Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Voor wie het nog niet wist:

Vanaf 1 januari verscherpt Duitsland de regels voor het gebruik van winterbanden. Wie niet met de juiste banden over de Duitse wegen rijdt, riskeert een boete van minimaal 60 euro.
    Vanaf dan volstaat het symbool de aanduiding M+S (modder en sneeuw) niet meer als kwalificatie voor een winterband, maar is het zogenoemde sneeuwvlokjessymbool (alpine) verplicht op winterbanden.
    Het advies aan wintersporters die richting de Alpen trekken is om te zorgen voor winter- of vierseizoenenbanden met minimaal 4 millimeter profiel én met het sneeuwvlokjessymbool, zodat tijdens de complete reis overal aan de wet voldaan kan worden.
    Is dat een verplichting voor gans Duitsland ? Dus als ik deze winter bij goed weer eens naar de ring zou gaan kijken mag ik niet op zomerbanden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Is dat een verplichting voor gans Duitsland ? Dus als ik deze winter bij goed weer eens naar de ring zou gaan kijken mag ik niet op zomerbanden ?
      Jawel, mag perfect, maar niet als er winterse toestanden zijn.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ah ok... Vermits dat op één en dezelfde dag gebeurt kan je dat dan wel inschatten.

Comment

• Vraagje voor de BMW rijders.
          Hoe zit dat nu met die zo genoemde sterbanden. Is dat ook nodig op een E61 of mag je daar alles onder zwieren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Vraagje voor de BMW rijders.
            Hoe zit dat nu met die zo genoemde sterbanden. Is dat ook nodig op een E61 of mag je daar alles onder zwieren?
            Oei, dat is de vraag... Iedereen heeft zowat zijn eigen mening over die sterbanden, net als over de rft op BMW.

Comment

• Smijt daar een sportieve band onder met stijve flank.

Comment

• Sterbanden op BMW is hetzelfde als MO-banden op Mercedes: ze worden geadviseerd, maar je mag daar perfect andere doen.
                Op mijn E46 lagen MO-banden, trouwens
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Dus weer geen witte kerst.
                  Morgen nog een dagske werken daarna begint mijn verlof, had echt gehoopt dat er dit jaar eens wat sneeuw ging vallen, kon ik de megane eens testen op sneeuw.
                  Vanuit Limburg ben je sneller in Sauerland dan aan de BE kust dus ik zou niet twijfelen als je sneeuw wil...
                  2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Sterbanden op BMW is hetzelfde als MO-banden op Mercedes: ze worden geadviseerd, maar je mag daar perfect andere doen.
                    Ik bekijk het als OEM-onderdelen waarvan men zegt dat ze hetzelfde zijn als de alternatieven. Dus in feite volg ik het 'voor de zekerheid'.

Comment

Ik bekijk het als OEM-onderdelen waarvan men zegt dat ze hetzelfde zijn als de alternatieven. Dus in feite volg ik het 'voor de zekerheid'.
                      Best zo. Hetzelfde of niet, als het op garantie of coulantie aankomt, en je hebt geen sterbanden, kan je naar alles fluiten. Ze grijpen het aan om er de handen vanaf te houden. Had met de 535i onder garantie een hydraulische stabilisatiestang die lekte (229 Dynamic Drive). Eerste waar ze naar vroegen waren de banden. Sterbanden, dus geen probleem voor de garantie. Anders een kostenplaatje van 1800 euro!
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ja, dan ben je wel content dat je sterbanden had... Ik zie ook dat sterbanden niet direct duurder zijn dan gewone banden, als je bij de grote merken blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160
                          Sterbanden op BMW is hetzelfde als MO-banden op Mercedes: ze worden geadviseerd, maar je mag daar perfect andere doen.
                          Dit moest ik weten. Merci!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

De alternatieven die identiek hetzelfde zijn, zijn die merken die OEM toeleverancier zijn. De andere alternatieven kunnen ook gemaakt zijn of dienen voor, maar zijn van een ander merk dan één van de OEM toeleveranciers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Best zo. Hetzelfde of niet, als het op garantie of coulantie aankomt, en je hebt geen sterbanden, kan je naar alles fluiten. Ze grijpen het aan om er de handen vanaf te houden. Had met de 535i onder garantie een hydraulische stabilisatiestang die lekte (229 Dynamic Drive). Eerste waar ze naar vroegen waren de banden. Sterbanden, dus geen probleem voor de garantie. Anders een kostenplaatje van 1800 euro!
                              Dat is omdat uw dealer van slechte wil is en zich er vanaf wilt werken door het vlug op het ontbreken van het sterretje te steken. Die ster biedt geen enkele meerwaarde tegenover een niet stervariant van hetzelfde type band met dezelfde specificaties. Ik had destijds op m'n E91 speling op het stuurhuis. Buiten garantie en ik had 19" niet-RFT, niet stergemarkeerde Dunlops liggen op niet OEM velgen (BBS CH). Herstelling heeft me geen eurocent gekost. Als een dealer mij zoiets lapt, dan mag die mij ook meteen aantonen wat het verschil is tussen ster en niet ster. Want dat is tot op heden nog steeds een erg groot geheim (hoe zou dat toch komen??). Kan ie het niet, dan ziet ie me niet meer.

Comment

Ja, dan ben je wel content dat je sterbanden had... Ik zie ook dat sterbanden niet direct duurder zijn dan gewone banden, als je bij de grote merken blijft.
                                Straf hé? Ronder, gaan langer mee, scherpere toleranties, andere rubbersamenstelling, perfect afgesteld op het onderstel en blablabla... . En toch niet meer kosten dan de niet sterretjes. Liefdadigheid bestaat nog!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Straf hé? Ronder, gaan langer mee, scherpere toleranties, andere rubbersamenstelling, perfect afgesteld op het onderstel en blablabla... . En toch niet meer kosten dan de niet sterretjes. Liefdadigheid bestaat nog!!
                                  Voor mij blijft het gelijk eigenlijk. Als je op het net gaat zoeken zijn d'r evenveel die erin geloven als die er niet in geloven. Idem voor dat RFT gedoe.

Ik ben tevreden van de banden die ik heb. Als ik een ander merk zou nemen moet ik weer afwachten. Koop ik Dunlop (is het merk dat ik nu heb) in dezelfde maat en RFT, dan zijn het automatisch sterbanden. Dus vermits ik niet van plan ben te veranderen van merk, is de keuze makkelijk.
                                  Bij al mijn auto's bleef ik eigenlijk (bijna altijd) bij het merk van eerste montage. Bij Renault was dat destijds Michelin (laatste jaren gaan die ook vreemd bij andere merken). Toen werd er ook altijd gezegd dat ne Renault gemaakt was voor Michelins. Maar blijkbaar zijn ze van gedacht veranderd. T is gewoon commerce gelijk een andere...

Comment

• Ik kocht mijn winterset met ster in promo bij BMW. Mijn zomers kreeg ik van BMW aan halve prijs. Waarom zou ik ze niet nemen, ik heb er duidelijk al (1800 euro!) voordeel aan gehad. Zou dom geweest zijn ze niet te nemen, klaar. Op de M3 heb ik PSS zonder ster. Maar daar is geen garantie meer op, dus who CARE
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Leasing-firma kijkt er in elk geval niet naar.
                                      Het zou me verwonderen dat ze hierdoor de garantie zouden mislopen
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Leasing-firma kijkt er in elk geval niet naar.
                                        Kan allemaal zijn, maar ik ben particulier met een andere ervaring.

Comment

Leasing-firma kijkt er in elk geval niet naar.
                                          Begrijp wel niet goed dat er zo'n heftige discussie over bestaat. Ik zei het al, als je goede merkbanden in de aangewezen maat neemt, zijn het toch in vele gevallen sterbanden. Dus je betaalt er toch niks extra voor ?
                                          Ze maken toch geen afzonderlijke banden met identieke specificaties (maat, laadindex, enz) binnen hetzelfde merk met en zonder ster ? Of ben ik verkeerd en kan je een identieke band kopen zonder ster ?

Comment

Working...
                                          X