Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• blijkbaar was ik toch iets te rap toen ik 2 weken geleden mijn zomerbanden oplegde
    lets have some more member berries

Comment

• Inderdaad, afwachten en zien.
      Vorig jaar voorspelden ze rond deze periode net hetzelfde en toen is er ook niks van gekomen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Daarnet op de E403, tussen Torhout en Lichtervelde: een buitje korrelsneeuw, verkeer valt direct terug naar 40 km/h, al de Berlingo’s, Partners,.... de vier knipperlichten aan
        De Zwitsers en Oostenrijkers rollen weer door de sneeuw van het lachen met de Gemiddelde Belgische Chauffeur
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Heeft hier ook zo wat prul gevlogen, daarvoor vertraag ik niet eens.

Maar anderzijds, het is toch niet alleen hier bij ons dat alles op zijn gat ligt bij een paar centimeterkes sneeuw. Kijk maar naar Frankrijk vorige week, daar draaide ook alles in de soep voor een beetje sneeuw.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Heeft hier ook zo wat prul gevlogen, daarvoor vertraag ik niet eens.

Maar anderzijds, het is toch niet alleen hier bij ons dat alles op zijn gat ligt bij een paar centimeterkes sneeuw. Kijk maar naar Frankrijk vorige week, daar draaide ook alles in de soep voor een beetje sneeuw.
            In alle landen waar (hevige) sneeuwval eerder een rariteit is dan een normaal winters iets, is er ellende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              blijkbaar was ik toch iets te rap toen ik 2 weken geleden mijn zomerbanden oplegde
              Echt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

In alle landen waar (hevige) sneeuwval eerder een rariteit is dan een normaal winters iets, is er ellende.
                Is dat zo dan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                  Ja maar is nog lang hee, ze hebben het al moeilijk om voor 3 a 4 dagen een correcte voorspelling te doen... Spelen altijd zoveel factoren een rol. Maar tendensen zijn dikwijls wel een indicator. we zien wel wat er komt
                  En in de F1 en MotoGP zeggen ze wanneer en hoeveel het gaat regenen en in welke bocht het gaat beginnen.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Kom weer van Lokeren en langs die kanten toch vrij veel hagel (baan was wit). Ik rij dan toch wat trager zulle op mijn zomerbandjes. Niet dat je direct zal slippen of dat ik plots traag ga rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

En in de F1 en MotoGP zeggen ze wanneer en hoeveel het gaat regenen en in welke bocht het gaat beginnen.
                      Ja en dat klopt meestal hee. Gelijk buienradar, dat werkt ook altijd vrij goed. Maar voorspellingen voor het einde van de maand kunnen toch nog wel wat veranderen. Maar ik laat ze d'r toch op tot einde maart of zo. Mijn vrouwke moet veilig zitten lol.

Comment

• Ja buienradar zijn voorspellingen voor de eerstkomende uren zijn meestal vrij goed, maar verder dan dat zijn ze meestal al heel wat minder juist.

Comment

• Ik heb KMI voorspelling in de gaten gehouden (nu meteo.be) en ik vond de voorspellingen ok. Ze vielen wel moeilijk te rijmen met de alarmerende waarschuwingen, maar het wordt al wat aannemelijker als ge aanneemt dat
                          - ons wegennet verzadigd is en er moet niet veel misgaan om alles vast te rijden
                          - soms moet rond het vriespunt er maar een kleinigheid wijzigen om de situatie van normaal naar gevaarlijk glad te doen omslaan, en dan krijgt ge statistische situaties als '80% kans dat er geen probleem is, 20% kans dat het vast zit'
                          - Hoe erg schatten de voorspellers/waarschuwers het in als ze nodeloos alarmeren tegenover het missen van een terecht alarm. In welke mate doen ze aan 'CYA' cover your ass voorspellingen.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• sommigen lezen/horen de woorden ‘... kan ... tot ...’ nogal eens als ‘zal’ ...

Comment

• Het zou wel jammer zijn ze er nu al af te halen om binnen veertien dagen vast te staan. Ik wacht altijd tot einde maart, de winter begint pas in januari of later tegenwoordig.

Comment

• allemaal fanta verhalen die lange termijn voorspellingen

Comment

• Voor wat betreft de +2u of +3u prognose is het KMI veel accurater dan de Buienradar, die laatste slaat de bal regelmatig mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Het zou wel jammer zijn ze er nu al af te halen om binnen veertien dagen vast te staan. Ik wacht altijd tot einde maart, de winter begint pas in januari of later tegenwoordig.
                                    Als ze erop liggen zou ik ze er nu ook nog even op laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Het zou wel jammer zijn ze er nu al af te halen om binnen veertien dagen vast te staan.
                                      Je haalt ze er niet af, je laat ze eraf halen ... het zou dus wel jammer zijn ze er nu al laten af te halen om binnen veertien dagen vast te staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Als ze erop liggen zou ik ze er nu ook nog even op laten.
                                        Ja zeker, laat ze er nooit afhalen voor einde maart. Safety first voor mijn vrouwke . Op de Espace heb je daar toch geen last van. Je voelt dat niet eigenlijk dat die op winterbanden staat. Espace en bochten pakken is altijd een slechte combinatie. Moet daarmee eens in regenweer een ritje doen op de bochtige banen in de Ardennen, de lokale bevolking voorblijven is al een uitdaging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Je haalt ze er niet af, je laat ze eraf halen ... het zou dus wel jammer zijn ze er nu al laten af te halen om binnen veertien dagen vast te staan.

Ja maar 't geeft wel ne beteren indruk als ge 't zegt zoals ik

Comment

Working...
                                          X