Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
In mijn geval toch. Ik wil niks anders meer, gedaan met wisselen en beschadigingen bij bandenboeren. In orde met de Duitse wetgeving en algemene tevredenheid het ganse jaar. Ik ga dan ook geen limieten opzoeken
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik heb dus net 40 of 50 euro verdiend door mijn zomerbanden op de Tipo te gooien
Uurtje werk, inclusief alles uithalen, velgen klaarzetten, en de winters weer opbergen en krik/sleutels opbergen.
Gelukkig kan ik het in de garage van m’n ouders doen, buiten in regen/wind lijkt me niet zo aangenaam.
Op de 500C gaan ze er vrijdagmiddag onder (leasing, dus gewoon bij de bandencentrale).
Op de Abarth gaan de All-Seasons er eind april af, eerst naar de keuring eind deze maand.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik heb dus net 40 of 50 euro verdiend door mijn zomerbanden op de Tipo te gooien
Uurtje werk, inclusief alles uithalen, velgen klaarzetten, en de winters weer opbergen en krik/sleutels opbergen.
Gelukkig kan ik het in de garage van m’n ouders doen, buiten in regen/wind lijkt me niet zo aangenaam.
Op de 500C gaan ze er vrijdagmiddag onder (leasing, dus gewoon bij de bandencentrale).
Op de Abarth gaan de All-Seasons er eind april af, eerst naar de keuring eind deze maand.
Amai, op een uurtje lukt mij dat toch nie ze.
Het wisselen zelf is zo gebeurd, maar het kuisen van de velgen duurt eens zo lang bij mij. En als ik de velgen wissel maak ik meestal van de gelegenheid gebruik om alles eens goed te kuisen (zoals de binnenkant van de wielkasten, remklauwen, etc) tot in de kleinste hoekjes. Niet dat het veel nut heeft, 5km rijden en tziet terug vuil, ma bon.
Ik deed het vroeger ook allemaal zelf, maar door gebrek voor opslagplaats (voor de andere set velgen) en degelijk materiaal, is de wissel en opslag bij de bandencentrale veel gemakkelijker voor mij. De 45€ per jaar is het mij wel waard.
Ik deed het vroeger ook allemaal zelf, maar door gebrek voor opslagplaats (voor de andere set velgen) en degelijk materiaal, is de wissel en opslag bij de bandencentrale veel gemakkelijker voor mij. De 45€ per jaar is het mij wel waard.
Idem hier, vandaar ook tenslotte de keuze voor all-seasons en het feit dat ik daar nu al een paar jaar erg tevreden over ben.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
full bandenhotel-service bij de dealer is nu ver boven de 150 euro’s per jaar
je moet dan niets doen of kuisen, maar je moet er gaan...
al dat gedoe was ik beu, all-seasons zijn voor mijn gebruik genoeg
Ik rijd al sinds verleden jaar op CrossClimates met de Saab, niets mis mee.. merkelijk meer comfort dan de vroegere zomer-Dunlops, stil, en geen duidelijk verschil in gedrag. De Q5 zal volgen...
Amai, op een uurtje lukt mij dat toch nie ze.
Het wisselen zelf is zo gebeurd, maar het kuisen van de velgen duurt eens zo lang bij mij. En als ik de velgen wissel maak ik meestal van de gelegenheid gebruik om alles eens goed te kuisen (zoals de binnenkant van de wielkasten, remklauwen, etc) tot in de kleinste hoekjes. Niet dat het veel nut heeft, 5km rijden en tziet terug vuil, ma bon.
Mij ook niet.
Ga er ook aan beginnen.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ik kuis dat gewoon volgende keer dat ik de auto afwas
Mijn velgen zijn nooit extreem vuil, bijna wekelijks was ik ze...
10 minuutjes alles klaarzetten, 10 minuten per wiel, 10 minuten opruimen. Ik vind dat juist leuk, met mijn auto’s bezig zijn. Na een lange werkdag op een bureau (dus fysiek 0 inspanning gehad) is dat puur ontspanning. Ik zou de bandencentrale dus nog geen 5 euro betalen ervoor. En mijn pa heeft plaats genoeg: er liggen op dit moment wintersets voor 6 auto’s
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
Ik kuis dat gewoon volgende keer dat ik de auto afwas
Mijn velgen zijn nooit extreem vuil, bijna wekelijks was ik ze...
10 minuutjes alles klaarzetten, 10 minuten per wiel, 10 minuten opruimen. Ik vind dat juist leuk, met mijn auto’s bezig zijn. Na een lange werkdag op een bureau (dus fysiek 0 inspanning gehad) is dat puur ontspanning. Ik zou de bandencentrale dus nog geen 5 euro betalen ervoor. En mijn pa heeft plaats genoeg: er liggen op dit moment wintersets voor 6 auto’s
Moest ik de mogelijkheid hebben om mijn auto voor de deur te wassen dan zou ik het ook doen. Ik zou het ook veel liever doen dan zoals nu elke keer die rompslomp om naar de self-carwash te trekken en daar te staan aanschuiven + wachtenden die op uw vingers staan te kijken tot ge gedaan hebt.
Moest ik de mogelijkheid hebben om mijn auto voor de deur te wassen dan zou ik het ook doen. Ik zou het ook veel liever doen dan zoals nu elke keer die rompslomp om naar de self-carwash te trekken en daar te staan aanschuiven + wachtenden die op uw vingers staan te kijken tot ge gedaan hebt.
Idd, ge hoort mij niet klagen. Ook korting gekregen op mijn nieuwe velgen + banden.
Kom hem hier bij mij wassen, gratis elektriek, water, stofzuiger en hogedruk reiniger ter beschikking, wel in ruil mijnen auto meedoen lol...
Ging vroeger ook tussendoor eens naar de self carwash voor een snelle kuis en uitgebreid deed ik thuis. In de carwash hadden ze een kraan voor warm water met een jeton, maar als ge met een spons wreef en niet met hun krassende borstel kwamen ze van hun oren maken. Zelfs al waren de meeste boxen vrij. Begrijp niet waarom er in elke box een kraan stond... (staat eigenlijk want die carwash bestaat nog natuurlijk)
Ik heb verleden jaar bijna heel mijn hof omgegooid, aleja laten omgooien, om achteraan een mooie plaats te hebben om de wagens op mijn gemak af te wassen enzo, echt plezant nu! Vroeger moest ik oppassen dat ze mijn broek niet uitreden en ook, ik luister graag wa muziek tijdens het wassen en da was voordien ni mogelijk door al het lawaai van de voorbij stormende vrachtwagens,... Toen ik nog winterbanden had deed ik het ook zelf. Bandencentrales doen toch ni anders dan je velgen beschadigen en de bandendruk staat nooit goed!
Kom hem hier bij mij wassen, gratis elektriek, water, stofzuiger en hogedruk reiniger ter beschikking, wel in ruil mijnen auto meedoen lol...
Ging vroeger ook tussendoor eens naar de self carwash voor een snelle kuis en uitgebreid deed ik thuis. In de carwash hadden ze een kraan voor warm water met een jeton, maar als ge met een spons wreef en niet met hun krassende borstel kwamen ze van hun oren maken. Zelfs al waren de meeste boxen vrij. Begrijp niet waarom er in elke box een kraan stond... (staat eigenlijk want die carwash bestaat nog natuurlijk)
Uwe velo wil ik desnoods wel mee wassen
1€ hier in de self carwash voor 1 emmer warm water.
Ik was hem uitgebreid in de self-wash. Neemt toch al gemakkelijk een 45min in beslag en als ge dan een hoop wachtenden achter u hebt...enfin, ge begrijpt wel waarom ik het liever opt gemak thuis zou doen
1€ hier in de self carwash voor 1 emmer warm water.
Ik was hem uitgebreid in de self-wash. Neemt toch al gemakkelijk een 45min in beslag en als ge dan een hoop wachtenden achter u hebt...enfin, ge begrijpt wel waarom ik het liever opt gemak thuis zou doen
Ja, dan hebde chance, voor mezelf gene velo meer in huis . Nee, echt plezant werken is dat niet... En de binnenkant moet je dan ook nog doen.
Ik weet direct over welke carwash je het hebt. Daar ga uk nooit meer. Ik stond er ooit aan te schuiven, en rij de eerste vrije wasbox binnen om eens rap met de
HD het meeste vuil te verwijderen. De auto voor me was een pick-up, die het veld omgeploegd had, auto vol met modder. Soit, ik rij die wasbox in, en plots de eigenares van haar tak komen maken dat ik haar die modder wel zou opruimen, en dat ik haar box besmeurd heb. Een uitleg wij ze niet weten. Ben met het schuim nog op de auto vertrokken (wat een zicht, een witte Doblo) en ben er nooit meer teruggekeerd.
Tip: Rij ietsje verder, op de baan richting Lessen is er een splinternieuwe carwash. Veel plaats, ook om nadien te drogen of gelijk wat. Ook die in Brakel of Dats24 in Ninove zijn meer dan ok om tussendoor eens te wassen.
Ik pak wel altijd alle eigen producten en handschoen mee, nooit met die krasborstels...
timothy Richting Lessen, is dat enkel self carwash, ik meen die er al gezien te hebben op de rechterkant ergens ? Maar denk niet dat ze daar een gewone carwash hebben ook ? (moet nu gebruik maken van de de gewone carwash...). Ik ga er wel nog voor de gewone carwash, die is eigenlijk wel de beste van de streek. Zottegem is jonger maar nooit zo proper gewassen daar. Dan heb je niet veel keuze hee.
Comment