe rap het geld op uw rekening staat met bancontact (wellicht ook niet onmiddelijk?)
Dat vind ik de grote pest aan banken: het duurt altijd veel te lang eer het geld op de andere zijn rekening staat. Zeker met weekend/feestdagen er tussen.
Ondertussen kan de bank met dat geld beginnen traden... (ze doen niks anders)
Ik ging eens met de cheque die ik had ontvangen naar de bank, en wou meteen zelf een cheque voor de nieuwe auto die ik ging gaan afhalen die dag.
Dat kon niet: de cheque die ik meehad, zou pas de dag nadien op mijn rekening staan dus mijn saldo was te laag om een nieuwe cheque uit te schrijven.
Oplossing van de bank: de cheque die ik meehad, betaalbaar maken aan de dealer waar k de wagen ging afhalen (dus zinnetje er bij gekrabbeld), en dan nog een andere cheque met de opleg die ik moest betalen.
Denk zelfs, als je cash geld gaat storten, dat het pas de dag nadien op uw rekening staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten't is 't zelfde als met bancontact feitelijk , al weet ik niet, hoe rap het geld op uw rekening staat met bancontact (wellicht ook niet onmiddelijk?)
Dat vind ik de grote pest aan banken: het duurt altijd veel te lang eer het geld op de andere zijn rekening staat. Zeker met weekend/feestdagen er tussen.
Ondertussen kan de bank met dat geld beginnen traden... (ze doen niks anders)
Ik ging eens met de cheque die ik had ontvangen naar de bank, en wou meteen zelf een cheque voor de nieuwe auto die ik ging gaan afhalen die dag.
Dat kon niet: de cheque die ik meehad, zou pas de dag nadien op mijn rekening staan dus mijn saldo was te laag om een nieuwe cheque uit te schrijven.
Oplossing van de bank: de cheque die ik meehad, betaalbaar maken aan de dealer waar k de wagen ging afhalen (dus zinnetje er bij gekrabbeld), en dan nog een andere cheque met de opleg die ik moest betalen.
Denk zelfs, als je cash geld gaat storten, dat het pas de dag nadien op uw rekening staat.
bank van de post, is ondertussen real time tussen rekeningen van dezelfde bank. Om maar een vb te geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Nee, is een fabeltje.
En aangezien je normaal gezien de verkoop van de wagen op papier hebt staan, zie ik niet in hoe je dat geld ooit zou kunnen terughalen.
'T zou anders nogal plezant worden, moest iedereen dat zomaar kunnen.
Goed om weten, bedankt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Staat hier nochtans bij de mogelijkheden bij mijn online banking... wel nog niet geprobeerd.Onder bepaalde voorwaarden kan u de annulatie van een overschrijving aanvragen de dag van invoer vóór 17 uur.
Heb ondertussen eens uit curiositeit naar de bank (ING) gebeld, en ze wisten mij het volgende te vertellen:
- Indien je als particulier overschrijft naar een bedrijfsrekening, zou bovenstaande manier lukken.
- Indien je overschrijft naar een andere particulier, zou dit NIET lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk heb 2 keer ne cheque aangenomen (belgische bank), en 1 keer dat de koper de overschrijving uitvoerde online terwijl ik er bij stond. Is altijd goed gegaan. Mss is cash nog wel het meest riskant want vals geld zie je niet zo snel. En boven een paar duizend euro mag het sowieso niet, dus veel keuze heb je niet.
Er zijn in nederland mensen opgelicht doordat de koper inderdaad geld over schrijft via GSM terwijl de verkoper er op staat te kijken.
Achteraf blijkt dat dan een valse app te zijn, en dan is alles weg.
Tussen particulieren is een bankcheque nog altijd de beste en veiligste manier denk ik voor grotere bedragen.
Kleine bedragen kan je via de Bancontact app doen, want dan zie je op je eigen smartphone een bevestiging verschijnen.
Comment
-
De Belgische regering heeft donderdag op uiterst sluwe wijze besloten het tolwegennet uit te breiden. Het zou gaan om 150 kilometer aan provinciale wegen
België gaat ook tol heffen op provinciale wegen
27 oktober 2017 |403 keer bekekenDe Belgische regering heeft donderdag op uiterst sluwe wijze besloten het tolwegennet uit te breiden. Het zou gaan om 150 kilometer aan provinciale wegen die vanaf 1 januari 2018 een tolheffing gaan krijgen. TLN en haar Belgische zusterorganisatie TLV protesteren, de overheid zou hierme afspraken niet nakomen.
Toen de kilometerheffing op 1 april 2016 werd ingevoerd, maakten TLV en de Vlaamse regering afspraken over de mogelijke effecten van sluipverkeer. Die afspraken komen neer op volgende principes:- Er kan enkel een uitbreiding van de betolde wegen komen indien gedurende een langere periode objectief een toename van vrachtverkeer wordt vastgesteld.
- De toename moet groter zijn dan verklaarbaar door economische groei of toevallige omstandigheden zoals wegenwerken op bepaalde plaatsen.
- Eventuele uitbreidingen worden besproken met de sector voordat hierover beslissingen genomen worden.
Donderdag lijkt de beslissing al gevallen te zijn en worden de transporteurs geconfronteerd met 150 kilometer bijkomende tolwegen. TLV wijst erop dat een aantal wegen die circuleren in de pers en binnenkort betalend zouden worden, zelfs helemaal geen alternatieve wegen zijn voor betolde wegen, en dat er dus van ontduiking of sluipverkeer geen sprake kan zijn.
Transportondernemers zijn nog steeds geconfronteerd met zeer harde (internationale) concurrentie. Het is dan ook maar logisch dat gekozen wordt voor een route waarbij de combinatie van afstand en tijd het beste resultaat oplevert inzake CO2 uitstoot en mobiliteitsefficiëntie. Elke toevoeging van betalende wegen zal hoe dan ook leiden tot kostenverhogingen bij de transporteurs. Die kunnen niet anders dan die stijging door te rekenen aan hun klanten.
TLV dringt nog eens aan bij de Vlaamse regering op de beloofde dialoog, en staat erop dat de gemaakte afspraken worden nageleefd. Tot slot herhaalt TLV dat de congestie enkel kan opgelost door ook personenwagens een kilometerheffing te doen betalen. Het zou alvast van politieke moed getuigen mocht de Vlaamse regering de kilometerheffing uitbreiden naar lichtere voertuigen veeleer dan de vrachtwagens opnieuw te viseren.
Comment
-
Ben een plan aan het zoeken met alle tol wegen in België, wie helpt? (met die provenciale wegen)
zonder:
http://www.viapass.be/fileadmin/viap...oad/17KVla.jpg
tlv: http://www.transportenlogistiekvlaanderen.be/
Comment
Comment