Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chevrolet Aveo 2012 1,3 diesel
Collapse
X
-
Als mijn kinderen sterven, is de kans groot even groot dat het door (passief) roken, eten van rood vlees, drinken van alcohol (zou zwaar onderschat zijn hoe slecht dit is), industrie, toeval, drugs, de zon, radioactiviteit, suiker, benzine, een houtstoof, barbecue,... is.
Je snapt het wel.
Ikzelf, en hoewel je daarvoor verketterd wordt heden ten dage, geef geen zeik om dat zogenaamde milieupraatje op ons nog wat extra geld uit onze zakken te slaan.
Ja, een diesel was oneindig veel cooler, en enorm veel betrouwbaarder, toen al die eco-bullshit er niet op zat en ze nog een dikke wolk uitbraakten als je op z’n staart trapte.
Ze waren bovendien een pak zuiniger (want uw DPF moest al niet regenereren, en hij woog 50 kg minder door al die rommel die er op zat).
Wil je eco doen? Ga met de fiets of te voet, en laat een ander vooral gerust.
Als ik morgen beslis mijn diesel (die ik niet heb) dag en nacht te laten draaien ga jij daar niks aan veranderen.
Stomme milieulobby.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Quovadis, wat een uitspraken, schaf dan direct industrie, scheepvaart, luchtvaart, verwarming,... af en ga in het regenwoud wonen met uw kinderen. Hopelijk worden ze daar niet gebeten door een giftige slang. Kinderkanker er te pas en te onpas bijhalen om uw gelijk te krijgen
G hebt toch geen directe inspuiting hoop ik ?
- Likes 1
Comment
-
K peis van wel.. maar ik deel wel ergens de bezorgdheid. zowat alles wat we eten, inademen, opdrinken.. is chemisch bewerkt, zit vol brol, die ons uiteindelijk ziek maakt. ik hoor zo vaak van kankergevallen bij relatief jonge mensen... er lopen nu wel veel bejaarden rond, maar ik vermoed, dat die toch minder brol hebben binnengekregen in hun leven, vroeger was heel de voedselproductie nog niet zo geindustrialiseerd dan nu, en reden er ook bijlange ni zo veel otto's rond. Nu is vlaanderen één grote stad...
maja stoppen met eten, ademen, huizen verwarmen en autorijden is ook niet echt een optie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenQuovadis, wat een uitspraken, schaf dan direct industrie, scheepvaart, luchtvaart, verwarming,... af ?
België is nu éénmaal 1 stad, met het meeste diesels en het meeste aantal kankers in de wereld, in zoveel toeval geloof ik niet… (industrie is er ook in andere landen)
Een G 1.4 MA heeft inderdaad geen directe injectie en je kan er toch vlot en zuinig mee rijden als je wil…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Een G 1.4 MA heeft inderdaad geen directe injectie en je kan er toch vlot en zuinig mee rijden als je wil…
Comment
-
Ik blijf bijzonder nieuwsgierig over de volgende metingen in Antwerpen, en of ze zullen kunnen bewijzen dat HET probleem de oude diesels wel is.
Met de industriële omgeving van de stad en de huisverwarmingen alleen is het best mogelijk dat het verschil niet meetbaar is...
Maar het is gemakkelijker om de vijf stappen (met stoom) dampende uitlaatbuizen op TV te tonen als illustratie van de vervuiling.
De fabriekenschoorstenen komen minder vaak aan bod !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk blijf bijzonder nieuwsgierig over de volgende metingen in Antwerpen, en of ze zullen kunnen bewijzen dat HET probleem de oude diesels wel is.
Met de industriële omgeving van de stad en de huisverwarmingen alleen is het best mogelijk dat het verschil niet meetbaar is...
Maar het is gemakkelijker om de vijf stappen (met stoom) dampende uitlaatbuizen op TV te tonen als illustratie van de vervuiling.
De fabriekenschoorstenen komen minder vaak aan bod !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk vermoed dat ze meer fijn stof gaan meten...
De auto’s die nu niet meer rijden is % verwaarloosbaar, maar als men dat zo snel zoals in Duitsland zou invoeren, staat heel België in rep en roer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Dat wist ik niet.. weer iets bijgeleerd.
De winnaar wint nipt, maar die ken je wel....
Comment
Comment