Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Idd... En inhalen = licht en klankspel van de de zomerbanden rijders
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Dat zijn louter aanmoedigingen
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Mijn baas heeft ook 4 seizoensbanden. Zal hem morgens eens naar zijn bevindingen vragen.
Ik heb mijn 5 Xdrive gisteren omgedoopt tot DE TANK Dat spel trekt door alles heen.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Wou aanvankelijk voor de CrossClimates gaan maar daarvoor was er een te lange wachttijd. Enig alternatief dat nog binnen was waren de Goodyears waar ik voor koos en de Vredestein Quatrac. Hopelijk een goede keuze gemaakt.
Je zal er geen spijt van hebben, mijn vader heeft ze op zijn Toyota.
Mijn auto staat vast in het midden van de straat. Smeltende sneeuw weer aangevroren in dikke ijslaag.
Eerst zat ik vast op een kruispunt, daar heb ik hem uiteindelijk met strooizout weggekregen en zover mogelijk achteruitgereden maar dan ging het weer mis. Zal moeten wachten tot het dooit.
De ervaring met crossclimates op alle 3 de auto's is uitstekend .
Op sneeuw rijden is altijd wel opletten, maar het loopt het super.
Op spekglad ijs is het natuurlijk nog meer opletten. Maar nergens het gevoel gehad dat de controle helemaal weg was, hoogstens eens wat doorslippen bij vertrek aan een licht of zo, maar nergens echt geschoven (tenzij bewust om de staat van de weg te checken ).
Vorig jaar was er maar heel even wat sneeuw en ijs, maar de ervaring van toen wordt dus gewoon bevestigd wat mij betreft.
Alle beelden die ik gezien heb op TV van vastgereden auto's waren Mercedes en BMW .
Begrijp ook niet hoe je in deze straat kan vastrijden….
Met voorwielaandrijving, E-sperdifferentieel en zomerbanden (5 mm) kon ik deze week tot mijn eigen verbazing en helling oprijden met de Giulietta, waar dat vroeger met de Vectra niet kon…
Begrijp ook niet hoe je in deze straat kan vastrijden….
Ik rijd al 12 jaar met RWD en ik heb al veel gladheid meegemaakt maar dit was wel iets heel uitzonderlijk.
Sneeuw was fel gesmolten en dan is het vrij stevig beginnen aanvriezen waardoor je een dikke ijslaag kreeg. Op die "sporen", ook met ijslaag, kon ik nog rijden maar de onbereden sneeuw was ook een keiharde koek geworden waarop de auto gewoon vastliep.
Met mijn vorige auto op 225 breed raakte ik nog in Stuttgart weg met 40 cm sneeuw.
255/30 R19 is te breed, te laag en daardoor te stijf. En daarbij relatief weinig gewicht op de achteras en veel op de vooras. Die auto blijft volledig stil staan en enkel de achterwielen verplaatsen zich misschien wat zijdelings.
Winterbanden zijn letterlijk een "must"!
Of, erger, tussen remmen of net de bocht halen of dure brokken rijden.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Denk dat voor of achtertractie een rol speelt waar je ze best legt. bij voortractie steeds je beste banden vooraan, zo denk ik er toch over..
Klopt blijkbaar niet.
De lesgever demonstreerde dit met een miniatuurwagentje dat hij van een schuine plank liet rijden. Het ene wagentje had de banden met veel grip vooraan liggen, het andere achteraan. Het eerste autootje gleed naar beneden, en kwam met de kont eerst beneden, de andere (met grippy banden achter) kwam netjes recht naar beneden.
Comment