Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe “schoon” is je auto....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe “schoon” is je auto....

Op deze website http://nl.equaindex.com/equa-luchtkwaliteitsindex/ kan je controleren hoe proper je auto is...

A+, joehoeoee

Comment

Een Audi Q2 2.0TDI 150PK met quattro heeft A+ en een Audi A3 2.0TDI 150PK heeft B
      Beide modeljaar 2017.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        A+, joehoeoee
        Met of zonder dsg? Kan je link posten?

ik vond alleen de 1.0 in de a3 met dsg en deze was b.

Comment

DSG staat er idd niet in. Die A3 vind ik vreemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            DSG staat er idd niet in. Die A3 vind ik vreemd.
            Het is mij ook opgevallen dat een 2.0 benzine ook properder is dan een 1.5.... Hetzelfde met een 3.0 tov een 2.0...

Comment

Via de site Ecoscore, is er een veel grotere databank (recente Euro 6 versies) beschikbaar

http://ecoscore.be/vehicles?make=ALF...lity=A1&page=1
              • Alfa Giulietta 1.4 i TCT haalt 72
              • Astra 1.0 i AT 5 haalt 74
              • Golf 1.0 i DSG haalt 74 (hoe hoger hoe beter )

De automaat versies, moet je wel herkennen op basis van het verbruik
              • Hoe kleiner de auto hoe beter de score....maar dat wisten de meesten al..

Comment

Die van mij staat er niet in (nochtans EURO6), 't lijstje is nogal beperkt.
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                  Via de site Ecoscore, is er een veel grotere databank (recente Euro 6 versies) beschikbaar

http://ecoscore.be/vehicles?make=ALF...lity=A1&page=1
                  • Alfa Giulietta 1.4 i TCT haalt 72
                  • Astra 1.0 i AT 5 haalt 74
                  • Golf 1.0 i DSG haalt 74 (hoe hoger hoe beter )

De automaat versies, moet je wel herkennen op basis van het verbruik
                  • Hoe kleiner de auto hoe beter de score....maar dat wisten de meesten al..
                  Thx, mooie aanvulling!

Comment

Trekt op niet veel die site, is ook niet relevant want ik kan met een A-voertuig evengoed rijden als met een E-norm. Die ik op zijn beurt ook weer kan gebruiken als een G-label wagen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                      Trekt op niet veel die site, is ook niet relevant want ik kan met een A-voertuig evengoed rijden als met een E-norm. Die ik op zijn beurt ook weer kan gebruiken als een G-label wagen.

Uitstoot, staat niet gelijk aan verbruik. Maar is wel gerelateerd, maar niet voor 100%.

Een euro 1 motor die 8l verbruikt zal niet properder zijn dan een euro 6 die 9l verbruikt.

Comment

Juist daarom dat het niet juist is. Het zijn maar indicatie die je een summier letter/indicatie willen geven. Ik kan die Euro6 motor afstampen of niet onderhouden bvb, zodanig dat ie meer uitstoot dan een euro1/2/3

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                          Juist daarom dat het niet juist is. Het zijn maar indicatie die je een summier letter/indicatie willen geven. Ik kan die Euro6 motor afstampen of niet onderhouden bvb, zodanig dat ie meer uitstoot dan een euro1/2/3

Met een audi is dit mogelijk.

Als de techniek/software niet faalt, zal je met een euro 6 nooit de uitstoot behalen van een 1...

Onderhoud is een evidentie... Een euro 6 zal dan wel in noodloop gaan, met de uitstoot van een euro1.

Maar het is wel zo dat heel het euro gedoe, faalt...
                          Last edited by ; 30/10/2017, 15:19.

Comment

De scores van mijn wagens zijn 60 en 61.
                            Op de andere site krijg ik een A+ en G.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Gepoetst, is dan ook volledig proper.

Comment

Ik zit schoon in de middelmaat... meer moet dat ni zijn he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                  Ik zit schoon in de middelmaat... meer moet dat ni zijn he.
                                  Als eens gekeken naar de voorganger?
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Als eens gekeken naar de voorganger?
                                    Juist daarom dat hij in het gemiddelde zit

Als je maar lang genoeg terug gaat in het verleden, komt iedereen die nu leeft wel aan een gemiddeld, vervuilende auto hé.
                                    • Groen vanaf 75, (pseudo propere auto’s)
                                    • Geel tot 70 is nog net aanvaardbaar
                                    • De rest is ....

Comment

Working...
                                    X