Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Het vorige werd wat te groot.

Dit jaar sta ik op Goodyear Ultragrip Performance, zal ook bij dit jaar blijven. Veel grip heeft dat precies niet int nat .

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Op de Mini hebben we daar toch geen klagen van.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik lees in dit topic altijd altijd commentaren van die band is niet goed bij nat, die band voldoet niet bij droog, nog een andere is dan weer niet goed bij ....
        Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zijn, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.
        Last edited by knight-rider; 12/11/2017, 22:24.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
          Ik lees in dit topic altijd altijd commentaren van die band is niet goed bij nat, die band voldoet niet bij droog, nog een andere is dan weer niet goed bij ....
          Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zij, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.
          Ik heb met die band al vaak gereden en das zeker men ding niet. Maar das ieder zen goesting.

Qua winterbanden ben ik vooral tevreden van de Sottozero en de Alpina A4/A5. De volgende keer ga ik terug naar deze gaan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Bij mij maakt het niet uit welke band d'r op ligt, als de auto maar voldoende grip heeft in alle omstandigheden. En dat is ook zo met de CrossClimate.
            Ik heb al met zoveel auto's gereden met verschillende merken (vaak dure) banden op, allemaal verloren ze veel te snel grip in bepaalde omstandigheden.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Sottozero heb ik op de mijne. Best goeie band in natte of vette omstandigheden.
              Maar gezien de zachte winter 16-17 nog niet in echt winterse omstandigheden, laat staan sneeuw, gereden.
              Zoemt nogal, maar dat hebben alle winterbanden
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb de mijne net verkocht. De boom in met die winterbanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Sottozero heb ik op de mijne. Best goeie band in natte of vette omstandigheden.
                  Maar gezien de zachte winter 16-17 nog niet in echt winterse omstandigheden, laat staan sneeuw, gereden.
                  Zoemt nogal, maar dat hebben alle winterbanden

Mijn Dunlop Wintersport 4D hadden het minder maar dat stelde ook niet zoveel voor als Winterband.

Comment

Ik heb sottozero’s op m’n auto en die zoemen idd best wat. Ze slijten ook wel snel. Dat kan natuurlijk wel aan de zachte winters van de voorbij jaren hebben gelegen.

Comment

Hier Goodyear Ultragrip op een A6.
                      Natte weg zijn die niet top inderdaad, slippen wat makkelijk door als je wat enhousiast weg rijdt aan de lichten of in een bocht.
                      Dat had ik ook al met de zomerbanden (Conti).
                      Lijkt me eerder aan de auto te liggen dan aan de banden.

Op sneeuw vindt ik die Goodyears wel heel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Lijkt me eerder aan de auto te liggen dan aan de banden.

Of een chauffeur die te graag gas geeft ;-)

On topic, hier al jaren fan van Bridgestone winterbanden.
                        Rij nu 235/60 18" op een Volvo XC60.
                        Super tevreden van. Zeer comfortabel en stil en geven zeer veel grip onder de meeste omstandigheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zijn, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.
                          Een band is altijd een compromis ...

Hoe is het gesteld met het verbruik op CrossClimates in vergelijking met zomerbanden (dezelfde maat) ? Heb je daar een zicht op ?

Comment

Vrijdag toch maar bandenwissel doen, ging nog wachten tot eind november maar merk dat het tijd wordt om twee nieuwe voorbanden te bestellen ook. Dan maar eerst bandenwissel en dan twee nieuwe op de zomervelgen leggen.
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Een band is altijd een compromis ...

Hoe is het gesteld met het verbruik op CrossClimates in vergelijking met zomerbanden (dezelfde maat) ? Heb je daar een zicht op ?
                              Bij de Citroën ben ik van Energy Savers naar CrossClimates gegaan en het gemiddeld verbruik is zo goed als gelijk gebleven.

Wat de Renault nu betreft kan ik geen vergelijking maken, want die heb ik gewoon op CrossClimates laten leveren.
                              Last edited by knight-rider; 13/11/2017, 22:40.

Comment

Helemaal mee eens.
                                Enkel voor de V70 leg ik er nog specifieke zomerbanden op omdat die toch nog iets scherper sturen, maar vanaf vorige week ook weer crossclimate, tot in april weer denk ik. Ideaal voor ons typisch variabele winterweer met afwisselend warm en koud, regen en droog, en uitzonderlijk eens hagel, ijs of sneeuw er tussendoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Hij de Citroën ben ik van Energy Savers naar CrossClimates gegaan en het gemiddeld verbruik is zo goed als gelijk gebleven.

Wat de Renault nu betreft kan ik geen vergelijking maken, want die heb ik gewoon op CrossClimates laten leveren.
                                  Ik zie ook geen merkbaar verschil in verbruik met de winterbanden vroeger. Als er al verschil is, dan eerder een iets lager verbruik.
                                  Belangrijker voor mij is dat het een eerder stille band is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Is idd een stille band.
                                    Vorige week reed ik achter een Mercedes CLA en ik hoorde zijn banden

Comment

Vorige week donderdag gewisseld op 1 auto. De andere krijgt er geen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Dit jaar niet. Vanaf volgend jaar waarschijnlijk weer wel terug winterbandjes.
                                        Dus hopen op een zachte winter.
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Working...
                                        X