Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Hey all,
ik ben opzoek naar een goed winterband voor onder mijn skoda octavia rs 245. bandenmaat 225/40 R18. Iemand een aanbeveling want ik zie de bomen door het winterbandenbos niet meerSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
en een type ?Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Voila, vanaf vandaag en voor het eerst in 22 jaar winterbanden laten steken(op de beemwee)
Misschien nog niet echt nodig, maar ik wilde de drukte voor zijn (en het was vandaag al best druk) en die banden mogen toch slijten want ik kocht een koopje 2de hands
Comment
-
Voor mij zal het mijn 2de winter worden zonder winterbanden denk ik. Mijn originele wielen liggen nog Michelin Primacy 3's op die nog maar amper 7000km erop zitten hebben. In occasie krijg je er bijna niks voor, dus kan ik ze beter eerst zelf nog wat verslijten (en hopen dat we niet teveel sneeuwdagen hebben).Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Hier ist gedaan met winterbanden. Iedereen eerst de meegeleverde banden oprijden en daarna AS banden. Iets meer dan een maand terug mijn AS gelegd. Vanaf de volgende wagen meteen mee onderhandelen bij de aankoop van de wagen.
Maar in mijn geval is dat vooral handig omdat ik regelmatig op wintersportvakantie ga.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenHier ist gedaan met winterbanden. Iedereen eerst de meegeleverde banden oprijden en daarna AS banden. Iets meer dan een maand terug mijn AS gelegd. Vanaf de volgende wagen meteen mee onderhandelen bij de aankoop van de wagen.
Maar in mijn geval is dat vooral handig omdat ik regelmatig op wintersportvakantie ga.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Is het dan niet het "gemakkelijkste, veiligste en goedkoopste", als je de zomerbanden hebt opliggen, om dan de All-Seasons op te leggen voor de winter en de zomerbanden terug op te leggen voor de zomer. Dit tot de zomerbanden opgereden zijn? Om op deze manier over te gaan naar de all-seasons?
Maar iets later mochten we wel winterbanden nemen. Echter liepen voor alle wagens de kosten hier wat op ivm telkens laten om te leggen in de bandencentrale en werden de gestockeerde banden er ook vergeten. Dus goeie sets bleven zo bij de bandenboer liggen en ondertussen hebben we zelfs een andere bandenboer
Dus is er vorig jaar gezegd dat we eerst onze 'af fabriek' banden moeten oprijden en dan AS banden moeten/mogen laten leggen voor die het willen. In het begin is dat bij een collega mis gelopen omdat de eerste AS banden niet op bergpassen mochten, maar nu tegenwoordig mogen ze dat wel.
Zo worden geen banden vergeten en rijden we met 1 set. En sparen ze telkens dat omleggen uit. Ik persoonlijk heb liever een goei set winterbanden en een goei set zomerbanden. AS banden vind ik zowat noch vis, noch vlees. Heb er nu van Conti liggen, maar ben er niet zo van overtuigd.
Comment
-
van't weekend bij mijn madam hare auto de wissel doorgevoerd, vooral omdat de zomerbandjes maar 3mm meer hebben en ik dit toch gevaarlijk vind met het vallen van de bladeren en de regen die er aan zat te komen
voor de mijne nog eventjes wachten, ze liggen klaar in de bandencentrale met velgen en al, dus wissel is op 20 minuutjes gedaanmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Ik ben nog altijd tevreden van mijn CrossClimates.
Ik zou wel nog eens een echte winter willen, dan kan ik ze nog eens goed testen in echte winterse omstandigheden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Straks de MINI, morgen de Mercedes.
De bladeren beginnen te vallen, bieten- en groentenseizoen komt er aan (dus veel modder op de baan).
Het moet niet altijd sneeuw en ijs zijn om tractie en grip te verliezen.
Ik doe de wissel trouwens liever als de buitentemperatuur nog wat aangenamer is. Geen zin om bij (bijna)vriestemperaturen op mijn knieën te zitten klooien.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment