Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kheb ondertussen al is gekeken naar de banden van onze Peugeot, zijn ook Goodyears (zomer), echt zeer slecht op sneeuw, binnenkort die vooraan is achteraan laten steken zie want hebben toch al wa slijtage ook. Banden zijn het belangrijkste wat er is, daar kunt ge best niet op besparen vind ik. Die Michelin Energy Savers heb ik gehad op men Peugeot 207 en die deden het redelijk goed op sneeuw.

    Comment


    • altijd beter de best banden achteraan houden, onderstuur komt geleidelijk en komt niet van vandaag op morgen...als je achtertrein van een fwd opeens een gang gaat weet je niet wat je overkomt en zit je in het decor

      ben er van overtuigd dat dat niet logisch klinkt maar het is zo

      Comment


      • Je hebt gelijk bobo. Beste banden altijd achteraan.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Gisteren de eerste keer in mijn leven in diepe sneeuw gereden, +-35cm, nog meer dan van die Falken banden dan er voor. Waauw

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

          Comment


          • op sneeuw presteert dat idd fantastisch, maar als je op een ijspiste zit vind ik toch niet echt veel voordeel, zie hierboven op die helling

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              op sneeuw presteert dat idd fantastisch, maar als je op een ijspiste zit vind ik toch niet echt veel voordeel, zie hierboven op die helling
              Op ijs heb je spijkerbanden nodig..

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                altijd beter de best banden achteraan houden, onderstuur komt geleidelijk en komt niet van vandaag op morgen...als je achtertrein van een fwd opeens een gang gaat weet je niet wat je overkomt en zit je in het decor

                ben er van overtuigd dat dat niet logisch klinkt maar het is zo
                Begrijp u. Ma tis ni dat ze versleten zijn. Gewoon om een gelijke slijtage te bekomen zodat alle 4 de banden gelijk kunnen vervangen worden als het nodig is. Denk ook dage da maar ene keer moet doen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Je hebt gelijk bobo. Beste banden altijd achteraan.
                  En nog beter is de slijtage van de banden in het oog houden, en tijdig de wissels doen of laten doen om het verschil tussen beide assen beperkt te houden.

                  Comment


                  • Nooit zo gedaan. Voorste banden op = achterste banden naar voor = achteraan nieuwe banden.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Elk zijn idee, natuurlijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Nooit zo gedaan. Voorste banden op = achterste banden naar voor = achteraan nieuwe banden.
                        Ik zorg er altijd voor dat ze alle 4 te gelijk vervangen worden, dus onderling switchen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Ik zorg er altijd voor dat ze alle 4 te gelijk vervangen worden, dus onderling switchen.
                          rij jij dan lang genoeg met je auto's om de banden te verslijten ?
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                            rij jij dan lang genoeg met je auto's om de banden te verslijten ?
                            Neen... meestal geraak ik niet verder dan 1mm slijtage.
                            Maar moest het zo zijn, dan doe ik dat hé!

                            Comment


                            • Bij mijn eigen auto's lukt dat idd niet, maar bij de wagens waar ik de zomer/winter wissel op doe regel ik dat dus wel.
                              Zo is de Mustang van mijn schoonbroer enorm slijtig op zijn achterbanden en wissel ik meer als nodig zodat het gelijk blijft

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Ik zorg er altijd voor dat ze alle 4 te gelijk vervangen worden, dus onderling switchen.
                                Dat is het beste als dat kan, ik heb verschillende maat voor en achter, mijn achterbanden zijn vroeger versleten dan voorbanden.
                                Z4 M40i

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                  Dat is het beste als dat kan, ik heb verschillende maat voor en achter, mijn achterbanden zijn vroeger versleten dan voorbanden.
                                  op de 370Z? Op de Mustang is het 255/40 rondom, dus geen probleem.

                                  Comment


                                  • Gelijk laten slijten voor en achter heeft ook een voordeel voor wie niet zoveel rijdt : men loopt geen risico dat de oorspronkelijke tekening niet meer leverbaar is en zo op verschillende tekeningen voor en achter te moeten rijden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Bij mijn eigen auto's lukt dat idd niet, maar bij de wagens waar ik de zomer/winter wissel op doe regel ik dat dus wel.
                                      Zo is de Mustang van mijn schoonbroer enorm slijtig op zijn achterbanden en wissel ik meer als nodig zodat het gelijk blijft
                                      Geen breedset?
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Gelijk laten slijten voor en achter heeft ook een voordeel voor wie niet zoveel rijdt : men loopt geen risico dat de oorspronkelijke tekening niet meer leverbaar is en zo op verschillende tekeningen voor en achter te moeten rijden.
                                        Dat maakt toch niet uit.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Ik heb daar nog nooit echt over na gedacht.
                                          De Vectra was total loss voordat ik er naar moest kijken.
                                          De Saxo verkocht omdat de banden versleten waren (banden waren ook al te oud)
                                          De C4 banden vooraan versleten en achteraan al te oud, dus toen gewoon alles vervangen.

                                          Nu met de Megane zien wat ze in de garage gaan doen als hem op onderhoud moet.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X