Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote slimme km heffing topic...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Het grootste probleem: gemakzucht van de mensen en het steeds goedkoper willen. Ook al duwen ze daardoor hun eigen economie en welvaart in de dieperik. Wel ik ga naar de lokale zelfstandige, krijg daar een deftige uitleg en koop daar ook. Moet hij het zelf bestellen en moet ik enkele dagen wachten dan wacht ik wel. Is hij wat duurder dan betaal ik dat extra wel. Maar ik weet tenminste dat ik geen Buitenlandse webshop genre coolbue, bol.com of zalando mee sponsor. Ik heb nog nooit iets online besteld en hoop dat ook niet te moeten doen. Maar de mensen zijn nu eenmaal te lui geworden en moeten elke maand te hard tellen om al die luxegadgets online te kunnen bestellen. En dan maar klagen dat er zoveel camionetten op de weg rond rijden. Het mes snijdt aan twee kanten maar dat willen velen maar niet inzien.
    Het grootste probleem is dat er eigenlijk geen probleem is.

    Tja, d'r zijn altijd mensen tegen de verandering. Toen de kruidenier op de hoek sloot omdat er ne GB kwam dacht men ook dat de economie ging instorten .

    De werkgelegenheid verplaatste zich. Is niet omdat ge het niet meer kunt redden in je zaak dat het een ander zijn fout is. Dan moet ge u specialiseren in iets of zelf groeien.
    Mensen werden indertijd ook als zijnde lui verweten omdat ze hun inkopen in ne supermarkt deden door sommigen van de oude garde.
    Nu staan ze zelf in de rij aan te schuiven voor de kassa.

    De nieuwe generatie zal steeds meer en meer het internet gebruiken en nu hebben de supermarkten het moeilijk. De fout van de anderen ? Nee, eigen schuld, ze moesten maar mee op de kar springen of een andere service aanbieden. Waarom is er geen bedrijf zoals bol.com in Belgie ? Cool blue zorgt voor werkgelegenheid, die hebben zelfs fysieke verkooppunten.
    Mensen zijn niet lui, de meesten hebben het te druk om naar de plaatselijke winkeltjes te gaan. Bij de fruitboer 1 kg tomaten, de beenhouwer 2 biefstukken, kruidenier een pakje boter. Uwe namiddag is gevuld . Da's ideaal voor ouderen en werklozen als tijdverdrijf.

    En klagen dat er teveel camionetten op de baan rijden is wel heel kortzichtig. Moet eens nadenken, zo'n camionette zit vol met pakjes die via een ideale, vooruitgestippelde route tot bij de klanten komen. Als iedereen zijn pakje gaat kopen dan zijn er tig auto's op de baan om naar de winkel te gaan. Per pakje in die camionette bijna 1 auto. Op de uitzonderingen na die hun diepvriezer met de fiets vervoeren...

    Nog even en we kopen onze auto's ook online. Nooit zeg je ? We zien wel. Garagehouders zullen meer en meer punten worden voor testritten en afleveringen. Nu bereid men een aankoop ook van een wagen ook voor via internet. Sommige merken kan je reeds online bestellen...
    Toen de eerste trein reed, dachten de boeren ook dat hun koeien geen melk meer zouden geven. En zo herhaalt de geschiedenis zich steeds weer opnieuw.

    Colruyt is ook al beter bezig. Mijn vrouw staat ook niet meer aan de kassa aan te schuiven, maar doet haar bestelling online. Inladen en afrekenen. Hopelijk binnenkort ook een mogelijkheid tot levering aan huis. Dan is het voor iedereen beetje rustiger op de baan.
    Last edited by ; 14/01/2018, 08:30.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
      . Hij moet van zijn baas en zo spaart hij elke dag bijna 25 euro aan km-heffing uit. Maar die km-heffing wordt wel altijd aan de klant doorgerekend. Reken maar uit als je dit als transportbedrijf met pakweg 30 vrachtwagens dagelijks kan doen. Kassa kassa.
      Wie zegt dat ze gaan doorrekenen wat ze niet betaalden ? Onze eigen Belgische bedrijven zullen ons toch niet liggen hebben zeker ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
        Het grootste probleem: gemakzucht van de mensen en het steeds goedkoper willen. Ook al duwen ze daardoor hun eigen economie en welvaart in de dieperik. Wel ik ga naar de lokale zelfstandige, krijg daar een deftige uitleg en koop daar ook. Moet hij het zelf bestellen en moet ik enkele dagen wachten dan wacht ik wel. Is hij wat duurder dan betaal ik dat extra wel. Maar ik weet tenminste dat ik geen Buitenlandse webshop genre coolbue, bol.com of zalando mee sponsor. Ik heb nog nooit iets online besteld en hoop dat ook niet te moeten doen. Maar de mensen zijn nu eenmaal te lui geworden en moeten elke maand te hard tellen om al die luxegadgets online te kunnen bestellen. En dan maar klagen dat er zoveel camionetten op de weg rond rijden. Het mes snijdt aan twee kanten maar dat willen velen maar niet inzien.
        Wie zegt dat de kleine handelaar niet bij bol.com ea. bestelt om nog een beetje winst te hebben? Ik ken er een paar die het zo moeten doen. Wegens te lage verkoop...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

          Wie zegt dat ze gaan doorrekenen wat ze niet betaalden ? Onze eigen Belgische bedrijven zullen ons toch niet liggen hebben zeker ?
          Voor bouwmaterialen weet ik het zeker. Onlangs ook wat kleine zaken laten brengen en op die hun bureau zeiden ze zelf dat in de prijs de km-heffing wordt verrekend. Ze moesten nochtans maar een 7 kilometer over gewone wegen rijden? Sterker nog ik weet van een groot transportbedrijf dat ze de as Brussel - Antwerpen - Turnhout langs gewone wegen -en in rechte lijn ipv. een hoek- moeten doen. Verplicht door hun baas. Maar de km-heffing wordt altijd doorgerekend. Gereden of niet op de betalende wegen.

          1/ De kans dat ze op de ring van Antwerpen en E313 in file staan is even groot als de tijd dat ze verliezen langs sluipwegen.
          2/ Het meer brandstofverbruik langs kleine wegen weegt niet meer op tegen de verliezen van files.
          3/ De extra winst is tweemaal de km-heffing. Ze moeten deze niet betalen en ze rekenen deze toch aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

          Wie zegt dat de kleine handelaar niet bij bol.com ea. bestelt om nog een beetje winst te hebben? Ik ken er een paar die het zo moeten doen. Wegens te lage verkoop...
          Omdat ze bij hun leveranciers aan aankoopprijzen kopen en die nog steeds een pak lager liggen dan bij een bol.com of andere webshops. Wat je zegt zal wel gebeuren maar dan toch heel beperkt en door handelaars die binnen enkele maanden definitief gesloten zijn wegens faling of stopzetting. Wat ik wel met zekerheid weet is dat er in bepaalde sectoren in het Buitenland wordt aangekocht. Omdat ze daar als handelaar veel betere prijzen krijgen dan de Belgische of Benelux distributeurs. En het is intracommunautair dus de BTW moet niet voorgeschoten worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
            Voor bouwmaterialen weet ik het zeker. Onlangs ook wat kleine zaken laten brengen en op die hun bureau zeiden ze zelf dat in de prijs de km-heffing wordt verrekend. Ze moesten nochtans maar een 7 kilometer over gewone wegen rijden? Sterker nog ik weet van een groot transportbedrijf dat ze de as Brussel - Antwerpen - Turnhout langs gewone wegen -en in rechte lijn ipv. een hoek- moeten doen. Verplicht door hun baas. Maar de km-heffing wordt altijd doorgerekend. Gereden of niet op de betalende wegen.

            1/ De kans dat ze op de ring van Antwerpen en E313 in file staan is even groot als de tijd dat ze verliezen langs sluipwegen.
            2/ Het meer brandstofverbruik langs kleine wegen weegt niet meer op tegen de verliezen van files.
            3/ De extra winst is tweemaal de km-heffing. Ze moeten deze niet betalen en ze rekenen deze toch aan.


            Omdat ze bij hun leveranciers aan aankoopprijzen kopen en die nog steeds een pak lager liggen dan bij een bol.com of andere webshops. Wat je zegt zal wel gebeuren maar dan toch heel beperkt en door handelaars die binnen enkele maanden definitief gesloten zijn wegens faling of stopzetting. Wat ik wel met zekerheid weet is dat er in bepaalde sectoren in het Buitenland wordt aangekocht. Omdat ze daar als handelaar veel betere prijzen krijgen dan de Belgische of Benelux distributeurs. En het is intracommunautair dus de BTW moet niet voorgeschoten worden.
            Ik heb het van een boekhoudkantoor, wat is uw bron?

            Comment


            • Is toch normaal dat die mensen niet elk transport afzonderlijk gaan afrekenen ? Maar dat ze hun algemene kost gaan delen over alle gereden kilometers... Trouwens de meeste rekenen een forfait. En als ze op die forfaits of kilometerprijzen verdienen, is dat volgens mij hun goed recht, nog meer, het is hun doel uiteindelijk.

