Oei ! Ze gaan dan de hele nacht zout op de wegen beginnen strooien...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
just op tijd mijn afspraak gemaakt precies... morgenvroeg 9u vliegen ze eronder.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichtenzaterdag winterbandjes. Volgende week echt koud en daarna zal het mijn inziens écht herfsten en winteren.
Alé, op z'n Belgisch toch.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
bwaaa, misschien een weekske koud... moeten wss niet rekenen op een witte kerst“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Gelukkig hebben we een weerman onder ons2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Ge weet nooit he, 't is tot nu toe toch al een speciaal jaar geweest, uitzonderlijk warm, ongewone droogte, wie weet wat de winter gaat brengen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
Daar moete ni voor gestudeerd hebben hé)
Enfin, mijn winterwielen zitten er op van gisteren!Last edited by order66; 17/11/2018, 08:13.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
De mijne ook.. tis hier weer een plezier in de ondergrondse garage en op mijn polybeton, zo piepen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Als je naar de tabel kijkt in dit filmpje, en we dit ff gewoon aannemen voor waarheid, is dan de Michelin Crosclimate (de Summer bias All season) niet gewoon DE beste winterband voor Vlaanderen?
- Het regent max. 10% van de tijd. (https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag177.php) Dus 90% van de tijd zit je al in "cold dry" rond te rijden. (Als je zelfs al negeert dat het op bepaalde momenten eerder "warm" dan "cold" is, aan het begin en einde van het "winterbanden-seizoen".)
- In "Cold wet" omstandigheden is deze band ook (marginaal) beter dan de winterband.
- De momenten dat het sneeuwt, is deze sneeuw na een paar uur meestal al gereduceerd tot een papke (=cold wet) en wanneer het nog niet gereduceerd is, rijdt de gemiddelde Belg toch zo rustig en rijden er toch zoveel wagens rond met zomerbanden, dat de "summer bias all season" nog altijd meeeer dan voldoende is.
Dus in Vlaanderen is 99% van de tijd de michelin crosclimate een betere winterband dan een gewone (ook deftige) winterband?
Discuss!
Comment
-
Valt niet over te discussiëren. Ik heb voor m’n Punto de keuze gemaakt, de ‘echte’ winterbanden worden vervangen door CrossClimates, en de echte zomerbanden blijven.
Een echte winterband is zelden nodig in België, maar een zomerband is me teveel een compromis in de winter, en een CrossClimate is me teveel een compromis in de zomer, dus ik blijf wisselen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichtende ‘echte’ winterbanden worden vervangen door CrossClimates, en de echte zomerbanden blijven.
Comment
-
Wat mij betreft valt niets meer te discussiëren over de CrossClimates, ze zijn zelfs goed genoeg in de zomer op mijn Saab Cab
Voor de Q5 is de enige vraag “wanneer?” want zijn huidige zomerbanden (Michelin Latitude) zijn nog boven de 5mm.
Ik wil mij niet belachelijk maken bij mijn bandenboer, en zal nog een jaartje wachten, temeer dat de wagen een opvolger zou kunnen krijgen.
Het besluit van Phate is m.i. correct voor wie Vlaanderen zogoed als nooit in de winter (en met de wagen) verlaat (mijn geval) of zijn verplaatsingen kan uitstellen bij echt slecht weer (ook mijn geval). Ik zou durven stellen dat ik deel uitmaak van een vrij grote groep mensen die jarenlang hun tijd en hun geld in wintersets gewoon verspild hebben.
- Likes 1
Comment
-
Discussieren is overbodig, ieder zijn eigen keuze. Maar ik blijf zelf bij een goede winter-zomerset. Ik heb trouwens erg goed uitgekeken voor een winterset, en kon er eentje kopen bij een BMW dealer voor minder dan de prijs van de banden. Geld goed besteed zou ik zeggen. En terwijl de winterbanden draaien, verslijt de zomerset niet. Ik ga er uiteindelijk nog goedkoper uitkomenen sowieso veilig met het winterrubber.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Bij mij liggen ze er weer op en ik sta elk jaar opnieuw versteld van de extra grip bij koud en nat2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Gebruikt hier eigenlijk iemand winterbanden voor de moto? Of steekt iedereen zijn tweewieler vanaf eind september in winterstalling?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
Comment