Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote slimme km heffing topic...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij het openbaar vervoer staken ze gewoon om te staken, die mannen (en vrouwen) hebben daar geen enkele zinnige reden voor nodig.
    Te lui om te werken noemen ze dat!!!!

    Al zijn er ook uitzonderingen op die regel, maar dat is een kleine minderheid.

    Ik ken enkele van die uitzonderingen, ene man is nu al enkele jaren op pensioen, heeft jaren bij de lijn gewerkt, niet 1 keer mee gestaakt omdat er nooit een zinnige reden voor was. Een vrouw hier in de straat van hetzelfde (zij werkt er nog steeds).
    Ook zo met enkele mensen die bij de spoorwegen werken.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Ben ook ambtenaar. De houding van de vakbonden in dit verhaal is totaal wereldvreemd. Ja, het is aan uw werkgever om flexibiliteit aan te bieden waar mogelijk. Maar het is nog altijd UW verantwoordelijkheid dat ge uw uren doet.

      Mijn werkuren zijn officieel van 0700-1506. Mijn effectief toegestane uren zijn van 0630-1436. Dit is uitzonderlijk toegestaan door ons diensthoofd als gunst voor de mensen die van Limburg of Luik komen werken in Brussel. Ik vertrek thuis om 0525, ben meestal om 0615 op het werk. En ik blijf tot 1445.

      Natuurlijk hebt ge dan ook van die paljassen die in Brussel wonen, op nog geen 10 minuten wandelen van hun werk, en die slagen er in om elke dag rond 0900-0930 binnen te komen taffelen, en die zijn weg om 1415.

      En wat doet men hiertegen? Niets. Of toch, binnen afzienbare tijd gaan ze door zo'n misbruiken het waarschijnlijk verbieden. Grote vergaderingen, boze emails, en voila. Gedaan met te beginnen voor 0700, en iedereen moet blijven tot 1506. En daar is niets op te zeggen, het is immers zo voorgeschreven. Moest het zo ver komen, dan blijf ik elke ochtend om 0615 komen om voor de files te zijn, en blijf ik tot 1506. En ik ga echt niet zeggen "die uren dat ik teveel doe, doe ik niets", nee, dan doe ik gewoon mijn werk van 0615 tot 1506. Ik heb zo al voldoende voordelen, ik ga daar niet dood van gaan.

      Maar die mensen die de gunstmaatregel om zeep geholpen hebben door hun geprofiteer? Die blijven enkele dagen ziek thuis, en daarna blijven die gewoon consequent te laat komen en vertrekken ze op hun gewoonlijk tijdstip, want je suis fonctoinnaire de l'état, n'est-ce pas!

      Zum kotsen
      Mijn Skoda

      Comment


      • In- en uitscannen, en dat probleem is opgelost... .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          In- en uitscannen, en dat probleem is opgelost... .
          Dat zou je denken, niet?

          Ze installeren (voor héél veel geld) telefoons met een in- en uitscan systeem op een dienst. Dit voor 2 redenen, 1 om de werkuren te controleren, en 2 om ervoor te zorgen dat iedereen om de beurt een telefoon opneemt (dit is een dienst die werkt als een soort call-center voor vragen). Dit 2de vooral om te vermijden dat het altijd dezelfde zijn die antwoorden terwijl de rest zit te nietsnutten.

          Een drama. Een ramp. Een schandelijke toestand. We gaan dit niet toestaan. Mijn privacy! Vakbond! Etcetera.

          Uiteindelijk na veel vijven en zessen en handenwringend gehandschoend aanpakken "het is maar een test, we gaan het niet controleren, pas na 6 maand komt er een evaluatie,..." is het in orde.

          Wat blijkt, na 6 maanden zijn het nog altijd enkelingen die het werk doen. En de rest? Die hebben volgens de logs toch braaf hun uren gewerkt.

          "Haha, moesten wij inloggen met een pincode aan het BEGIN van de dag. Ik log altijd UIT aan het begin van de dag, en IN aan het EINDE van de dag, dus mijn telefoon was altijd stil en het belde enkel maar bij mijn collega die dan moest opnemen, hihi, ik werkte dus 's nachts, haha, leuk toch?"

          Van de 30 telefoons lagen er 25 stof te happen in kasten. En de luiaards? Die Facebookten voort.

          De bazen in dit verhaal? De Majoor die door zijn telefoonprojectje kolonel wou worden, was het geworden, en zat nu ergens anders, en de nieuwe majoor die had een ander troetelkindje om zich mee bezig te houden. De telefoonopnemers bleven dezelfde militairen, en de nietsnutten dezelfde burgers bij Defensie.

          Onderschat de vindingrijkheid van luie ambtenaren niet. Die vinden een manier.
          Last edited by TooTall; 20/11/2017, 11:04.
          Mijn Skoda

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Bij het openbaar vervoer staken ze gewoon om te staken, die mannen (en vrouwen) hebben daar geen enkele zinnige reden voor nodig.
            Te lui om te werken noemen ze dat!!!!
            Als eens met een buschauffeur gepraat die in en rond de grootsteden ingezet worden? En 't is niet dat ze dik verdienen hé.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

              Dat zou je denken, niet?

              Ze installeren (voor héél veel geld) telefoons met een in- en uitscan systeem op een dienst. Dit voor 2 redenen, 1 om de werkuren te controleren, en 2 om ervoor te zorgen dat iedereen om de beurt een telefoon opneemt (dit is een dienst die werkt als een soort call-center voor vragen). Dit 2de vooral om te vermijden dat het altijd dezelfde zijn die antwoorden terwijl de rest zit te nietsnutten.

              Een drama. Een ramp. Een schandelijke toestand. We gaan dit niet toestaan. Vakbond. Etcetera.

              Uiteindelijk na veel vijven en zessen en handenwringend gehandschoend aanpakken "het is maar een test, we gaan het niet controleren, pas na 6 maand komt er een evaluatie,..." is het in orde.

              Wat blijkt, na 6 maanden zijn het nog altijd enkelingen die het werk doen. En de rest? Die hebben volgens de logs toch braaf hun uren gewerkt.

              "Haha, moesten wij inloggen met een pincode aan het BEGIN van de dag. Ik log altijd UIT aan het begin van de dag, en IN aan het EINDE van de dag, dus mijn telefoon was altijd stil en het belde enkel maar bij mijn collega die dan moest opnemen, hihi, ik werkte dus 's nachts, haha, leuk toch?"

              Van de 30 telefoons lagen er 25 stof te happen in kasten. En de luiaards? Die Facebookten voort.

              Onderschat de vindingrijkheid van luie ambtenaren niet. Die vinden een manier.
              Tsja, je zit natuurlijk op een plaats waar (te) veel bazen zitten, veel meer uitleg hoeft dat niet. In de eenheden gaat het er gans anders aan toe. Vraag mutatie, ze hebben nog jong kader nodig in de eenheden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                Tsja, je zit natuurlijk op een plaats waar (te) veel bazen zitten, veel meer uitleg hoeft dat niet. In de eenheden gaat het er gans anders aan toe. Vraag mutatie, ze hebben nog jong kader nodig in de eenheden.
                Nein danke, 2018 zit al vol voor mij met 3 periodes OVG (voor de eerste keer in Antwerpen met de Aie, ben eens curieus hoe het eten is in Brasschaat) en als ik sjans heb nog iets anders

                EDIT Dat callcenter is trouwens niet mijn dienst. Goddank.
                Mijn Skoda

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

                  Nein danke, 2018 zit al vol voor mij met 3 periodes OVG (voor de eerste keer in Antwerpen met de Aie, ben eens curieus hoe het eten is in Brasschaat) en als ik sjans heb nog iets anders

                  EDIT Dat callcenter is trouwens niet mijn dienst. Goddank.
                  3 periodes OVG en je wilt nog iets extra. Bij ons zijn ze de helft van 't jaar weg. Altijd welkom.

                  Comment


                  • Dit topic ging toch over de kilometerheffing ?
                    Wel : zonet een mailtje gekregen van sattelic (die firma van die obu dinges) : VANAF 01/01/2018 hebben BE-trekkers het ook aan hun been (zelfs indien minder dan 3.5 ton)
                    Kassa-kassa en degene die zo'n trekkertje hebben gekocht om aan de tol te ontsnappen raken het aan de straatstenen niet meer kwijt.

                    Comment


                    • Tja, wegblijven van de tolwegen... tegen 2025 zal het voor iedere zijn.
                      In Frankrijk worden de tolwegen ondertussen duurder....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Tja, wegblijven van de tolwegen... tegen 2025 zal het voor iedere zijn.
                        In Frankrijk worden de tolwegen ondertussen duurder....
                        Is nie makkelijk hoor

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                          I know....

                          Comment


                          • Het was wel zo dat bepaalde firma’s hun vrachtwagens overladen in kleinere om aan de heffing te ontsnappen.

                            Comment


                            • Zijn er nog enige ontwikkelingen?

                              Comment


                              • Ja, wegen waar ze moeten betalen.. waar ze helemaal niet blij mee zijn. En dat ze het gaan doorrekenen aan de eindgebruiker. Tja, dat was te verwachten natuurlijk, een extra belasting moet ergens van betaald worden. Perfekt te begrijpen dat de transportsector dit doet. Dus wie betaalt er extra belasting..... ? Wij. Maar dat snapt men niet altijd lol.

                                Comment


                                • Das een feit, maar als ik zie dat ik zelfs de kleinste prul online goedkoper kan bestellen....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Das een feit, maar als ik zie dat ik zelfs de kleinste prul online goedkoper kan bestellen....
                                    Inderdaad, als ik zie wat ze bij de buren aan pakjes afleveren.
                                    De laatste weken staan ze hier bijna dagelijks met postpaketjes bij de buren.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Goh... voor veel zaken ga ik de deur niet meer uit. Cool blue, bol com, vanden Borre online, noem maar op zijn voor mij de vervangers van Makro en andere fysieke winkels geworden. Nuis't makkelijk he... frigo kapot, je maakt uw keuze, tikt het type nog eens in en je ziet waar je het goedkoopste kan kopen op dat moment. En qua service veel betere ervaringen (zeker met bol com) dan in de gewone winkels.Iets kapot binnen garantie, al verschillende keren gehad dat ze nieuw opsturen zonder meer (in geval van kleinigheden), of dat ze je vragen het oude terug te sturen en het geld staat na enkele dagen terug op de rekening. En gedaan met lange wachtrijen in de winkels, drukte rond de feestdagen,...
                                      Ge kunt u ook veel beter informeren over een toestel tegenwoordig. Genoeg ervaringen van gebruikers en testverslagen online.
                                      Nu klagen de grote winkelketens dat ze beconcurreerd worden door die online firma's. Was onlangs nog in de media. Wat nu gebeurt is net hetzelfde als toen zij opkwamen en de plaatselijke (kleine en middelgrote) handelaar weg concurreerden. De markt verandert altijd, de ene zijn dood is de andere...

                                      Comment


                                      • Het grootste probleem: gemakzucht van de mensen en het steeds goedkoper willen. Ook al duwen ze daardoor hun eigen economie en welvaart in de dieperik. Wel ik ga naar de lokale zelfstandige, krijg daar een deftige uitleg en koop daar ook. Moet hij het zelf bestellen en moet ik enkele dagen wachten dan wacht ik wel. Is hij wat duurder dan betaal ik dat extra wel. Maar ik weet tenminste dat ik geen Buitenlandse webshop genre coolbue, bol.com of zalando mee sponsor. Ik heb nog nooit iets online besteld en hoop dat ook niet te moeten doen. Maar de mensen zijn nu eenmaal te lui geworden en moeten elke maand te hard tellen om al die luxegadgets online te kunnen bestellen. En dan maar klagen dat er zoveel camionetten op de weg rond rijden. Het mes snijdt aan twee kanten maar dat willen velen maar niet inzien.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
                                          Is toch een lachertje en blijft ook om te lachen.Maar ik hoop dat ze het dan ook eens serieus gaan controleren. Mijn schoonouders hebben er zelfs een brief voor naar de Burgemeester van hun dorp gestuurd. Met een pak handtekeningen van buurtbewoners eronder. Want bij mijn schoonouders in de straat staat ook zo een bord. En 5 jaar geleden kwam er amper een zware trekker met oplegger voorbij gedaverd. Nu zijn het er enkele tientallen per uur. En nog nooit hebben ze daar een controle gedaan. Ondertussen blijkt het zelfs een ideale sluipweg/parallelweg voor een provincieweg met km-heffing te zijn. Paar weken geleden zelf nog door een vrachtwagenchauffeur gehoord die naast hun bouwmaterialen kwam leveren. De man passeert er minstens 5 keer per dag. Hij moet van zijn baas en zo spaart hij elke dag bijna 25 euro aan km-heffing uit. Maar die km-heffing wordt wel altijd aan de klant doorgerekend. Reken maar uit als je dit als transportbedrijf met pakweg 30 vrachtwagens dagelijks kan doen. Kassa kassa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X