Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote slimme km heffing topic...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben voor kilometerheffing(als je het gaat voelen in je portemonee),dan gaat de doorstroming verbeteren,veel minder files overal,de wegen slibben nu dicht,omdat zowat iedereen voor alles en nog wat hun auto nemen,naar de bakker(een brood kost dan maal drie met de auto),Velen die de kinderen afzetten,gaan halen op school die een paar honderden meters van thuis wonen,en noem maar op,dan pas weet je oei dat gaat geld kosten als ik even naar daar rij,ik neem nu de fiets.Heel dat Bam-traject had niet gehoeven,miljarden uitgespaard als de politiekers een beetje moed hadden,maar durven geen beslissingen te nemen bang afgestraft te worden bij volgende verkiezingen.Tijdens spitsuren dubbel tarief,tenzij je via bv een tracking systeem kunt bewijzen dat je je wagen gebruikt voor het werk.
    Met de moderne technologie moet het mogelijk zijn.En zeg nu zelf,stilstaan,optrekken,remmen,beetje vooruit,weer remmen,hoeveel kost dat dan,je zou verschieten,je wilt toch ook vlot rijden.

Comment

• Maar wat doe je dan met mensen in mijn situatie ? Ik kan niet ver meer stappen, kan niet meer fietsen,...
      En je zegt als het voor je woon-werkverkeer is, geen km heffing. Gaat de spits dan niet gewoon blijven bestaan ?

Comment

• Ja, dat is ook zoiets vreemds natuurlijk. Dat men bovenop heel het salariswagensubsidie-verhaal, ook nog eens van alle autogebruikers dit eigenlijk financieel "beloond" om met te wagen te gaan werken door een vergoeding van woon-werkveer aan te moedigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Hebben elektrische “vrachtwagens”een voordeel, voor zover deze bestaan?
          hybride wel, Stad Gent gebruikt deze via Volvo Lease

Comment

Onbegonnen werk... Kan je softwarematig omzeilen.
            ze willen gewoon een omschakeling naar een hernieuwbare energie.
            waarom onbegonnen? uitstoot staat toch in verhouding met verbruik!
            dus toch taksen op brandstof naar +200% ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

waarom onbegonnen? uitstoot staat toch in verhouding met verbruik!
              dus toch taksen op brandstof naar +200% ;-)
              Dus een auto van 25 jaar die 10l verbruikt, vervuilt even veel als een moderne auto die ook 10l verbruikt?
              Of ze zouden hem dan toch gelijk belasten...

Comment

Dus een auto van 25 jaar die 10l verbruikt, vervuilt even veel als een moderne auto die ook 10l verbruikt?
                Of ze zouden hem dan toch gelijk belasten...
                CO2-uitstoot is identiek alleszins.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Maar wat doe je dan met mensen in mijn situatie ? Ik kan niet ver meer stappen, kan niet meer fietsen,...
                  En je zegt als het voor je woon-werkverkeer is, geen km heffing. Gaat de spits dan niet gewoon blijven bestaan ?
                  Zo lang ze het openbaar vervoer niet gaan aanpakken verandert er niets.
                  Het openbaar vervoer kan en moet veel beter, zodat mensen een degelijk alternatief hebben voor hun auto.
                  Maar nee, ze hebben het openbaar vervoer de laatste 10 jaar alleen maar verkloot waardoor ze alleen maar meer mensen hebben verplicht om de auto te gebruiken.
                  Het openbaar vervoer gaat er op achteruit in dit apenland, hoe kan je dan nog verwachten dat de mensen hun auto aan de kant laten staan?
                  Ik ken verschillende mensen die altijd met het openbaar vervoer aijn gaan werken, maar in de laatste vijf jaar noodgedwongen een auto gekocht hebben omdat ze anders niet meer op hun werk geraakten.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb het al vernoemd in ander topic, wist je dat ze willen staken omdat ze op tijd moeten beginnen werken en moeten blijven tot het tijd is. Ze mogen niet meer te laat komen of te vroeg stoppen van de directie. Vakbonden plannen stakingen. Ik weet dus nog altijd niet of dit een grap is, of dat dit echt de waarheid zou zijn...

Comment

• Inderdaad, dat slaat echt alles.
                      Ge moet dat eens proberen in een normaal bedrijf.
                      Als ze hier zelfs nog maar 2 min te laat zijn, mogen ze op een stevige opmerking rekenen.
                      Dat zet trouwens een tendens in naar andere werknemers als ge zo'n dingen toelaat.
                      Werk is van 07:00 - 15:30, geen second vroeger of later.

Comment

• Mijn eerste werk was de regel dat 1 minuut te laat een kwartier van je overuren werd afgetrokken, 2 min een half uur... Hoe het was met 10 min te laat weet ik niet meer. Maar iedereen kwam ruim op tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Mijn eerste werk was de regel dat 1 minuut te laat een kwartier van je overuren werd afgetrokken, 2 min een half uur... Hoe het was met 10 min te laat weet ik niet meer. Maar iedereen kwam ruim op tijd.
                          Ik werk in ploegen en bij ons moet je 5 minuten voor tijd ingetikt zijn. Dus om 05u56 of 13u56 intikken is -15 minuten loon. Iedere minuut dat er bijkomt is -5 minuten loon. Dus 10 minuten te laat is meer dan een uur voor niets werken.

Soit, offtopic.
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ik kom elke dag tussen de 15 en de 30 minuten te laat.
                            Moeilijk om af te leren.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Hoewel ik den eersten ben om stakingen te veroordelen en op lui volk te sakkeren, snap ik het hier wel: jarenlang was er een gedoogbeleid. Je kwam 10 minuutjes later en nam eventueel wat minder pauze. Of ging wat later naar huis. Als je eerst de trein om 6u40 nam om om 7u30 te beginnen terwijl je er maar om 7u35 was, is het ergens bizar om al een uur vroeger de trein te nemen en er te zijn om 6u35. Da’s 55 minuten naar de vaantjes.

Snap niet dat ze niet een klein beetje glijdende uren hebben. Ieder zichzelf respecterend bedrijf kan dit toch aanbieden?

Als ik ooit nog ga solliciteren zou het aankomen op dat soort dingen, en niet op de laatste 100 euro loon...

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik snap toch niet hoe de vakbonden meegaan in dit verhaal en weer dreigen de boel plat te leggen. Gedoogbeleid of niet, de overeenkomst die ze tekenden blijft een overeenkomst. Na jaren van misbruik zou dit al een verworven recht zijn.
                                Zoals je zegt Timothy, als je gaat solliciteren zou het aankomen op zo'n dingen. Maar dat zijn dan afspraken die je op voorhand gemaakt hebt hee. Je bent dan ook bereid er iets voor in te leveren.
                                Het is in het geval van de spoorwegen altijd ten koste van diegene die langer moet blijven als er iemand te laat komt. Kan me voorstellen dat er dan bepaalde mensen slachtoffer worden omdat ze niks durven zeggen.

Comment

• Je hebt gelijk hoor, ze zouden het beter regelen in de arbeidsovereenkomst. Als het dat is waar de vakbond op aanstuurt heb ik er weinig problemen mee. Al is in het verleden gebleken dat ze elke mogelijke reden aangrijpen om te staken. Daar moet ik ook niet van weten.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Snap niet dat ze niet een klein beetje glijdende uren hebben. Ieder zichzelf respecterend bedrijf kan dit toch aanbieden?

Denk dat het merendeel van de bedrijven moeilijk kan opstarten als niet iedereen tegelijk begint.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Je kan toch moeilijk zeggen dat het loket tussen 6 en 6u30 open gaat hee.

Comment

• Als ze op tijd moeten komen/beginnen worden die gasten ziek hé...
                                        Zo simpel maken het sommige zichzelf.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als je klanten, doelpubliek hinder ondervindt omdat je te laat bent. Dan volgen er sancties als dit regelmatig gebeurt... Is overal zo.

Ik zie de brandweer al functioneren...

Je zal maar bij het spoor werken, en te laat komen met de trein... Spoor zonder einde...
                                          Last edited by ; 19/11/2017, 16:26.

Comment

Working...
                                          X