Op deze website http://nl.equaindex.com/equa-luchtkwaliteitsindex/ kan je controleren hoe proper je auto is...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoe “schoon” is je auto....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenA+, joehoeoee
ik vond alleen de 1.0 in de a3 met dsg en deze was b.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDSG staat er idd niet in. Die A3 vind ik vreemd.
Comment
-
Via de site Ecoscore, is er een veel grotere databank (recente Euro 6 versies) beschikbaar
http://ecoscore.be/vehicles?make=ALF...lity=A1&page=1- Alfa Giulietta 1.4 i TCT haalt 72
- Astra 1.0 i AT 5 haalt 74
- Golf 1.0 i DSG haalt 74 (hoe hoger hoe beter )
De automaat versies, moet je wel herkennen op basis van het verbruik- Hoe kleiner de auto hoe beter de score....maar dat wisten de meesten al..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenVia de site Ecoscore, is er een veel grotere databank (recente Euro 6 versies) beschikbaar
http://ecoscore.be/vehicles?make=ALF...lity=A1&page=1- Alfa Giulietta 1.4 i TCT haalt 72
- Astra 1.0 i AT 5 haalt 74
- Golf 1.0 i DSG haalt 74 (hoe hoger hoe beter )
De automaat versies, moet je wel herkennen op basis van het verbruik- Hoe kleiner de auto hoe beter de score....maar dat wisten de meesten al..
Comment
-
Trekt op niet veel die site, is ook niet relevant want ik kan met een A-voertuig evengoed rijden als met een E-norm. Die ik op zijn beurt ook weer kan gebruiken als een G-label wagen.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenTrekt op niet veel die site, is ook niet relevant want ik kan met een A-voertuig evengoed rijden als met een E-norm. Die ik op zijn beurt ook weer kan gebruiken als een G-label wagen.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Een euro 1 motor die 8l verbruikt zal niet properder zijn dan een euro 6 die 9l verbruikt.
Comment
-
Juist daarom dat het niet juist is. Het zijn maar indicatie die je een summier letter/indicatie willen geven. Ik kan die Euro6 motor afstampen of niet onderhouden bvb, zodanig dat ie meer uitstoot dan een euro1/2/3
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenJuist daarom dat het niet juist is. Het zijn maar indicatie die je een summier letter/indicatie willen geven. Ik kan die Euro6 motor afstampen of niet onderhouden bvb, zodanig dat ie meer uitstoot dan een euro1/2/3
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Als de techniek/software niet faalt, zal je met een euro 6 nooit de uitstoot behalen van een 1...
Onderhoud is een evidentie... Een euro 6 zal dan wel in noodloop gaan, met de uitstoot van een euro1.
Maar het is wel zo dat heel het euro gedoe, faalt...
Comment
-
De scores van mijn wagens zijn 60 en 61.
Op de andere site krijg ik een A+ en G.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLIk zit schoon in de middelmaat... meer moet dat ni zijn he.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Als eens gekeken naar de voorganger?
Als je maar lang genoeg terug gaat in het verleden, komt iedereen die nu leeft wel aan een gemiddeld, vervuilende auto hé.- Groen vanaf 75, (pseudo propere auto’s)
- Geel tot 70 is nog net aanvaardbaar
- De rest is ....
Comment
Comment