blijkbaar was ik toch iets te rap toen ik 2 weken geleden mijn zomerbanden oplegde
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Inderdaad, afwachten en zien.
Vorig jaar voorspelden ze rond deze periode net hetzelfde en toen is er ook niks van gekomen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Daarnet op de E403, tussen Torhout en Lichtervelde: een buitje korrelsneeuw, verkeer valt direct terug naar 40 km/h, al de Berlingo’s, Partners,.... de vier knipperlichten aan
De Zwitsers en Oostenrijkers rollen weer door de sneeuw van het lachen met de Gemiddelde Belgische Chauffeur2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Heeft hier ook zo wat prul gevlogen, daarvoor vertraag ik niet eens.
Maar anderzijds, het is toch niet alleen hier bij ons dat alles op zijn gat ligt bij een paar centimeterkes sneeuw. Kijk maar naar Frankrijk vorige week, daar draaide ook alles in de soep voor een beetje sneeuw.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHeeft hier ook zo wat prul gevlogen, daarvoor vertraag ik niet eens.
Maar anderzijds, het is toch niet alleen hier bij ons dat alles op zijn gat ligt bij een paar centimeterkes sneeuw. Kijk maar naar Frankrijk vorige week, daar draaide ook alles in de soep voor een beetje sneeuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenblijkbaar was ik toch iets te rap toen ik 2 weken geleden mijn zomerbanden oplegde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
In alle landen waar (hevige) sneeuwval eerder een rariteit is dan een normaal winters iets, is er ellende.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLJa maar is nog lang hee, ze hebben het al moeilijk om voor 3 a 4 dagen een correcte voorspelling te doen... Spelen altijd zoveel factoren een rol. Maar tendensen zijn dikwijls wel een indicator. we zien wel wat er komtden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
En in de F1 en MotoGP zeggen ze wanneer en hoeveel het gaat regenen en in welke bocht het gaat beginnen.
Comment
-
Ja buienradar zijn voorspellingen voor de eerstkomende uren zijn meestal vrij goed, maar verder dan dat zijn ze meestal al heel wat minder juist.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Ik heb KMI voorspelling in de gaten gehouden (nu meteo.be) en ik vond de voorspellingen ok. Ze vielen wel moeilijk te rijmen met de alarmerende waarschuwingen, maar het wordt al wat aannemelijker als ge aanneemt dat
- ons wegennet verzadigd is en er moet niet veel misgaan om alles vast te rijden
- soms moet rond het vriespunt er maar een kleinigheid wijzigen om de situatie van normaal naar gevaarlijk glad te doen omslaan, en dan krijgt ge statistische situaties als '80% kans dat er geen probleem is, 20% kans dat het vast zit'
- Hoe erg schatten de voorspellers/waarschuwers het in als ze nodeloos alarmeren tegenover het missen van een terecht alarm. In welke mate doen ze aan 'CYA' cover your ass voorspellingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet zou wel jammer zijn ze er nu al af te halen om binnen veertien dagen vast te staan. Ik wacht altijd tot einde maart, de winter begint pas in januari of later tegenwoordig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet zou wel jammer zijn ze er nu al af te halen om binnen veertien dagen vast te staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Als ze erop liggen zou ik ze er nu ook nog even op laten.. Op de Espace heb je daar toch geen last van. Je voelt dat niet eigenlijk dat die op winterbanden staat. Espace en bochten pakken is altijd een slechte combinatie. Moet daarmee eens in regenweer een ritje doen op de bochtige banen in de Ardennen, de lokale bevolking voorblijven is al een uitdaging
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Je haalt ze er niet af, je laat ze eraf halen ... het zou dus wel jammer zijn ze er nu al laten af te halen om binnen veertien dagen vast te staan.
- Likes 1
Comment
Comment