Hallo, paar dagen geleden moest ik naar de autokeuring. ik ging naar een pompstation om zo'n flesje te kopen voor het reinigen van injectoren. Zo'n fles moet je in je tank gieten en met auto rijden en dan naar de keuring.
maar de vrouw die in pompstation werkte , gaf me een fles adblue van ongeveer een liter.(dus een verkeerde fles) ik heb die in de dieseltank gedaan.
't is hyundai h200, een oude lichtvracht wagen (BJ 2000). zonder adblue tank. ik had nooit eerder over adblue gehoord, dus ik wist ook niet dat een verkeerde product was.
ik heb van brussel naar oostende gereden zonder dat die licht op dashboard brande. na 250 km begon de lamp te branden.
Brandstof filter heb ik nog deze maand laten vervangen. dus dat zal de filter niet zijn.
nu lees ik op internet dat er water aanwezig is in de diesel en ik kan die laten aftappen, mijn garagist zegt dat ik de tank moet leeg rijden, andere garagist zegt dat volledige motorblok en leidingen moeten gekuist worden. (veel werk dus). nog ergens lees ik dat de tank leeg laten zuigen.
weet er iemand wat de beste oplossing hiervoor is??
maar de vrouw die in pompstation werkte , gaf me een fles adblue van ongeveer een liter.(dus een verkeerde fles) ik heb die in de dieseltank gedaan.
't is hyundai h200, een oude lichtvracht wagen (BJ 2000). zonder adblue tank. ik had nooit eerder over adblue gehoord, dus ik wist ook niet dat een verkeerde product was.
ik heb van brussel naar oostende gereden zonder dat die licht op dashboard brande. na 250 km begon de lamp te branden.
Brandstof filter heb ik nog deze maand laten vervangen. dus dat zal de filter niet zijn.
nu lees ik op internet dat er water aanwezig is in de diesel en ik kan die laten aftappen, mijn garagist zegt dat ik de tank moet leeg rijden, andere garagist zegt dat volledige motorblok en leidingen moeten gekuist worden. (veel werk dus). nog ergens lees ik dat de tank leeg laten zuigen.
weet er iemand wat de beste oplossing hiervoor is??
Comment