Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Hier in Spanje al een paar auto's gezien die nog op winterbanden staan. Vooral Zwitsers en Belgen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
    Het valt mij dagelijks op hoeveel auto's er nog op winterbanden rijden.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hey all,

ik ben opzoek naar een goed winterband voor onder mijn skoda octavia rs 245. bandenmaat 225/40 R18. Iemand een aanbeveling want ik zie de bomen door het winterbandenbos niet meer
      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
      Klikerdeklikhier
      Car name: Octavius Rsus

Comment

• Conti's of Michelins.

Comment

• en een type ?
          Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
          Klikerdeklikhier
          Car name: Octavius Rsus

Comment

• Continental Wintercontact TS 850P of Michelin Pilot Alpine PA4.

Goodyear Ultra Grip Performance is ook een goede band volgens meerdere testen.

Comment

• Voila, vanaf vandaag en voor het eerst in 22 jaar winterbanden laten steken (op de beemwee)

Misschien nog niet echt nodig, maar ik wilde de drukte voor zijn (en het was vandaag al best druk) en die banden mogen toch slijten want ik kocht een koopje 2de hands

Comment

• Voor mij zal het mijn 2de winter worden zonder winterbanden denk ik. Mijn originele wielen liggen nog Michelin Primacy 3's op die nog maar amper 7000km erop zitten hebben. In occasie krijg je er bijna niks voor, dus kan ik ze beter eerst zelf nog wat verslijten (en hopen dat we niet teveel sneeuwdagen hebben).
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Hier ist gedaan met winterbanden. Iedereen eerst de meegeleverde banden oprijden en daarna AS banden. Iets meer dan een maand terug mijn AS gelegd. Vanaf de volgende wagen meteen mee onderhandelen bij de aankoop van de wagen.

Maar in mijn geval is dat vooral handig omdat ik regelmatig op wintersportvakantie ga.

Comment

• Op die ene dag dat het gesneeuwd had vorig jaar wijselijk besloten om er vanaf dit jaar toch maar voor te gaan met die rwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Hier ist gedaan met winterbanden. Iedereen eerst de meegeleverde banden oprijden en daarna AS banden. Iets meer dan een maand terug mijn AS gelegd. Vanaf de volgende wagen meteen mee onderhandelen bij de aankoop van de wagen.

Maar in mijn geval is dat vooral handig omdat ik regelmatig op wintersportvakantie ga.
                      Is het dan niet het "gemakkelijkste, veiligste en goedkoopste", als je de zomerbanden hebt opliggen, om dan de All-Seasons op te leggen voor de winter en de zomerbanden terug op te leggen voor de zomer. Dit tot de zomerbanden opgereden zijn? Om op deze manier over te gaan naar de all-seasons?

Comment

• Thuis ook de eerste auto met AS banden uitgerust.
                        De Arona van mijn vrouw heeft er pas gekregen.
                        Ze zijn toch wel wat luidruchtiger dan de standaard banden, moet ik zeggen, maar het blijft allemaal nog binnen de perken.

Benieuwd naar de performance ervan als het eens echt sneeuwt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Is het dan niet het "gemakkelijkste, veiligste en goedkoopste", als je de zomerbanden hebt opliggen, om dan de All-Seasons op te leggen voor de winter en de zomerbanden terug op te leggen voor de zomer. Dit tot de zomerbanden opgereden zijn? Om op deze manier over te gaan naar de all-seasons?
                          Zijn firmawagens hier. En vroeger kregen we in eerste instantie 'geen' winterbanden. Zelfs het verhaal dat als ge winterbanden hebt liggen, ge uw zomerbanden niet verslijt, ging hier niet op.

Maar iets later mochten we wel winterbanden nemen. Echter liepen voor alle wagens de kosten hier wat op ivm telkens laten om te leggen in de bandencentrale en werden de gestockeerde banden er ook vergeten. Dus goeie sets bleven zo bij de bandenboer liggen en ondertussen hebben we zelfs een andere bandenboer

Dus is er vorig jaar gezegd dat we eerst onze 'af fabriek' banden moeten oprijden en dan AS banden moeten/mogen laten leggen voor die het willen. In het begin is dat bij een collega mis gelopen omdat de eerste AS banden niet op bergpassen mochten, maar nu tegenwoordig mogen ze dat wel.

Zo worden geen banden vergeten en rijden we met 1 set. En sparen ze telkens dat omleggen uit. Ik persoonlijk heb liever een goei set winterbanden en een goei set zomerbanden. AS banden vind ik zowat noch vis, noch vlees. Heb er nu van Conti liggen, maar ben er niet zo van overtuigd.

Comment

• van't weekend bij mijn madam hare auto de wissel doorgevoerd, vooral omdat de zomerbandjes maar 3mm meer hebben en ik dit toch gevaarlijk vind met het vallen van de bladeren en de regen die er aan zat te komen
                            voor de mijne nog eventjes wachten, ze liggen klaar in de bandencentrale met velgen en al, dus wissel is op 20 minuutjes gedaan
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Alles staat spik splinter nieuw klaar, maar voorlopig nog niet, het wordt wel kouder de komende tijd, maar met de winterbanden wacht ik nog even.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Ik ben nog altijd tevreden van mijn CrossClimates.
                                Ik zou wel nog eens een echte winter willen, dan kan ik ze nog eens goed testen in echte winterse omstandigheden.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Volgende week de Tiguan en de Mustang op winterbanden zetten. Vooral die laatste heeft het lastig als het kouder is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• Ik heb vorige maand nog maar nieuwe zomerbanden gekocht. Ik pas voor de winterbanden op men XE. Benieuwd wat dat gaat gevrn met rwd. Ik heb wel alternatievrn bij sneeuw e.d. om op mijn werk te raken.

Comment

• Morgen. 'Tis eigenlijk nog wat te vroeg maar morgen heb ik heel de dag tijd. Dus profiteer ik er maar van om hem helemaal 'winterklaar' te maken.
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Straks de MINI, morgen de Mercedes.
                                        De bladeren beginnen te vallen, bieten- en groentenseizoen komt er aan (dus veel modder op de baan).

Het moet niet altijd sneeuw en ijs zijn om tractie en grip te verliezen.

Ik doe de wissel trouwens liever als de buitentemperatuur nog wat aangenamer is. Geen zin om bij (bijna)vriestemperaturen op mijn knieën te zitten klooien.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Miljaarde, de voorste zijn gewisseld, de achterste krijg ik dus niet van de auto. Vier boutjes er uit, maar die krengen geven geen mm mee.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X