Mededeling

Collapse
No announcement yet.

adblue in dieseltank. brandstof filter licht op dashbord blijft branden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• adblue in dieseltank. brandstof filter licht op dashbord blijft branden.

Hallo, paar dagen geleden moest ik naar de autokeuring. ik ging naar een pompstation om zo'n flesje te kopen voor het reinigen van injectoren. Zo'n fles moet je in je tank gieten en met auto rijden en dan naar de keuring.
    maar de vrouw die in pompstation werkte , gaf me een fles adblue van ongeveer een liter.(dus een verkeerde fles) ik heb die in de dieseltank gedaan.
    't is hyundai h200, een oude lichtvracht wagen (BJ 2000). zonder adblue tank. ik had nooit eerder over adblue gehoord, dus ik wist ook niet dat een verkeerde product was.
    ik heb van brussel naar oostende gereden zonder dat die licht op dashboard brande. na 250 km begon de lamp te branden.
    Brandstof filter heb ik nog deze maand laten vervangen. dus dat zal de filter niet zijn.
    nu lees ik op internet dat er water aanwezig is in de diesel en ik kan die laten aftappen, mijn garagist zegt dat ik de tank moet leeg rijden, andere garagist zegt dat volledige motorblok en leidingen moeten gekuist worden. (veel werk dus). nog ergens lees ik dat de tank leeg laten zuigen.

weet er iemand wat de beste oplossing hiervoor is??
    Last edited by ; 09/11/2017, 13:59.

Adblue is waterachtig, dus met wat geluk houdt je brandstoffilter dat tegen.

Volgens mij moet de brandstoftank afgetapt worden (water zakt), en tap je best water af in de brandstoffilter.
    Als de motor nog goed draait zou ik het hele spel niet laten uitkuisen.

Comment

dank je Tommie1.
      ik heb zojuist naar de hyundai dealer gebeld en die zegt, dat ik de tank leeg moet rijden.
      dus zal ik het maar proberen.

Comment

Ik zou toch even de brandsoffilter aftappen.
        Dat is 5 minuten werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ik zou toch even de brandsoffilter aftappen.
          Dat is 5 minuten werk.
          is dat gemakkelijk? en kan ik dat zelf doen? hoe?

Comment

Onderaan staat met wat geluk een schroef. Die draai je los, en je laat daar het water/adblue uitstromen tot er alleen diesel uit komt.

Comment

je kan een product kopen dat de diesel en het water mengbaar maakt

en dan gewoon tank leegrijden
              www.peugeotforum.be

Comment

bedankt Tommie1. ik heb zojuist die schroef losgemaakt en er is een beetje water uitgekomen met diesel. en nu brandt de licht niet meer. ( tot nu toch niet)

Comment

Blijven rijden, met water in uw diesel brandstoffilter, (of alleen afgieten) was vroeger nogal vaak fataal voor de 2.0 HDI injectiepomp van een 4 tal Peugeots en Citroëns....(tss 40000 en 100000 km telkens stuk op mijn vorig werk) (nadien altijd elke 6 M / 30.000 km nieuwe filter)....
                  Last edited by quovadis; 09/11/2017, 17:56.

Comment

Zo triest om die auto's op uw vorig werk ?

Comment

spijtig...maar de licht is weer aan. ik ga proberen de tank leeg te rijden en daarna water aftappen.
                      want ik had vandaag nog volgetankt.

Comment

Wat een wanhoopsdaad.

Ik zou de tank leegmaken, de brandstoffilter vervangen en hem voltanken met goede brandstof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                          Wat een wanhoopsdaad.

Ik zou de tank leegmaken, de brandstoffilter vervangen en hem voltanken met goede brandstof.
                          Evidente zaken zijn niet voor iedereen evident hé…

Liever vandaag € 5 besparen, anders kan men volgende maand geen € 1500 betalen….

Comment

Hoeveel procent van de bevolking is eigenlijk dom volgens jou ?

Comment

100%

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  je kan een product kopen dat de diesel en het water mengbaar maakt

en dan gewoon tank leegrijden
                                  Is dat wettelijk toegelaten ? om met "verdunde" diesel rond te rijden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Wat een wanhoopsdaad.

ok ik zal de tank leegmaken, en wat moet ik doen met die vuile diesel? want ik kan ermee niet naar de containerpark.

Comment

Dat valt (indien aangeboden hoeveelheid < 50 liter) onder het KGA.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Is dat wettelijk toegelaten ? om met "verdunde" diesel rond te rijden ?
                                        Da's een produkt dat er net voor dient om als er wat water in je tank zit dat dit op een veilige manier verwijderd kan worden. Het gaat niet lukken als je tank teveel water bevat.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X