              Comment


              • Moet eens nadenken, zo'n camionette zit vol met pakjes die via een ideale, vooruitgestippelde route tot bij de klanten komen. Als iedereen zijn pakje gaat kopen dan zijn er tig auto's op de baan om naar de winkel te gaan. Per pakje in die camionette bijna 1 auto. Op de uitzonderingen na die hun diepvriezer met de fiets vervoeren


                => Niet mee akkoord, zie het op het werk ook. Koerier komt drie dagen op rij langs met één deel van een bestelling, ipv dat in één keer te leveren. Zou voor mij en collega's pak werk uitsparen om alles in één keer te verwerken. Als ik thuis iets bestel ( twee or drie dingen ) van tzelfde. Ik vraag één levering, maar krijg het in twee of drie keren. Tmaakt mij niet uit hoelang het duurt, ik doe geen impulsaankopen en ik verwacht 5 werkdagen als levertermijn.
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                Comment


                • De meeste mensen vergeten wel dat ze zelf werken zijn op de moment dat hun pakjes geleverd worden.
                  Dus ofwel moet die pakjesdienst meerdere keren kopen voor hetzelfde pakje (vroeger deden ze dat vaak, tegenwoordig niet meer), ofwel moeten ze alsnog zelf het pakje gaan afhalen, of je hebt goede buren die vaak thuis zijn en die nemen de pakjes voor jou aan.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Nochtans zit de camionette van de koerier die hier komt goed vol... Daar ben ik nu echt van overtuigd dat die grote firma's geen extra personeel aannemen om hun dure wagens extra kilometers te laten rijden. Als die koerier twee keer levert bij u, is die niet speciaal met een wagentje tot bij u gereden om enkel pakweg een koffiemachine te leveren. Dat zal hooguit lichtjes afwijken van zijn ronde.
                    Heeft ook niks met impulsaankopen te maken als je iets koopt. Denk dat de verleiding in een fysieke winkel groter is.
                    Maar ja, is een serieus opkomende markt, het is de toekomst. En iets nieuws krijgt altijd tegenstand in het begin, mensen zullen wel bijdraaien... De jongere generatie zal niet meer begrijpen wat je in een winkel moet doen als je iets niet direct nodig hebt. Die zijn vergroeid met internet en alle mogelijkheden ervan. Een CD koop je toch ook niet meer in een winkel om een voorbeeld te geven?

                    Ben overtuigd dat de volgende stap aan huis leveringen zal zijn door een firma zoals bvb Colruyt.
                    Zoals ik al zei, wat is er nu makkelijker om je huishoudelijke zaken online te bestellen en die gewoon te gaan ophalen. Waarom met een karretje door een dikwijls overvolle winkel gaan wroeten, een half uur aan de kassa staan,...
                    Het is de toekomst, we staan ervoor. En mits goed georganiseerd (wat ze ongetwijfeld gaan doen) zal dit zelfs voor minder verkeer op de weg zorgen.
                    Waarom zou men alle voedingsmiddelen dan nog naar een fysieke winkel moeten brengen van waar klanten met hun auto hun aankoop naar huis brengen als men van in een centraal depot klantenbestellingen kan laten vertrekken...?

                    Ja je hoort het, ik ben echt wel voorstander... Moet ook rekenen dat ikzelf minder mobiel ben. Maar met de vergrijzing zijn er steeds meer mensen minder mobiel (en ja, velen kunnen al met de computer werken). Ook mensen die het druk (zijn er heel veel in deze maatschappij) hebben en hun vrije tijd graag eens leuk willen doorbrengen, hebben er baat bij.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                      Ik heb het van een boekhoudkantoor, wat is uw bron?
                      Een vrij groot boekhoudkantoor waar veel bedrijven van Aarschot en omstreken bij zitten. Van de plaatselijke fietsenhandelaar tot de mastodonten. En uit eerste bron. Mijn vrouw werkt er namelijk. En ik heb haar gevraagd om het even te controleren. Nergens in facturen van de zelfstandigen een factuur van uw bol.com of zo in de boekhouding. Dus uw boekhoudkantoor zal een specialleke zijn. Wat wel kan is dat er sommigen bij bol.com privé aankopen en dit dan in hun eigen zaak verkopen. Zonder factuur natuurlijk. Handje contant en in de zak.

