Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Ze maken toch geen afzonderlijke banden met identieke specificaties (maat, laadindex, enz) binnen hetzelfde merk met en zonder ster ? Of ben ik verkeerd en kan je een identieke band kopen zonder ster ?
DHL, dit meen je niet hé?! Daar gaat gans die discussie net over!!
Uiteraard bestaan er wel identieke banden, de ene met ster, de andere zonder.
20 euro meer voor dezelfde band als ik het goed begrijp? Eigenlijk is dat 80 euro te veel voor dezelfde set, de behoudsgezinde ik zou de sterbanden bestellen om gewoon ‘op m’n gemak’ te zijn. 80 euro is absoluut het einde van de wereld niet...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
20 euro meer voor dezelfde band als ik het goed begrijp? Eigenlijk is dat 80 euro te veel voor dezelfde set, de behoudsgezinde ik zou de sterbanden bestellen om gewoon ‘op m’n gemak’ te zijn. 80 euro is absoluut het einde van de wereld niet...
Dan ben je nog geen 100% op je gemak. Sterband gemonteerd door een niet BMW partner (...dealer) = geen sterbandgarantie. Ah ja, want enkel BMW dealers kunnen op een deftige manier banden monteren.
Ster, MO of AO zijn er m.i. om banden (meestal duurder en minder goed gemonteerd) te doen kopen bij de dealers ipv bij een bandenboer. Ik heb mijn AO’s bij mijn bandenboer gekocht, perfect uitgebalanceerd en zonder beschadiging van mijn velgen. Bij mijn dealer zijn ze er in geslaagd om mijn wintervelgen te bekrassen alleen bij een velgenwissel ! Schoenmaker blijf bij je leest...
Ik heb natuurlijk enkel nog maar gezocht op mijn eigen banden, die vind ik enkel met ster. (Dunlop RFT 245-45-18...)
Dus ging ik ervan uit dat de discussie eigenlijk ging over banden met gelijke specificaties in het algemeen.
Ik zie wel dat die banden bij Leebmann een andere tekening hebben. Kan daar dan verschil in zitten ?
Dan ben je nog geen 100% op je gemak. Sterband gemonteerd door een niet BMW partner (...dealer) = geen sterbandgarantie. Ah ja, want enkel BMW dealers kunnen op een deftige manier banden monteren.
Zo begint het wel heel erg op protectionisme te lijken van het dealernetwerk...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Enfin, Much to do about nothing allemaal. Iedereen koopt wat ie wil.
'About nothing' zou ik toch niet meteen zeggen. Een bandenwissel bij BMW scheelt toch een heel pak in euro's tegenover een bandenwissel met identieke banden bij een bandenboer. Maar inderdaad, iedereen koopt wat 'm wilt. En zo blijft de commerce ook draaien uiteraard.
Zo begint het wel heel erg op protectionisme te lijken van het dealernetwerk...
Bandenwissels bij dealers zijn altijd stukken duurder dan bij een bandenboer. Je kan als dealer die flinke meerprijs (deels) verrechtvaardigen naar de klant toe, door zogezegd 'speciale' banden aan te bieden. Specifiek afgesteld op het onderstel en de karakteristieken van een welbepaald model van een wel bepaald merk, en nog wat van die dure praatjes. Bij BMW is dat die ster, bij Mercedes is dat MO, enz... .
Doe dat! Als ie het tegen mij persoonlijk zou zeggen, zou ik het 'm ook zeggen! Om er dan nooit m'n kop nog te laten zien.
'About nothing' zou ik toch niet meteen zeggen. Een bandenwissel bij BMW scheelt toch een heel pak in euro's tegenover een bandenwissel met identieke banden bij een bandenboer. Maar inderdaad, iedereen koopt wat 'm wilt. En zo blijft de commerce ook draaien uiteraard.
Goh, ik ben tevreden van de werken in garantie, ze hebben zelf het kleine lek aan de hydrolische stabistang gemeld, tijdens de garantieperiode. Dat is wel eerlijke service.
Aan mij zullen ze wel nooit het grote geld verdienen als particulier
Mijn splinternieuwe winterset met sterbanden was een echt koopje, en dat bij de officiele dealer
Goh, ik ben tevreden van de werken in garantie, ze hebben zelf het kleine lek aan de hydrolische stabistang gemeld, tijdens de garantieperiode. Dat is wel eerlijke service.
Dat wil ik best geloven. Maar iemand wandelen sturen omdat ie met niet sterbanden afkomt vind ik geen eerlijke service. En daar ging het toch over dacht ik.
Aan mij zullen ze wel nooit het grote geld verdienen als particulier
Mijn splinternieuwe winterset met sterbanden was een echt koopje, en dat bij de officiele dealer
De dealers moeten ook hun voorraad wintersetjes het jaar zelf verkopen hé, tegen de volgende winter is de DOT niet meer echt vers van ‘t gat
Ik heb mij maar een keer laten vangen door een dergelijke promotie...
De dealers moeten ook hun voorraad wintersetjes het jaar zelf verkopen hé, tegen de volgende winter is de DOT niet meer echt vers van ‘t gat
Ik heb mij maar een keer laten vangen door een dergelijke promotie...
[/QUOTE]
Ja 'k zou ze nu ook niet bepaald bij de merkdealer laten leggen. Is bij alle dealers zo dat die stukken duurder zijn dan een bandencentrale.
T is misschien overdreven voorzichtig, maar ik ga toch die sterbanden blijven steken, maar bij de bandencentrale...
Comment