Hmm, ging het dit weekend doen maar ga het nog wat uitstellen, 19 graden binnenkort...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten.....
...6e winter dat ze erop komen en nog veel profiel over.
mijn Pirelli’s waren na 5 jaar zodanig verhard dat ze veel kabaal maakten, precies als ik versleten kogellagers had !
ik heb ze weggesmeten ondanks ze ook nog 5mm gum over hadden
ik zal verder doen met CrossClimates, bye bye wissels ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
ik zal verder doen met CrossClimates, bye bye wissels ...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenBen ook nog aan't zoeken voor vlegen + winterband voor m'n c43, iemand voorstellen? (liefst replica merc. velgen) originele zijn van de pot gerukt 3600€ incl. korting.
Bij Benz dealers is alles van de pot gerukt en ze kennen er ook niks van, de banden op mijn GLA kregen ze niet eens uitgebalanceerd. Later bij de bandenboer bleek dat er geen enkele van de 4 juist stond en nog niet een beetje verkeerdBij de eerste de beste leerling garagist ben je beter geholpen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Juist ! De slechtste zaak inzake winterset heb ik bij het merk gedaan : originele maar niet 100% nieuwe velgen met onfrisse Nokia’s (fabricatiedatum 2,5 jaar vroeger...) voor een prijs van 1800euros. Mijn bandenboer stelde mij Borbet’s (dubbel coated tegen zout...) met Michelins Alpin voor 1500 euro’s. Ik was zo stom bij Audi te kopen, ze hebben na 6 maanden de velgen en de banden vervangen, maar Michelins waren niet meer verkrijgbaar, het zijn Pirelli’s geworden.
Dit al voor het geknoei bij een concessie... De wissels hebben mij jaarlijks 120 euro’s gekost pas jaar + een verplaatsing van 50kms, bij mijn bandenboer was dat 0 euro’s, geen tijdverlies... en beter getraind personeel.
Schoenmaker blijf bij je leest...
Comment
-
wordt 20 graden dus nog lang geen tijd voor winterbandenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenBen ook nog aan't zoeken voor vlegen + winterband voor m'n c43, iemand voorstellen? (liefst replica merc. velgen) originele zijn van de pot gerukt 3600€ incl. korting.
Rubonit in Wevelgem (is nu van Vandekerckhove QTeam). Ik zag daar mooie replica-AMG’s liggen vorig weekend. Doen ook altijd mooie prijzen, beter dan online.
Deboosere in Ingelmunster is ook wel een gekende naam in de streek
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
Jo Ameye in Zwevegem heeft me altijd een propere prijs. Niet echt uitgebreide keuze van velgen, echter. Ben dan ook niet 100% overtuigd van mijn keuze, estetisch gezien (alhoewel, mijn vrouw is er al in geslaagd om 1 te rafelen langs een borduur, dit weekend).
Rubonit in Wevelgem (is nu van Vandekerckhove QTeam). Ik zag daar mooie replica-AMG’s liggen vorig weekend. Doen ook altijd mooie prijzen, beter dan online.
Deboosere in Ingelmunster is ook wel een gekende naam in de streek
Comment
-
Bij de bandenboer waar ik ga heb ik deze config. gevonden:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenwordt 20 graden dus nog lang geen tijd voor winterbanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenBij de bandenboer waar ik ga heb ik deze config. gevonden:
Maar goed geprobeerd
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Deboosere heeft geen velgen voor mijn C43 net als bandeman, beide bandencentrales kunnen mij niet helpen alsook mijn garagist uit de straat... kga nog verplicht zijn om die van de dealer te nemen2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
dan laten we toch gewoon de auto met winterbanden nog wat op stal?
Dan laat ik hem liever staan de 2 keer per jaar dat het wat sneeuwt, dan de 20 keer dat het 15 graden is :-D
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Dan laat ik hem liever staan de 2 keer per jaar dat het wat sneeuwt, dan de 20 keer dat het 15 graden is :-Dtrouwens vorig jaar 1 keer verrast door de sneeuw (van 9 december) , dat was genoeg, dan valt er met die BMW niet te rijden op zomerbanden... en binnenkort wordt het waarschijnlijk toch weer nat dan komen de oudjes hier ook niet meer buiten ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
BMWMB had nog een set specifiek voor de C43 liggen, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Heb er gevonden van het merk RIAL (ken ik niet ) maar is enige optie blijkbaar volgens bandencentrale. Ze zullen er michelin winterbanden op steken en zou mij nog niet de helft van bij mercedes kosten.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Mijn gedacht! En wees gerust, die set van de stealer is zeker niet meer waard en je hebt daar ook nog eens het risico dat je banden al een paar jaar oud zijn
Ik had voor mijn audi continentals wintersport op standaard audi velgen gekocht aan 1800€ en heb er 8j. de winters mee gedaan en dit jaar nog goedgekeurd voor verkoop dus die waren wel hun geld waard en ik had ze steeds van half november tot half maart opliggen.
Comment
Comment