                      Over de post van DHL hierboven kan ik kort zijn : vervreemding van de mens. Online alles doen en wat met uw sociale contacten. Maar wie kan het stoppen? Niemand. Zelfs een lief zoeken ze al online. Normaal dat ze dan ook even snel van lief verwisselen als van onderbroek. En op FB lezen ze allemaal mooie dingen van hun duizend virtuele vrienden. Maar als ze eens irl iets willen doen? Ik las nog pas ergens "hoe meer online hoe meer depressies". Maar hey we moeten klagen. Want klagen is het nieuwe gelukkig zijn van de online verslaafden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                        Het grootste probleem: gemakzucht van de mensen en het steeds goedkoper willen. Ook al duwen ze daardoor hun eigen economie en welvaart in de dieperik. Wel ik ga naar de lokale zelfstandige, krijg daar een deftige uitleg en koop daar ook. Moet hij het zelf bestellen en moet ik enkele dagen wachten dan wacht ik wel. Is hij wat duurder dan betaal ik dat extra wel. Maar ik weet tenminste dat ik geen Buitenlandse webshop genre coolbue, bol.com of zalando mee sponsor. Ik heb nog nooit iets online besteld en hoop dat ook niet te moeten doen. Maar de mensen zijn nu eenmaal te lui geworden en moeten elke maand te hard tellen om al die luxegadgets online te kunnen bestellen. En dan maar klagen dat er zoveel camionetten op de weg rond rijden. Het mes snijdt aan twee kanten maar dat willen velen maar niet inzien.
                        Uw liefdadigheid siert u. Als ik tot soms honderden euro's kan besparen op iets dat ik online kan kopen, dan doe ik dat. Ik ben consument en moet ook gaan werken voor m'n centen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                          Over de post van DHL hierboven kan ik kort zijn : vervreemding van de mens. Online alles doen en wat met uw sociale contacten.
                          Voor sociale contacten ga ik op café, niet naar de Colruyt.
                          Niet zeveren, die kar volladen en vooruit met de geit. Naar de winkel gaan is verloren tijd.
                          Beetje cru gesteld, maar daar komt het wel op neer.
                          Ik ken toch geen kat in de winkel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                            Over de post van DHL hierboven kan ik kort zijn : vervreemding van de mens. Online alles doen en wat met uw sociale contacten. Maar wie kan het stoppen? Niemand. Zelfs een lief zoeken ze al online. Normaal dat ze dan ook even snel van lief verwisselen als van onderbroek. En op FB lezen ze allemaal mooie dingen van hun duizend virtuele vrienden. Maar als ze eens irl iets willen doen? Ik las nog pas ergens "hoe meer online hoe meer depressies". Maar hey we moeten klagen. Want klagen is het nieuwe gelukkig zijn van de online verslaafden.

                            Als goed verdienende doch heel veel tijd hebbende, sociale en monogame mens is Publisher hier verreweg wel het meest aan 't klagen van ons allemaal over de medemens en zijn gedrag op alle mogelijke vlakken. Als iedereen rond u slecht bezig is, in welke mate moet je dan jezelf in vraag stellen ?

                            Comment


                            • (edit: dit was op de post van chris, ondertussen heeft DHL er ene tussen gepost ;-) )

                              Inderdaad. Ik ga niet naar Vandenborre of Krefel om een fijn sociaal contact te hebben met die pipo's daar die denken dat ze er verstand van hebben. Wat heeft dat met vervreemding te maken
                              Maar Publisher heeft wel een dikke pree, die hoeft niet op een euro te kijken, die kan makkelijk bij die duurdere kleine zelfstandige in de buurt gaan natuurlijk. En lekker sociaal contact hebben

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                Een vrij groot boekhoudkantoor waar veel bedrijven van Aarschot en omstreken bij zitten. Van de plaatselijke fietsenhandelaar tot de mastodonten. En uit eerste bron. Mijn vrouw werkt er namelijk. En ik heb haar gevraagd om het even te controleren. Nergens in facturen van de zelfstandigen een factuur van uw bol.com of zo in de boekhouding. Dus uw boekhoudkantoor zal een specialleke zijn. Wat wel kan is dat er sommigen bij bol.com privé aankopen en dit dan in hun eigen zaak verkopen. Zonder factuur natuurlijk. Handje contant en in de zak.

                                Over de post van DHL hierboven kan ik kort zijn : vervreemding van de mens. Online alles doen en wat met uw sociale contacten. Maar wie kan het stoppen? Niemand. Zelfs een lief zoeken ze al online. Normaal dat ze dan ook even snel van lief verwisselen als van onderbroek. En op FB lezen ze allemaal mooie dingen van hun duizend virtuele vrienden. Maar als ze eens irl iets willen doen? Ik las nog pas ergens "hoe meer online hoe meer depressies". Maar hey we moeten klagen. Want klagen is het nieuwe gelukkig zijn van de online verslaafden.
                                Welk kantoor dan?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                  Zelfs een lief zoeken ze al online. Normaal dat ze dan ook even snel van lief verwisselen als van onderbroek.
                                  Hela hela... mijn onderbroek kunde wel recht tegen de muur zetten zulle

                                  Comment

                                  Working...
                                  X