Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 23 November.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • Guyugy. Als ja banden niet piepen in de bochten moet je meer gas geven!


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • Ik bedoel piepen zelf op normale snelheid, bv op een rotonde, niet op de Nordschleife

        Comment


        • Even mijn situatie, Mercedes Sprinter volledig aangepast aan rolstoelgebruiker met Joystickbesturing.

          In het verkeer gebracht januari 2014 op zwarte velgen met vierseizoensbanden van Vredestein. Toen het mooier weer werd en de zon begon te schijnen begon die winterlook me toch te storen en een nieuw aluminium setje met zomerbanden bij gekocht.

          Omdat de bus een L1H1 versie is is die dus gewoon keihard afgeveerd en ik stoorde me altijd wel een beetje aan de rolweerstand en geluid van de groffe vierseizoensbanden maar na mijn laatste wissel vorige week ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn busje gewoon zachter is met de vierseizoensbanden dan met de zomerbanden + hij stuurt minder zenuwachtig en direct wat voor mij een voordeel is, bij de minste aanraking van de joystick reageert de auto minder hard.

          Omdat ik toch één licht beschadigde zomervelg heb wou ik een nieuw setje kopen voor in de zomer, mekanieker op mijn werk wou mijn zomersetje wel overkopen maar vorige week heb ik een zonneklep laten monteren, zwart, ramen zwart, grill zwart en nu klopt het plaatje veel beter met het setje wintervelgen dus ik vermoed, zomersetje verkopen en Crossclimate op de zwarte velgen

          Comment


          • Mijne lagen in opslag bij BMW. Bij het nazien van de online termijnen was er binnen de 3 weken geen plaats. Ik ben ze gewoon gaan halen om zelf te steken.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • @Danny

              CrossClimates zijn comfortabel en stil. En uiteraard minder zenuwachtig dan zomerbanden wegens de malsere samenstelling van hun gom.
              Dus zullen ze denk ik geschikt zijn voor uw gebruik.
              Last edited by guyugy; 14/11/2018, 14:52.

              Comment


              • Op de leasing (500C) heb ik ze gisteren laten wisselen. De winterbanden maken beduidend meer rolgeluid.

                Op de Tipo en Punto nog niet gewisseld. Ik wissel zelf als het nodig is.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  @Danny

                  CrossClimates zijn comfortabel en stil. En uiteraard minder zenuwachtig dan zomerbanden wegens de malsere samenstelling van hun gom.
                  Dus zullen ze denk ik geschikt zijn voor uw gebruik.
                  Ik denk het ook, dat ze beetje duurder zijn en dat je sneller moet wisselen maakt mij niks uit. Is er nog een verschil tussen de Crossclimate's, las ergens iets over de Crossclimates plus ?

                  Comment


                  • Michelins zijn in het algemeen duurzaam, het enig dat ik ze verwijt is dat ze halverweg (< 4mm) van gedrag veranderen, ik bedoel iets harder.
                    Dit is het geval met mijn zomer-Latitude op mijn Q5 , ze zijn van 2013 (reden enkel in de zomer); moeilijk te weten of het te wijten is aan de slijtage of de verharding. Ik zal waarschijnlijk de vervanging voor CrossClimates anticiperen, ik heb een zwakte voor goede banden . Op mijn Saab zijn de CrossClimates te nieuw om de oordelen over de duurzaamheid.
                    Voor de rest dik in orde !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten

                      Ik denk het ook, dat ze beetje duurder zijn en dat je sneller moet wisselen maakt mij niks uit. Is er nog een verschil tussen de Crossclimate's, las ergens iets over de Crossclimates plus ?
                      Sinds vorig jaar is het allemaal Crossclimate+. De gewone is enkel nog als 14 duimer beschikbaar. (Zie linkje).

                      Super band, aanrader!

                      Michelin heeft zijn vierseizoensband CrossClimate herwerkt tot de CrossClimate+. De bandenfabrikant belooft dat deze evolutie van zijn band voor alle weer meer grip op de sneeuw biedt.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Michelins zijn in het algemeen duurzaam, het enig dat ik ze verwijt is dat ze halverweg (< 4mm) van gedrag veranderen, ik bedoel iets harder.
                        Dit is het geval met mijn zomer-Latitude op mijn Q5 , ze zijn van 2013 (reden enkel in de zomer); moeilijk te weten of het te wijten is aan de slijtage of de verharding. Ik zal waarschijnlijk de vervanging voor CrossClimates anticiperen, ik heb een zwakte voor goede banden . Op mijn Saab zijn de CrossClimates te nieuw om de oordelen over de duurzaamheid.
                        Voor de rest dik in orde !
                        Dat gevoel heb ik ook met mijn huidige Michelin zomerbanden, ze worden harder en harder, recent viel het me op dat mijn Vredestein vierseizoensbanden zachter dan mijn Michelin zomerbanden.

