Het vorige werd wat te groot.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Ik lees in dit topic altijd altijd commentaren van die band is niet goed bij nat, die band voldoet niet bij droog, nog een andere is dan weer niet goed bij ....
Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zijn, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.Last edited by knight-rider; 12/11/2017, 22:24.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderIk lees in dit topic altijd altijd commentaren van die band is niet goed bij nat, die band voldoet niet bij droog, nog een andere is dan weer niet goed bij ....
Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zij, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.
Qua winterbanden ben ik vooral tevreden van de Sottozero en de Alpina A4/A5. De volgende keer ga ik terug naar deze gaan.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Bij mij maakt het niet uit welke band d'r op ligt, als de auto maar voldoende grip heeft in alle omstandigheden. En dat is ook zo met de CrossClimate.
Ik heb al met zoveel auto's gereden met verschillende merken (vaak dure) banden op, allemaal verloren ze veel te snel grip in bepaalde omstandigheden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Sottozero heb ik op de mijne. Best goeie band in natte of vette omstandigheden.
Maar gezien de zachte winter 16-17 nog niet in echt winterse omstandigheden, laat staan sneeuw, gereden.
Zoemt nogal, maar dat hebben alle winterbanden2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenSottozero heb ik op de mijne. Best goeie band in natte of vette omstandigheden.
Maar gezien de zachte winter 16-17 nog niet in echt winterse omstandigheden, laat staan sneeuw, gereden.
Zoemt nogal, maar dat hebben alle winterbanden
Mijn Dunlop Wintersport 4D hadden het minder maar dat stelde ook niet zoveel voor als Winterband.
Comment
-
Hier Goodyear Ultragrip op een A6.
Natte weg zijn die niet top inderdaad, slippen wat makkelijk door als je wat enhousiast weg rijdt aan de lichten of in een bocht.
Dat had ik ook al met de zomerbanden (Conti).
Lijkt me eerder aan de auto te liggen dan aan de banden.
Op sneeuw vindt ik die Goodyears wel heel goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenLijkt me eerder aan de auto te liggen dan aan de banden.
On topic, hier al jaren fan van Bridgestone winterbanden.
Rij nu 235/60 18" op een Volvo XC60.
Super tevreden van. Zeer comfortabel en stil en geven zeer veel grip onder de meeste omstandigheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk lees in dit topic altijd altijd commentaren van die band is niet goed bij nat, die band voldoet niet bij droog, nog een andere is dan weer niet goed bij ....
Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zijn, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.
Hoe is het gesteld met het verbruik op CrossClimates in vergelijking met zomerbanden (dezelfde maat) ? Heb je daar een zicht op ?
Comment
-
Vrijdag toch maar bandenwissel doen, ging nog wachten tot eind november maar merk dat het tijd wordt om twee nieuwe voorbanden te bestellen ook. Dan maar eerst bandenwissel en dan twee nieuwe op de zomervelgen leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Een band is altijd een compromis ...
Hoe is het gesteld met het verbruik op CrossClimates in vergelijking met zomerbanden (dezelfde maat) ? Heb je daar een zicht op ?
Wat de Renault nu betreft kan ik geen vergelijking maken, want die heb ik gewoon op CrossClimates laten leveren.Last edited by knight-rider; 13/11/2017, 22:40.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderIk lees in dit topic altijd altijd commentaren van die band is niet goed bij nat, die band voldoet niet bij droog, nog een andere is dan weer niet goed bij ....
Ik heb nu de CrossClimate, een all season en volgens velen zou zo een all season nooit goed zijn, maar tot nu toe heb ik juist de ervaring dat die net in alle omstandigheden goed presteert. Zowel zomer als winter.
Enkel voor de V70 leg ik er nog specifieke zomerbanden op omdat die toch nog iets scherper sturen, maar vanaf vorige week ook weer crossclimate, tot in april weer denk ik. Ideaal voor ons typisch variabele winterweer met afwisselend warm en koud, regen en droog, en uitzonderlijk eens hagel, ijs of sneeuw er tussendoor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderHij de Citroën ben ik van Energy Savers naar CrossClimates gegaan en het gemiddeld verbruik is zo goed als gelijk gebleven.
Wat de Renault nu betreft kan ik geen vergelijking maken, want die heb ik gewoon op CrossClimates laten leveren.
Belangrijker voor mij is dat het een eerder stille band is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Comment
-
Is idd een stille band.
Vorige week reed ik achter een Mercedes CLA en ik hoorde zijn bandenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment