Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Voor de een zo, voor de ander anders
Maar denk niet dat ze CCs aanraden op een M3
Aangezien ik met de 5 in de zomer op een leeg klaverblad wel eens mijn rijstijl wil aanpassen aan de omstandigheden, wil ik de beste grip op de wagen. En eerlijk : goede grip, dat voel je.
Maar hangt veel van het soort wagen en je rijstijl af.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
als je daar rustig mee rijdt, waarom ni ?
ge kunt u de vraag stellen waarom je die m3 dan koopt, maar das iets anders
Ik rijd soms rustig met de M3
Ik heb al wat banden versleten en ben veeleisend mbt tot grip. Veel hangt ook van het soort wagen en je rijstijl af, nogmaals. Dat wil niet zeggen dat ik altijd snel rijd, integendeel, de omstandigheden moeten zich lenen. Maar de beste grip moet beschikbaar zijn indien gewenst. Ik heb er ook geen probleem mee om wielen te wisselen. Ik heb een goede krik gekocht, goede momentsleutel. Doe ik al jaren met plezier. Door omstandigheden ga ik het nu op de 5 voor de eerste keer bij Daeninck laten doen. Op een uurtje en met 50euro ben je klaar. Zo kom ik nog eens bij een BMW dealer
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Persoonlijk denk ik er sterk aan om de volgende keer dat ik een set koop, naast de zomerbanden een set CrossClimates te kopen. Me dunkt zijn die beter aangepast aan Vlaamse winters dan echte winterbanden, met onze typisch natte, uitgeregende en soms zachte winters met occasioneel een vlok sneeuw.
Wielen wisselen hoort er wel nog bij voor mij klein kind in mij vind dat leuk
de winterbanden die in België/Vlaanderen verkocht worden, zijn gewoonlijk al eerder voorzien op dergelijk gebruik. In het Noorden of andere besneeuwde landen zal men veel extremere setups gaan gebruiken (grovere snit, compound,...), de echte 'sneeuwbanden'.
de winterbanden die in België/Vlaanderen verkocht worden, zijn gewoonlijk al eerder voorzien op dergelijk gebruik. In het Noorden of andere besneeuwde landen zal men veel extremere setups gaan gebruiken (grovere snit, compound,...), de echte 'sneeuwbanden'.
Nog over de discussie van grip: in het huidige koude droge weer komt de grip van een winterband in de buurt van een zomerband in de zomer , maar wel met een ander rijgedrag.
Verschil in rijgedrag voel je inderdaad duidelijk: de grip is er wel, maar het insturen voelt wolliger aan en lastwissels zijn minder snedig. Ik weet echter niet of dit aan zachtere bandflanken ligt of aan het diepere profiel met lamellen die "wringen"; waarschijnlijk een combinatie van beide? Ik ben persoonlijk altijd blij als de zomerbanden er terug onder liggen. Ik laat de winters monteren eind oktober/begin november en wissel terug rond half maart.
RFT heeft daar niets mee te maken. Dat 'wollige' gevoel van winterbanden heeft alles te maken met de zachte gegroefde profielblokken die heel beweeglijk zijn. Ik ervaar een strakker rijgevoel met m'n niet-RFT Michelin PSS'en tegenover m'n winter RFT Pirelli Sottozero's.
Ik rijd nog steeds op zomerbanden, en ik hoop dat nog zo te houden deze winter.
RFT heeft daar niets mee te maken. Dat 'wollige' gevoel van winterbanden heeft alles te maken met de zachte gegroefde profielblokken die heel beweeglijk zijn. Ik ervaar een strakker rijgevoel met m'n niet-RFT Michelin PSS'en tegenover m'n winter RFT Pirelli Sottozero's.
Ik rijd nog steeds op zomerbanden, en ik hoop dat nog zo te houden deze winter.
Niet akkoord. De flanken van RFT banden zijn veel stijver. Dat speelt ook mee. Die blokjes spelen natuurlijk sowieso een rol. En mijn PSSen bewegen ook niet, maar ja, laagprofiel heeft bijna geen flank lol
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Niet akkoord. De flanken van RFT banden zijn veel stijver. Dat speelt ook mee. Die blokjes spelen natuurlijk sowieso een rol. En mijn PSSen bewegen ook niet, maar ja, laagprofiel heeft bijna geen flank lol
Het zal daarom zijn dat een M3 zo wollig rijdt, die rijdt op niet-RFT.
Comment