Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Winterbanden zitten mee in de leasing, dus wissel ik elke keer ... is voorzien voor volgende week, blijkbaar druk in de bandencentrale ...
    2015 Volvo V60 R-Design
    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET

Heb je die wissel zelf gedaan ? Is wellicht wat moeilijker met een rolkrik in de steentjes ?
      Zelf gedaan, toch die van de Mini. De Mercedes heeft geen aparte velgenset, dus dat gebeurd bij de bandencentrale. Volgende winter koop ik me een set velgen en banden, en ga ik het ook zelf kunnen.

Wat betreft de steentjes: Als je vijf meter vooruit rijdt, sta je onder de carport(naast het houten terras op de voorgrond), en daar is het geplaveid. In de steentjes is het inderdaad niet evident met een rolkrik. Maar dat is wel het plekje waar de auto’s gewassen worden.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Zelf gedaan, toch die van de Mini. De Mercedes heeft geen aparte velgenset, dus dat gebeurd bij de bandencentrale. Volgende winter koop ik me een set velgen en banden, en ga ik het ook zelf kunnen.

Wat betreft de steentjes: Als je vijf meter vooruit rijdt, sta je onder de carport(naast het houten terras op de voorgrond), en daar is het geplaveid. In de steentjes is het inderdaad niet evident met een rolkrik. Maar dat is wel het plekje waar de auto’s gewassen worden.
        Ah zo, dacht al dat je met een plank of zo zou gewerkt hebben. Hier bij ons zijn het kasseien en dat gaat ook niet met een rolkrik. Ooit eens geprobeerd bij mijn eerste Espace en doordat de krik kwam vast te zitten in een voeg trok ik de boord waar je de krik onder zet naar buiten. Was niet zo erg, paar tikjes met de hamer en beetje zwarte steenslag en je zag het niet meer. Wel mijn lesje geleerd toen...
        Mooie poort trouwens die je daar hebt

Comment

• Denk ook dat het wisselmoment aangebroken is. Deze voormiddag de wissel gedaan op m'n zoon z'n Golf. Morgen is de BMW aan de beurt. Vrijdag naar de garage met de lease 2017 Grand Scénic van m'n echtgenote. Voor het eerst gebruik gemaakt van m'n nieuwe Stanley 10 bar 24 liter compressor. Tevreden van m'n aankoop.

Comment

• Weeral niet nodig gehad sé, die winterband. Op 11 december na.

Comment

• Plank én cheapass rolkrik van de Lidl zou ik trouwens niet onder de Mini krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Weeral niet nodig gehad sé, die winterband. Op 11 december na.
                Ik gisteren en eergisteren nog maar mijn all-seasons volstonden ruimschoots
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Volgend jaar op 11 december verwissel ik gewoon van auto.

Comment

• Wie had het hier over een cheapass rolkrik van de Lidl ?

Comment

• Ikke!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
                        Mijn zomerbanden hebben deze winter tweemaal de sneeuw gezien, en dat was bovendien niet veel...
                        Met de kost van de wissels die ik niet heb laten doen mag Madam op een flink etentje tracteren
                        2 keer wisselen = 2 keer €10 euro bij de plaatselijke bandenboer. Eten bij de panos dus

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• friet stoofvlees en een pintje hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                            2 keer wisselen = 2 keer €10 euro bij de plaatselijke bandenboer. Eten bij de panos dus

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                            10 Euro voor een wielen wissel bij de bandenboer ? Hier is het 50 Euro in de garage, 40 Euro bij de ene bandenboer en raar maar waar, de collegabandenboer die voor dezelfde keten werkt en slechts op een paar km van de andere gelegen is, doet het voor 30 Euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

10 Euro voor een wielen wissel bij de bandenboer ? Hier is het 50 Euro in de garage, 40 Euro bij de ene bandenboer en raar maar waar, de collegabandenboer die voor dezelfde keten werkt en slechts op een paar km van de andere gelegen is, doet het voor 30 Euro.
                              Idem hier, voor ik eindelijk het verstand kreeg om met 4 seasons banden te rijden betaalde ik 2 X 50€ per jaar, voor het opslaan en wisselen van de wielen.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idem hier, voor ik eindelijk het verstand kreeg om met 4 seasons banden te rijden betaalde ik 2 X 50€ per jaar, voor het opslaan en wisselen van de wielen.
                                Hier is dat dan nog zonder stockeren! Ik denk ook om over te schakelen op all seasons eens de zomerbanden versleten zijn. De winterbanden dan verkopen met de velgen of nog eenmalig wisselen of zo... Voor de winters van de vele laatste jaren zijn all seasons meer dan voldoende.

Comment

Lol, ik betaal 45€ per jaar voor 2 wissels + opslaan.
                                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                  Audi S3 '02 sold => topic
                                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten

idem, is nu wel enkele euro opgeslagen na een opmerking tijdens sociale controle of zoiets

Comment

Dat valt idd nog mee.

Comment

In een bandencentrale of bij je dealer ?

Comment

voor ik eindelijk het verstand kreeg om met 4 seasons banden te rijden
                                          Vind je dat dan verstandig ?

Comment

Working...
                                          X