Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtende komende dagen (zelfs tot en met 31/12 zeggen ze... ) temperaturen 7 - 10 graden... dat zal wel weer lukken zonder winterbanden: oef
Morgen nog een dagske werken daarna begint mijn verlof, had echt gehoopt dat er dit jaar eens wat sneeuw ging vallen, kon ik de megane eens testen op sneeuw.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk heb niets gemerkt van pogingen om bij FWD af te wijken van een gewichtsverdeling met ongeveer 2/3 vooraan.
Comment
-
Batterij vanachter is iets dat ze doen bij RWD met motor van voor, om meer in evenwicht te krijgen. Maar bij FWD doen ze zelfs geen poging, en FWD met motor achteraan ziet ge zoveel niet. Ik heb dat nog eens zitten uitvogelen voor hier: http://www.autoforum.be/forum/auto-a...e-vraag/page36Last edited by Den Paarse Capri; 19/12/2017, 15:18.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMa guyugy, ik ken eigenlijk niet direct voorwielaandrijvers met de batterij in de koffer ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenbij m'n Fiat is het andersom: motor vanachter, batterie in de koffer (vooraan)
Van die audi's is interessant. A4 Avant is een break met een vrij evenwichtige gewichtsverdeling. Zal toch iets met breaks te maken hebben.
Comment
-
We wijken af. Het is het winterbandentopic. Maar gelukkig had ik deze voormiddag mistbanden opliggen. Kon ik al die sukkels die tegen 45 door de mist reden overgaan en tegen 80 verder vlammen. En waarschijnlijk gaan die mannen nu nog 3 weken lang met hun mistlamp op rondrijden :-S
:-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenWe wijken af. Het is het winterbandentopic. Maar gelukkig had ik deze voormiddag mistbanden opliggen. Kon ik al die sukkels die tegen 45 door de mist reden overgaan en tegen 80 verder vlammen. En waarschijnlijk gaan die mannen nu nog 3 weken lang met hun mistlamp op rondrijden :-S
:-D. Ma k vind da ni erg zulle
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, 'k wist niet dat het bestond, voorwielaandrijving en batterij achteraan. Maar zou dat voor de gewichtsverdeling of uit plaatsgebrek zijn ? Zouden dan niet meer merken dit doen ?
Comment
-
Ja, was me volledig onbekend. Vroeger duizenden auto s verhandeld en kon me geen enkele voor de geest halen die dit had. Dubbele batterijen en zo soms. Behalve BMW onder de achterbank. Maar spreek nu wel van hele tijd geleden. Daarna bij Renault gewerkt, veel overnames gedaaan en ook altijd batterij vooraan. Nochtans heel veel de startkabels moeten gebruiken.’
Bij camionettes kon je soms zoeken, de ene keer onder de zetel chauffeur, andere keer in dubbele bodem,... K word oud wellicht lol.
Comment
-
Interesting
Are Snow Tires Worth It? Do Winter Tires Help When It's Cold & Dry? Honda S2000 Winter Tires - http://amzn.to/2kPo6hB Subscribe for new videos every Wednesda...Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Voor wie het nog niet wist:
Vanaf 1 januari verscherpt Duitsland de regels voor het gebruik van winterbanden. Wie niet met de juiste banden over de Duitse wegen rijdt, riskeert een boete van minimaal 60 euro.
Vanaf dan volstaat het symbool de aanduiding M+S (modder en sneeuw) niet meer als kwalificatie voor een winterband, maar is het zogenoemde sneeuwvlokjessymbool (alpine) verplicht op winterbanden.
Het advies aan wintersporters die richting de Alpen trekken is om te zorgen voor winter- of vierseizoenenbanden met minimaal 4 millimeter profiel én met het sneeuwvlokjessymbool, zodat tijdens de complete reis overal aan de wet voldaan kan worden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment