Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Gebruikt hier eigenlijk iemand winterbanden voor de moto? Of steekt iedereen zijn tweewieler vanaf eind september in winterstalling?
    Altijd

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Gebruikt hier eigenlijk iemand winterbanden voor de moto?
      Nee, wel een druppellader.

Comment

Gebruikt hier eigenlijk iemand winterbanden voor de moto? Of steekt iedereen zijn tweewieler vanaf eind september in winterstalling?
        nope semi-slicks in de sneeuw gaat ook Met mijn F800R nog gedaan, de S1000R blijft in de garage bij zo'n weer.
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Die Metzeler Roadtec 01's zouden blijkbaar wel goed zijn in de winter tot -5 qua soepelheid

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Hier aan zee waren de perfect droge hoofdwegen deze morgen al wit... van het zout !
            De strooidiensten popelen zichtbaar van ongeduld...
            Het is belachelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Het is belachelijk!
              Drama als er te laat gestrooid wordt, en er brokken vallen of erger, en drama als er te vroeg gestrooid wordt, het zal altijd iets zijn...

Een overheid moet nu eenmaal een magische glazen bol hebben, of over buitengewone gaven beschikken waar de gewone particulier niet aan kan tippen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Drama als er te laat gestrooid wordt, en er brokken vallen of erger, en drama als er te vroeg gestrooid wordt, het zal altijd iets zijn...

Een overheid moet nu eenmaal een magische glazen bol hebben, of over buitengewone gaven beschikken waar de gewone particulier niet aan kan tippen...
                Dat is niet waar, op 23 oktober van dit jaar heb ik reeds een strooiwagen gekruist, het was toen middag 13 graden en droog ('s nachts werd 4 a 5 graden verwacht), de hele weg werd zeiknat van het strooizout... waar zijn ze dan mee bezig? Welke brokken gaan er nu vallen op de weg zolang het droog is, bezigheidstherapie noem ik dit !

Comment

Dat is niet waar, op 23 oktober van dit jaar heb ik reeds een strooiwagen gekruist, het was toen middag 13 graden en droog ('s nachts werd 4 a 5 graden verwacht), de hele weg werd zeiknat van het strooizout... waar zijn ze dan mee bezig? Welke brokken gaan er nu vallen op de weg zolang het droog is, bezigheidstherapie noem ik dit !
                  Onlangs waren er 's ochtends enkele ongevallen door verraste bestuurders wegens nachtvorst. Er was niet gestrooid, vermoedelijk niet verwacht...

Is dus niet altijd evident juiste beslissing te treffen...

Comment

• Verrast omdat ze te druk aan het facebooken of instagrammen waren zeker ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Wat mij betreft valt niets meer te discussiëren over de CrossClimates, ze zijn zelfs goed genoeg in de zomer op mijn Saab Cab
                      Voor de Q5 is de enige vraag “wanneer?” want zijn huidige zomerbanden (Michelin Latitude) zijn nog boven de 5mm.
                      Ik wil mij niet belachelijk maken bij mijn bandenboer, en zal nog een jaartje wachten, temeer dat de wagen een opvolger zou kunnen krijgen.
                      Het besluit van Phate is m.i. correct voor wie Vlaanderen zogoed als nooit in de winter (en met de wagen) verlaat (mijn geval) of zijn verplaatsingen kan uitstellen bij echt slecht weer (ook mijn geval). Ik zou durven stellen dat ik deel uitmaak van een vrij grote groep mensen die jarenlang hun tijd en hun geld in wintersets gewoon verspild hebben.
                      Dit is een heel belangrijke nuance in de discussie over winterbanden. Ik twijfel nooit om er te monteren omdat ik geen verplaatsingen wil/kan uitstellen. Integendeel winterse omstandigheden lokken mij naar buiten
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Gisteren het vierde leerjaar begeleid op hun fietstocht en het lag er op heel wat plaatsen spekglad bij.
                        Het kwik ging nochtans niet onder de twee graden gaan.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• das straf, ik heb dit jaar nog geen gladde toestanden gezien... en 't is nu niet dat ik niet veel buiten kom, wel integendeel

Comment

das straf, ik heb dit jaar nog geen gladde toestanden gezien... en 't is nu niet dat ik niet veel buiten kom, wel integendeel
                            Tjah het zal niet rap vriezen in Benidorm
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• De mijne gaan er zaterdag ochtend op. Zomerband voelt merkelijk slechter aan en heeft minder grip 's ochtends als het nat ligt.
                              Schoonmoeder die maar 10 k per jaar doet vroeg voor winterbanden, heb haar de kost bespaard. Als er dan 2 zomerbanden moeten vervangen worden ( binnen drie jaar, is nu een jaar oud) , koopt ze maar 4 seizoensbanden...
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Tjah het zal niet rap vriezen in Benidorm
                                Hela, Jocar is hier de gepensioneerde hé

Comment

• De mijne liggen er sinds gisteren onder, verschil is enorm qua feeling. Veel minder nors na een nacht buiten te staan.
                                  Nu nog zoeken achter een set OEM wieldoppen, staal trekt op niet veel.

Comment

Hela, Jocar is hier de gepensioneerde hé
                                    Ik gun het iedereen hoor Alleen waar ik zit kan ik de CrossClimates+ goed gebruiken
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik gun het iedereen hoor Alleen waar ik zit kan ik de CrossClimates+ goed gebruiken
                                      Pfff ik zou liever ergens zitten waar ik het hele jaar door enkel zomerbanden kan gebruiken
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Pfff ik zou liever ergens zitten waar ik het hele jaar door enkel zomerbanden kan gebruiken
                                        Ik ook
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• De binnenbaantjes liggen er droog bij, de hoofdwegen waarop gestrooid zeiknat, ze maken het zelf vettig op de baan mee al hun gestrooi :s

Comment

Working...
                                          X