Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turbo kapot, auto 11 jaar, nog de moeite om te laten herstellen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Turbo kapot, auto 11 jaar, nog de moeite om te laten herstellen?

    Hello,

    Graag jullie advies.

    In 2012 kochten we een Mercedes c-break. Goeie auto (uit 2006), maar helaas hebben we een paar accidenten gehad.
    En ook een paar mechanische defecten, (die al dan niet het gevolg zouden kunnen zijn van die accidenten…).

    Nu waren de ‘injecteurs kapot’, kost 350 euro om die te repareren.
    Maar we krijgen net telefoon van de garage dat uiteindelijk ook de turbo kapot is omdat de auto zonder olie heeft gereden…
    Kostprijs totaal 1850 euro (inclusief al de injecteurs).

    Ik begin stilaan te twijfelen om nog zo een grote kosten aan een auto van die leeftijd te doen, want ja god weet hoelang kan hij nog mee…

    Graag jullie idee

  • #2
    Wat is de algemene staat?
    Hoeveel km?

    Heb je centen liggen om iets anders te kopen en ben je deze beu?

    Ik denk dat deze nog wel een pak meer als 2000€ waard is, maar geen 10k bv.

    Kan je de herstelling nog elders laten doen? Misschien kan er een refurbished turbo op.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door TT Bekijk Berichten
      ook de turbo kapot is omdat de auto zonder olie heeft gereden
      Carter kapot gereden of gebrek aan onderhoud ?

      Km-stand ?

      Comment


      • #4
        170000 km is hij nu.

        Ik weet helaas niet wat een carter is.

        Ineens kwam er zwarte rook uit de auto, nog 5 liter olie bijgegoten, maar nadien bleef er rook uitkomen.
        We hebben nog een 15-tal kilometer er nadien mee doorgereden. (er was geen waarschuwing voor tekort aan olie).

        Door een ongeluk in fout is er vanal aan vernieuwd vorig jaar (koeler, airco...)

        Verdere staat is ok.

        Ik heb niet echt zin/budget voor een nieuwe auto, maar ik heb ook geen zin om nu 1800 euro neer te leggen, als hij volgend jaar toch voor het stort is...

        Comment


        • #5
          persoonlijk zou ik dan eerder uitkijken voor iets anders. maar natuurlijk voor 1800 euro heb je geen nieuwe auto
          Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
          Klikerdeklikhier
          Car name: Octavius Rsus

          Comment


          • #6
            5 liter bij gegoten ? Dan was alles weg ? Moet je toch een serieus lek of zo gehad hebben ?
            Ik ken je budget uiteraard niet, maar als die echt zonder olie gedraaid heeft zou ik hem wegdoen. Wie weet verbruikt hij nu veel olie door schade aan de zuigers of cilinders...

            Comment


            • #7
              kzou de kosten er ook niet meer insteken. waarschijnlijk is er idd motorschade. waar is den tijd, dat een benz minstens 20 jaar meeging..

              Comment


              • #8
                Eens de oliepeilstok uittrekken om te zien hoeveel olie er nog in de motor is nu ook het grootste werk niet, ipv te wachten tot een lampje zou branden.
                Het is jammer genoeg uw eigen fout dat de motor (turbo)in de soep gedraaid is.
                Last edited by camaro 68 rs; 09/11/2017, 19:56.
                Z4 M40i

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  kzou de kosten er ook niet meer insteken. waarschijnlijk is er idd motorschade. waar is den tijd, dat een benz minstens 20 jaar meeging..
                  Als je in een motor 5l olie kan bijkappen, dan heeft die droog gedraaid.
                  Daar kan de beste benz niet tegen. Het is al een wonder dat die nog 15km gereden heeft.

                  Motor is vernaggeld. Als die nog rijdt, verkopen voor export, en iets anders zoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Ja, maar waarom heeft die droog gedraaid? een motor die niet al te veel olie verbruikt en ni lekt, ga toch ni snel droog komen te staan tussen de beurten in. Als er 5 liter in kan, dan zat er geen druppel meer in het carter.. verschil tussen min en max is 1 liter geloof ik?

                    Comment


                    • #11
                      Als ik het zo lees geloof ik dat het beter is idd een andere auto te kopen.

                      We hebben hem pas een maand of 4 geleden on onderhoud gedaan. Daarna geen problemen meer. Tot plots die rook vorige maandag.
                      Ermee naar eerstvolgende tankstation gereden en dan 5l olie bijgegoten.
                      Dan nog gereden om kids van school te gaan halen terwijl hij nog rookte...
                      En dan aan de garage afgezet.

                      Had er niet echt bij stilgestaan dat je dan meteen moest stoppen. Zoals ik al zei, helaas geen autokenner.

                      Bedankt voor jullie advies

                      Comment


                      • #12
                        hoe kom je er op om 5 liter bij te gooien? telkens de pijlstok gebruikt na elke halve liter? als er geen druppel meer op je pijlstok hangt, weet je normaal wel dat er iets grondig mis is, en als je zomaar 5 liter bijgooit heb je een te hoog pijl en dat is minstens even catastrofaal.

                        Comment


                        • #13
                          Even slim als ermee verder rijden waarschijnlijk. Moest de kinderen gaan halen...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            hoe kom je er op om 5 liter bij te gooien? telkens de pijlstok gebruikt na elke halve liter? als er geen druppel meer op je pijlstok hangt, weet je normaal wel dat er iets grondig mis is, en als je zomaar 5 liter bijgooit heb je een te hoog pijl en dat is minstens even catastrofaal.
                            Als er geen druppel meer aan de peilstok hangt, is er waarschijnlijk iets ernstig aan de hand.
                            Geen druppel aan een pijlstok, dat is niet zo erg.

                            Comment


                            • #15
                              nu niet ijgenweis doen héé

                              Comment


                              • #16
                                4 maand ervoor onderhoud en opeens alle olie weg, de tijdspanne is wel heel kort.

                                Comment


                                • #17
                                  tja ik zou niet weten waar de oorzaak ligt...

                                  Maar ja als de kans groot is dat de motor toch stuk gaat dan is 1800 euro veel geld om het te herstellen.
                                  Dat investeer ik dan liever in een tweedehands modelletje...

                                  Comment


                                  • #18
                                    voor topicstarter carter = gedeelte onderaan de motor waar de olie in opgevangen word (en opgezogen om door het motorblok en turbo te pompen)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Cut your loss. Laat dat wrak gaan, en koop iets anders.
                                      HEt is gewoon spijtig, want bij ietwat normaal gebruik en onderhoud is 170.000km nog niet de helft van een normale te verwachten levensduur.

                                      Comment


                                      • #20
                                        of misschien wou de topic starter gewoon stiekem een andere wagen maar hij mocht niet van zijn vrouw
                                        uw kinderen zullen ook wel verschoten zijn, de stoomboot komt normaal pas op 6 december

                                        Comment

                                        Working...
                                        X