Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Een band van 1 jaar oud is dus nieuw?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEen band van 1 jaar oud is dus nieuw?
Mijn zomerbanden zijn intussen 3 jaar oud. Moet ik die nu vervangen? LOL“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Zeker bij winterbanden speelt dat een grotere rol vind ik. Tenzij je natuurlijk genoeg kilometers doet om ze op te rijden op 2-3 jaar. Ik doe mijn winterbanden weg op 4 jaar, ongeacht het profiel...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
De DOT code had ik natuurlijk opgevraagd voor aankoop. 45/16, set gekocht begin oktober 2017. Nieuw dus.
Maar, dit is dus duidelijk een setje van vorige winter (banden geproduceerd begin november '16). Een setje dat de dealer vorige winter niet kwijt geraakt is, en daarom nu in promotie aangeboden werd.
Etenswaren die morgen of overmorgen vervallen worden ook dikwijls afgeprijsd aangeboden. Dat is ongeveer hetzelfde verhaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenZeker bij winterbanden speelt dat een grotere rol vind ik. Tenzij je natuurlijk genoeg kilometers doet om ze op te rijden op 2-3 jaar. Ik doe mijn winterbanden weg op 4 jaar, ongeacht het profiel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat is écht niet nodig hoor.
Die set was trouwens echt een koopje. 995 euro voor een splinternieuwe set die normaal 2550 euro kost. Koop je nog de banden niet voor, zelfs zonder ster. Dat was dus compleet met naafdoppen en bandenspanningsensoren! Een aanbieding waar ik Daeninck Latem voor dank.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Dat denk ik ook niet. Stalling, droog, verwarmd, enz speelt ook een rol. Onze wagen slaapt ook binnen.
Die set was trouwens echt een koopje. 995 euro voor een splinternieuwe set die normaal 2550 euro kost. Koop je nog de banden niet voor, zelfs zonder ster. Dat was dus compleet met naafdoppen en bandenspanningsensoren! Een aanbieding waar ik Daeninck Latem voor dank.
Welk type velgen zijn het?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Welk type velgen zijn het?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichtenkan de foto hier niet uploaden.
Lukt, mits een omwegje : foto's uploaden naar imgdumper, zie link : https://www.imgdumper.nl/
Na het uploaden post je hier de bovenste verkregen link, dus die als UBB image.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat is écht niet nodig hoor.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
De winterbanden van de Mégane Grandtour bovengehaald en nu na 3 jaar stockage op de Scénic laten zwieren.
Lastig, want er zitten geen voelers op de ventielen en nu staat die melding van bandendruk constant op het het dashboard... :/King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenMijn banden zijn weg op twee seizoenen
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Firmawagen, geen vertegenwoordiger.
Maar genoeg kilometers om op 2 seizoenen een set banden te verslijten (zonder als een complete nitwit te rijden).
Mijn Uniroyals zijn vervangen geweest omdat ze compleet gecupt waren, maar die waten nog verre van op.
Gewoonlijk zijn ze nog ‘goed voor een paar duizend kilometer’, maar dring ik aan om ze toch te switchen voor verse rubber als ik ga voor de winter/zomer-wissel. Geen zin om drie keer per jaar in de bandencentrale te gaan zitten (al duurt het maar 20 min).2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Echt? Ik lees vaak in automagazines en online tests dat een winterband vanaf 4 jaar of 4 mm weg mag - het beste is er dan af. Zelfs zomerbanden worden minder als ze naar 3 mm ofzo gaan...
Maar dat van die leeftijd klopt toch niet hoor. Zal natuurlijk wel veel van afhangen waar je ze stockeert. Schijnt zelfs datje nieuwe banden tot 10 jaar mag stockeren in goede omstandigheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenEen band van 10 maand oud is in mijn ogen toch zeer recent ja. Maar denk er gerust anders over.
Mijn zomerbanden zijn intussen 3 jaar oud. Moet ik die nu vervangen? LOL
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, mijn auto is van februari dit jaar en die noem ik ook niet meer nieuw terwijl de meeste mensen in mijn omgeving dat wel doen.
Wat die zomerband betreft, als je veel kilometers doet kan het zijn dat die na drie jaar al aan vervanging toe is ja. Maar als het profiel van die band nog voldoende is kan je daar inderdaad nog een heel tijdje mee verder. Als ik zie hoe lang ik gedaan heb met mijn zomerbanden op de Citroën Saxo en ook met die op de C4.
(Doet me er trouwens aan denken dat ik eens moet kijken wat de dot code op de CrossClimates die onder de Megane staan is)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEen jonge, recente band ja, maar nieuw noem ik dat niet meer.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, mijn auto is van februari dit jaar en die noem ik ook niet meer nieuw terwijl de meeste mensen in mijn omgeving dat wel doen.
Wat die zomerband betreft, als je veel kilometers doet kan het zijn dat die na drie jaar al aan vervanging toe is ja. Maar als het profiel van die band nog voldoende is kan je daar inderdaad nog een heel tijdje mee verder. Als ik zie hoe lang ik gedaan heb met mijn zomerbanden op de Citroën Saxo en ook met die op de C4.
(Doet me er trouwens aan denken dat ik eens moet kijken wat de dot code op de CrossClimates die onder de Megane staan is)
Ik vrees dat de banden die je koopt bij de bandenboer ook niet van de vorige week zijn. De meeste mensen letten daar zelfs gewoon niet op.
Dit komt van de officiele site van Michelin :
Uit voorzorg raadt Michelin aan om banden die 10 jaar na hun fabricagedatum (zie hoe u de zijwand van een band moet lezen) nog niet vervangen zijn, door nieuwe banden te vervangen
De houdbaarheid van banden wordt door vele factoren beinvloed, zoals temperatuur, onderhoud, opslagomstandigheden en gebruik, belasting, snelheid, spanning, alsook rijstijl. Deze factoren hebben een belangrijke invloed op de verwachte houdbaarheid van uw banden.Last edited by order66; 25/12/2017, 09:18.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Echt? Ik lees vaak in automagazines en online tests dat een winterband vanaf 4 jaar of 4 mm weg mag - het beste is er dan af. Zelfs zomerbanden worden minder als ze naar 3 mm ofzo gaan...
- Likes 1
Comment
-
Met de beperkte kilometrage die ik afleg waren mijn Pirelli’s Ice & Snow na 6 jaren (zachte) dienst tussen 4 en 5 mm
Wel deden zoveel kabaal dat ik dacht een probleem te hebben met mijn kogellagers.
Dus weg met dat spul, ik zal naar All Seasons schakelen wanneer mijn zomerbanden op 4mm zullen gekomen zijn.
De wagen is terug geruisloos... de recente winterprikkel (aan zee) was geen enkel probleem op goede zomerbanden èn Quattro.
Comment
Comment