Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
-
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Probleem is dat het hier zoveel schommelt. Vandaag 13 graden, morgennacht nog 2 graden. Ik laat ze nog een dikke maand zitten denk ik.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk weet ook niet meer wat ik moet doen. Probleem is dat het hier zoveel schommelt. Vandaag 13 graden, morgennacht nog 2 graden. Ik laat ze nog een dikke maand zitten denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Ik heb het gevoel dat zomerbanden bij 2 graden veiliger zijn dan winterbanden bij 13 graden.
Comment
-
Nee, je MOET vroeger reageren, omdat de limieten bij winterbanden veel sneller bereikt zijn. Dat noem ik niet communicatiever, dat noem ik beperkter.
Als ik bijvoorbeeld met wat snelheid sportief een bochtige op- of afrit van een autosnelweg neem, dan voel ik dat een zomerband bij 2 graden voldoende grip geeft en kan ik lekker gaan. Als ik dat bij 13 graden op een winterband doe, dan is het maar zoals je het uitlegt, maar ja inderdaad, dan voel ik van veeeeel verder de limieten van de grip aankomen.
Het hangt misschien ook wat van je persoonlijke rijstijl af, maar mijn ervaringen met zomerbanden bij temperaturen lager dan 7 zijn toch veel beter dan met winterbanden bij meer dan 7.
Zelfs bij regen heb ik geen problemen op zomerbanden, zolang ze maar genoeg diepte hebben. Als ze versleten zijn niet, maar dat geldt evenzeer voor winterbanden.
En voor die ene dag op het jaar dat het sneeuwt heeft het ook geen zin, het verkeer staat dan toch stil :-P
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenNee, je MOET vroeger reageren, omdat de limieten bij winterbanden veel sneller bereikt zijn. Dat noem ik niet communicatiever, dat noem ik beperkter.
Als ik bijvoorbeeld met wat snelheid sportief een bochtige op- of afrit van een autosnelweg neem, dan voel ik dat een zomerband bij 2 graden voldoende grip geeft en kan ik lekker gaan. Als ik dat bij 13 graden op een winterband doe, dan is het maar zoals je het uitlegt, maar ja inderdaad, dan voel ik van veeeeel verder de limieten van de grip aankomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenNee, je MOET vroeger reageren, omdat de limieten bij winterbanden veel sneller bereikt zijn. Dat noem ik niet communicatiever, dat noem ik beperkter.
Als ik bijvoorbeeld met wat snelheid sportief een bochtige op- of afrit van een autosnelweg neem, dan voel ik dat een zomerband bij 2 graden voldoende grip geeft en kan ik lekker gaan. Als ik dat bij 13 graden op een winterband doe, dan is het maar zoals je het uitlegt, maar ja inderdaad, dan voel ik van veeeeel verder de limieten van de grip aankomen.
Het hangt misschien ook wat van je persoonlijke rijstijl af, maar mijn ervaringen met zomerbanden bij temperaturen lager dan 7 zijn toch veel beter dan met winterbanden bij meer dan 7.
Zelfs bij regen heb ik geen problemen op zomerbanden, zolang ze maar genoeg diepte hebben. Als ze versleten zijn niet, maar dat geldt evenzeer voor winterbanden.
En voor die ene dag op het jaar dat het sneeuwt heeft het ook geen zin, het verkeer staat dan toch stil :-P
Voorbeelden genoeg geweest die dag.Z4 M40i
Comment
-
Er staat een smiley achter die zin, misschien moet je die ook in 't rood zetten.
En, ik heb die dag ook een half uur stil gestaan, maar dat lag niet aan mijn zomerbanden. Volgens mij is het voornamelijk door VRACHTwagens met zomerbanden dat er zo veel problemen waren.
Comment
-
Ik vind met de set banden van de laatste 2 jaar allemaal prima, om het even of het nu -10 of +15 is, met sneeuw of regen of droog.
Die temperatuurverschillen hier zijn net de reden waarom ik van pure winterbanden afgestapt ben.
Het verschil in contact met de weg en stuur-/rijgevoel is aanzienlijk anders wanneer het wat warmer wordt.
Comment
-
[QUOTE=RX-8;n6351691]Er staat een smiley achter die zin, misschien moet je die ook in 't rood zetten.
En, ik heb die dag ook een half uur stil gestaan, maar dat lag niet aan mijn zomerbanden. Volgens mij is het voornamelijk door VRACHTwagens met zomerbanden dat er zo veel problemen waren.[/QUOTE
Ik zie in ieder geval geen smiley ik zie een : - p op het einde van die zinZ4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Cabrio rijden in de sneeuw zou ik graag nog is gedaan krijgen. :-D
De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenMorgen eindelijk nog eens sneeuw :-)
Ze raden iedereen al af om op de baan te komen morgen als het niet echt nodig is.
Waarschijnlijk gaat het dus niet de moeite zijn, want als ze zo overdrijven is het meestal niks.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
Waarschijnlijk gaat het dus niet de moeite zijn, want als ze zo overdrijven is het meestal niks.
Comment
Comment