Kheb ondertussen al is gekeken naar de banden van onze Peugeot, zijn ook Goodyears (zomer), echt zeer slecht op sneeuw, binnenkort die vooraan is achteraan laten steken zie want hebben toch al wa slijtage ook. Banden zijn het belangrijkste wat er is, daar kunt ge best niet op besparen vind ik. Die Michelin Energy Savers heb ik gehad op men Peugeot 207 en die deden het redelijk goed op sneeuw.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
altijd beter de best banden achteraan houden, onderstuur komt geleidelijk en komt niet van vandaag op morgen...als je achtertrein van een fwd opeens een gang gaat weet je niet wat je overkomt en zit je in het decor
ben er van overtuigd dat dat niet logisch klinkt maar het is zo
Comment
-
Je hebt gelijk bobo. Beste banden altijd achteraan.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop sneeuw presteert dat idd fantastisch, maar als je op een ijspiste zit vind ik toch niet echt veel voordeel, zie hierboven op die helling
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenaltijd beter de best banden achteraan houden, onderstuur komt geleidelijk en komt niet van vandaag op morgen...als je achtertrein van een fwd opeens een gang gaat weet je niet wat je overkomt en zit je in het decor
ben er van overtuigd dat dat niet logisch klinkt maar het is zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJe hebt gelijk bobo. Beste banden altijd achteraan.
Comment
-
Nooit zo gedaan. Voorste banden op = achterste banden naar voor = achteraan nieuwe banden.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNooit zo gedaan. Voorste banden op = achterste banden naar voor = achteraan nieuwe banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk zorg er altijd voor dat ze alle 4 te gelijk vervangen worden, dus onderling switchen.?
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
rij jij dan lang genoeg met je auto's om de banden te verslijten?
Maar moest het zo zijn, dan doe ik dat hé!
- Likes 1
Comment
-
Bij mijn eigen auto's lukt dat idd niet, maar bij de wagens waar ik de zomer/winter wissel op doe regel ik dat dus wel.
Zo is de Mustang van mijn schoonbroer enorm slijtig op zijn achterbanden en wissel ik meer als nodig zodat het gelijk blijft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk zorg er altijd voor dat ze alle 4 te gelijk vervangen worden, dus onderling switchen.
Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Dat is het beste als dat kan, ik heb verschillende maat voor en achter, mijn achterbanden zijn vroeger versleten dan voorbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenBij mijn eigen auto's lukt dat idd niet, maar bij de wagens waar ik de zomer/winter wissel op doe regel ik dat dus wel.
Zo is de Mustang van mijn schoonbroer enorm slijtig op zijn achterbanden en wissel ik meer als nodig zodat het gelijk blijft2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenGelijk laten slijten voor en achter heeft ook een voordeel voor wie niet zoveel rijdt : men loopt geen risico dat de oorspronkelijke tekening niet meer leverbaar is en zo op verschillende tekeningen voor en achter te moeten rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik heb daar nog nooit echt over na gedacht.
De Vectra was total loss voordat ik er naar moest kijken.
De Saxo verkocht omdat de banden versleten waren (banden waren ook al te oud)
De C4 banden vooraan versleten en achteraan al te oud, dus toen gewoon alles vervangen.
Nu met de Megane zien wat ze in de garage gaan doen als hem op onderhoud moet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment