De crossclimates hebben het de afgelopen week heel goed gedaan op de sneeuw en op ijs.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Kwa zomerband is er ook verschil, Continental zeer slecht in de sneeuw waarbij Michelins het veel beter doen, maar hier ook geen winterbanden meer, gewoon rijstijl aanpassen. Terwijl velen bang zijn om de sneeuw te rijden zie ik er net de fun van in! Bij zulke dagen zouden ze grote parkings ter beschikking moeten stellen, zo zou iedereen is weten en voelen hoe het is om te schuiven, slippen, patineren. Ni gelijk dien enen me zijne groenen BMW die ze onlangs lieten zien op het nieuws, vollenbak gas geven!Geen idee hoe zulke mensen zonder brokken thuis geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTrollolololoooolll
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenKwa zomerband is er ook verschil, Continental zeer slecht in de sneeuw waarbij Michelins het veel beter doen, maar hier ook geen winterbanden meer, gewoon rijstijl aanpassen. Terwijl velen bang zijn om de sneeuw te rijden zie ik er net de fun van in! Bij zulke dagen zouden ze grote parkings ter beschikking moeten stellen, zo zou iedereen is weten en voelen hoe het is om te schuiven, slippen, patineren. Ni gelijk dien enen me zijne groenen BMW die ze onlangs lieten zien op het nieuws, vollenbak gas geven!Geen idee hoe zulke mensen zonder brokken thuis geraken.
Mijn PS4S ga ik niet testen.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
Welke Michelins? Want mijn Primacy 3's zijn gene zak waard in de sneeuw
Mijn PS4S ga ik niet testen.
Comment
-
Ik heb voor de CrossClimates ook altijd Energy Savers gehad en dat waren idd ook goede banden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMega content van mijn Falken Eurowinter HS01, zo content dat ik er volgend weekend eens mee naar de Ardennen trek.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Ja hè, ben daar ook positief door verrast.
Hier ook zéér tevreden van.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
Welke Michelins? Want mijn Primacy 3's zijn gene zak waard in de sneeuw
Mijn PS4S ga ik niet testen.
The Power Of Dreams
- Likes 1
Comment
-
Aangepaste snelheid is blijkbaar ook belangrijk, om ongevallen te vermijden….
(Eerst onderste video bekijken….)
Straffe beelden uit Eupen. Daar had het gisteren ook aardig gesneeuwd. Op de Binsterweg was het echter ellende troef. Eerst schoof een Nissan-Jeep naar beneden. Nadien volgde nog een zwarte BMW. ‘Gelukkig’ was de stadsdienst in de buurt. Een sneeuwruimer zou de baan weer berijdbaar moeten maken, maar dat verliep niet volledig volgens plan. En […]
Comment
-
ik denk dat die situatie weinig met snelheid te maken heeft. Als je een helling hebt waar ijs op ligt ben je in wezen een vogel voor de kat. Wat je ook doet, glijden zul je en als daar dan obstakels staan heb je geen kans meer op redding. Door het ijs ga je trouwens alleen maar sneller en sneller.
Comment
-
gisteren was het toch ook spannend
met momenten miljoenen diamantjes zien blinken op het wegdek ondanks het vele zout dat men heeft gestrooid. Was dan ook met momenten gevaarlijk glad. Was trouwens niet plaatsgebonden, wel verschillend van straat tot straat. De ene straat reed je normaal, je draaide de hoek om en lag er bijna uit omwille van ijs in de andere straat.
Comment
-
Ik heb de laatste weken al ongelofelijk veel geniet gehad van onze daily. Winterbanden in samenwerking met X-drive maakt van die wagen echt een tank. Waar anderen moeten uitkijken voor slippen enz... kan je met die wagen rijden alsof het zomer is (doe ik wel niet). Dat geeft mij veel gemoedsrust, zou het niet anders meer willen. Ik ga nog lang met die kar rijden“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenAangepaste snelheid is blijkbaar ook belangrijk, om ongevallen te vermijden….
https://www.zita.be/nieuws/video/sne...erm=2019-01-31
Ik rij ik nog altijd met de 125cc scooter naar het werk, 1 dag is met de fiets geweest, ma da stak al snel tegen.Da spel heeft meer grip dan ik ooit had gedacht. De schrik om te vallen zit er wel in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenAangepaste snelheid is blijkbaar ook belangrijk, om ongevallen te vermijden….
Straffe beelden uit Eupen. Daar had het gisteren ook aardig gesneeuwd. Op de Binsterweg was het echter ellende troef. Eerst schoof een Nissan-Jeep naar beneden. Nadien volgde nog een zwarte BMW. ‘Gelukkig’ was de stadsdienst in de buurt. Een sneeuwruimer zou de baan weer berijdbaar moeten maken, maar dat verliep niet volledig volgens plan. En […]
Hier een test, zelfde model. e
Ene wagen is voorwielaangedreven met winterbanden en de andere 4 wielaangedreven met zomerbanden.
Quattro VS XDrive! https://www.youtube.com/watch?v=Wu72tAG2IWQAs requested in comments I will be doing all season vs winter tyres AND 4wd vs 2wd on the same ...
De resultaten spreken boekdelen.The Power Of Dreams
Comment
-
WTF, zo slecht, zowel mijn Citroën Saxo als mijn Citroën C4 deden het veel beter en dat was op Michelin Energy's en FWD.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment