Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Is dat een verplichting voor gans Duitsland ? Dus als ik deze winter bij goed weer eens naar de ring zou gaan kijken mag ik niet op zomerbanden ?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenVraagje voor de BMW rijders.
Hoe zit dat nu met die zo genoemde sterbanden. Is dat ook nodig op een E61 of mag je daar alles onder zwieren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDus weer geen witte kerst.
Morgen nog een dagske werken daarna begint mijn verlof, had echt gehoopt dat er dit jaar eens wat sneeuw ging vallen, kon ik de megane eens testen op sneeuw.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenSterbanden op BMW is hetzelfde als MO-banden op Mercedes: ze worden geadviseerd, maar je mag daar perfect andere doen.
Op mijn E46 lagen MO-banden, trouwens
Comment
-
Ik bekijk het als OEM-onderdelen waarvan men zegt dat ze hetzelfde zijn als de alternatieven. Dus in feite volg ik het 'voor de zekerheid'.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160Sterbanden op BMW is hetzelfde als MO-banden op Mercedes: ze worden geadviseerd, maar je mag daar perfect andere doen.
Op mijn E46 lagen MO-banden, trouwens
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Ik bekijk het als OEM-onderdelen waarvan men zegt dat ze hetzelfde zijn als de alternatieven. Dus in feite volg ik het 'voor de zekerheid'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Best zo. Hetzelfde of niet, als het op garantie of coulantie aankomt, en je hebt geen sterbanden, kan je naar alles fluiten. Ze grijpen het aan om er de handen vanaf te houden. Had met de 535i onder garantie een hydraulische stabilisatiestang die lekte (229 Dynamic Drive). Eerste waar ze naar vroegen waren de banden. Sterbanden, dus geen probleem voor de garantie. Anders een kostenplaatje van 1800 euro!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, dan ben je wel content dat je sterbanden had... Ik zie ook dat sterbanden niet direct duurder zijn dan gewone banden, als je bij de grote merken blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Straf hé? Ronder, gaan langer mee, scherpere toleranties, andere rubbersamenstelling, perfect afgesteld op het onderstel en blablabla... . En toch niet meer kosten dan de niet sterretjes. Liefdadigheid bestaat nog!!
Ik ben tevreden van de banden die ik heb. Als ik een ander merk zou nemen moet ik weer afwachten. Koop ik Dunlop (is het merk dat ik nu heb) in dezelfde maat en RFT, dan zijn het automatisch sterbanden. Dus vermits ik niet van plan ben te veranderen van merk, is de keuze makkelijk.
Bij al mijn auto's bleef ik eigenlijk (bijna altijd) bij het merk van eerste montage. Bij Renault was dat destijds Michelin (laatste jaren gaan die ook vreemd bij andere merken). Toen werd er ook altijd gezegd dat ne Renault gemaakt was voor Michelins. Maar blijkbaar zijn ze van gedacht veranderd. T is gewoon commerce gelijk een andere...
Comment
-
Ik kocht mijn winterset met ster in promo bij BMW. Mijn zomers kreeg ik van BMW aan halve prijs. Waarom zou ik ze niet nemen, ik heb er duidelijk al (1800 euro!) voordeel aan gehad. Zou dom geweest zijn ze niet te nemen, klaar. Op de M3 heb ik PSS zonder ster. Maar daar is geen garantie meer op, dus who CARE“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenLeasing-firma kijkt er in elk geval niet naar.
Het zou me verwonderen dat ze hierdoor de garantie zouden mislopen
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenLeasing-firma kijkt er in elk geval niet naar.
Het zou me verwonderen dat ze hierdoor de garantie zouden mislopen
Ze maken toch geen afzonderlijke banden met identieke specificaties (maat, laadindex, enz) binnen hetzelfde merk met en zonder ster ? Of ben ik verkeerd en kan je een identieke band kopen zonder ster ?
Comment
Comment