                        Comment


                        • Ik heb op mijn Citroën C4 een setje Michelin Energy's gehad voor de wissel naar de CrossClimate's, maar heb die nooit als "hard" ervaren.
                          De voorste heb ik opgereden tot op jet blokje en de achterste banden heb ik toen mee laten vervangen wegens de ouderdom (hadden nog wel voldoende profiel).
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten

                            Dat gevoel heb ik ook met mijn huidige Michelin zomerbanden, ze worden harder en harder, recent viel het me op dat mijn Vredestein vierseizoensbanden zachter dan mijn Michelin zomerbanden.
                            dat heeft te maken met de eigenschappen van de Michelin banden : malse flanken en harde karkas... zolang er genoeg gom is, is de band extra soepel, maar onder een bepaalde groefdiepte laat zich de stijver geworden loopvlak merken, het is de prijs van de duurzaamheid.
                            Mij niet gelaten, ik verander van banden als de 4mm bereikt zijn. Wij leven maar een keer !
                            Last edited by guyugy; 14/11/2018, 17:04.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                              dat heeft te maken met de eigenschappen van de Michelin banden : malse flanken en harde karkas... zolang er genoeg gom is, is de band extra soepel, maar onder een bepaalde groefdiepte laat zich de stijver geworden loopvlak merken, het is de prijs van de duurzaamheid.
                              Mij niet gelaten, ik verander van banden als de 4mm bereikt zijn. Wij leven maar een keer !
                              Daarom dat ik dus dacht, welke zotten wisselen nu al van banden, wij zijn eens banden gaan halen om de voorgevel van een huis vol te zetten voor hun trouw, daar zaten banden tussen met nog enkele mm's..... Ik heb vroeger altijd met zomerbanden gereden, die waren versleten voor ze te oud werden. Nu zou ik dus twee setjes van 5 jaar oud en +/- 35.000 km ieders moeten wisselen omdat ze te oud en te hard beginnen worden terwijl er nog profiel op zit, dit gaat tegen mijn karaktereigenschap in.... Dan maar liever één setje die ik volledig kan oprijden, hoef ik ook geen 2 x 60 euro (cleanen inbegrepen) te betalen.

                              Worden die Crossclimate banden ook harder als ze een bepaalde profieldiepte bereikt hebben of is dit alleen met de zomerbanden van Michelin van toepassing ?

                              Dus stel dat ik mijn zomer aluminium velgen verkoop met 5 jaar oude Michelins en ongeveer 35.000 km dan kan ik hier eigenlijk niet veel of niks extra meer vragen ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                                Even mijn situatie, Mercedes Sprinter volledig aangepast aan rolstoelgebruiker met Joystickbesturing.

                                In het verkeer gebracht januari 2014 op zwarte velgen met vierseizoensbanden van Vredestein. Toen het mooier weer werd en de zon begon te schijnen begon die winterlook me toch te storen en een nieuw aluminium setje met zomerbanden bij gekocht.

                                Omdat de bus een L1H1 versie is is die dus gewoon keihard afgeveerd en ik stoorde me altijd wel een beetje aan de rolweerstand en geluid van de groffe vierseizoensbanden maar na mijn laatste wissel vorige week ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn busje gewoon zachter is met de vierseizoensbanden dan met de zomerbanden + hij stuurt minder zenuwachtig en direct wat voor mij een voordeel is, bij de minste aanraking van de joystick reageert de auto minder hard.

                                Omdat ik toch één licht beschadigde zomervelg heb wou ik een nieuw setje kopen voor in de zomer, mekanieker op mijn werk wou mijn zomersetje wel overkopen maar vorige week heb ik een zonneklep laten monteren, zwart, ramen zwart, grill zwart en nu klopt het plaatje veel beter met het setje wintervelgen dus ik vermoed, zomersetje verkopen en Crossclimate op de zwarte velgen
                                Ik zag je verbouwingswerken al passeren op het NL Mercedesforum. Stoere bus geworden !
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • Vandaag voor de nieuwe de winterbanden besteld. Falken Eurowinter HS01. Hoor er enorme goeie dingen over dus gaan we die eens proberen.

                                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Tweede seizoen op Yokohama W-Drive V905. In pakket gekocht met velgen bij de dealer. Banden doen het niet slecht.

                                    Comment


                                    • Danny

                                      Het zal wel hetzelfde zijn met CrossClimates, het zijn ook geen mirakelbanden. Verharden wegens ouderdom valt grotendeels weg, maar met slijten zullen ze wel harder worden.
                                      Voor gebruikte banden krijgt je niets meer, ook zijn ze optisch nog mooi, ze gaan naar de schroothoop. De tijd dat er nog kandidaten waren voor okkasiebanden is voorbij in onze consumptiemaatschappij.

                                      Comment


                                      • zaterdag winterbandjes. Volgende week echt koud en daarna zal het mijn inziens écht herfsten en winteren.
                                        Alé, op z'n Belgisch toch.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • Op de F10 steek ik ze straks als mijn vrouw de garage binnenrolt rond 16u aangezien ze vanaf deze nacht en morgen vriesweer aan de grond geven.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X