Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sinds vandaag terug uit Oostenrijk, 10 dagen + 28 graden gehad en daar rijdt 90% nog op winterbanden. Ik kon mijn ogen niet geloven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Zo'n onderzoek is inderdaad niet stom, maar de uitvoering ervan dan.
      1100 auto's bekijken en dat omzetten naar 9.000.000, kom zeg. En zo van 60 er 500.000 maken, hoe kun je dat serieus nemen. Als je 1000 mensen iets vraagt en 100 mensen zeggen A en 900 B, kan je dan zeggen dat wereldwijd 6.750.000.000 mensen B zeggen ?
      Hoe werkt een andere opiniepeiling?

Het is in ieder geval goed dat er eens aandacht aan geschonken wordt. Zo smelt het winter voordeel in de zomer letterlijk als sneeuw voor de zon
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hoe groter uw staal, hoe correcter uw steekproef.

Als je straks voor u deur gaat staan en de merken van de eerste 30 auto’s noteert, ga je iets krijgen dat totaal niet overeenkomt met de realiteit.

Als je er 100.000 noteert, wel.

Ze hadden dus beter een groter aantal gecontroleerd.

Anderzijds geeft het wel een tendens weer.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Van 60 auto's die het nog opliggen hebben op 1138 gaan ze plots redeneren dat er een half miljoen rondrijden. Indien het er 55 op 1140 waren, wat evengoed kon geweest zijn, kom je uit op 434.000, toch al een redelijk verschil.
          Stom onderzoek, veel te kleine hoeveelheid gecontroleerd om over te hevelen naar nationale waarden.
          Het onderzoek is MEER dan groot genoeg.

Calculate sample size with our free calculator and explore practical examples and formulas in our guide to find the best sample size for your study.

Met een population size van 9 miljoen (zoveel auto's rijden er blijkbaar rond in Nederland), als je 99% zeker wilt zijn dat je resultaat max 5% afwijkt, dan heb je al maar een steekproef nodig van 666 wagens.

Enige caveat wat ik er wel bij ga vermelden is dat hier natuurlijk de steekproef niet volledig "random" is uitgevoerd. Het is immers enkel in drie steden uitgevoerd. En hier wordt niet duidelijk vermeld hoe men bij de wagens uitkomt voor de controle. Er vanuitgaande dat het in de steden zelf random gebeurde, kun je dus wel met vrij grote zekerheid zeggen dat het in deze steden sowieso het geval is. Maar als we dan terug ff serieus gaan zijn, wat is de kans dat het in die drie steden significant(!) meer of minder zal zijn dan in andere Nederlandse steden. En daarnaast, maakt het echt veel uit of het nu 400 000 of 600 000 wagens zijn? Het is, voor mij toch alleszins, vrij duidelijk dat het over de grootte-orde gaat. En niet of het er nu 492 383 of 503 153 zijn.
          Last edited by Phate; 28/07/2019, 01:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik let ook altijd op banden bij auto's. Je ziet inderdaad heel veel mensen nu nog op winterbanden rijden.
            Echt vreemd hé, als ik ze opleg durf ik bijna niet buiten te komen als het warmer dan 7 graden is, niet voor m'n veiligheid wel voor de slijtage... k'zou zelfs de zomerbanden er terug opleggen moest het tijdens de winter eens dag of 4 warmer zijn dan 10 graden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Echt vreemd hé, als ik ze opleg durf ik bijna niet buiten te komen als het warmer dan 7 graden is, niet voor m'n veiligheid wel voor de slijtage... k'zou zelfs de zomerbanden er terug opleggen moest het tijdens de winter eens dag of 4 warmer zijn dan 10 graden.
              Niet overdrijven hé, die banden zijn niet gemaakt van chocolade.
              Z4 M40i

Comment

• Bij mijn vrouw liggen ze ook nog op.
                Bij 30 graden voelen ze slapper aan maar anders voel ik geen verschil.
                Vind dat die dingen bij 22 zelfs veel grip hebben zodat ik er mij zelfs vragen bij begon te stellen.

De reden?

Bij aankoop kon ik geen all seasons kiezen, enkel zomer of winter.
                Aangezien ze heel weinig rijdt voor de winter banden gekozen.
                Als ze versleten zijn komen er AS op maar het zal precies nog niet voor meteen zijn.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                  Bij mijn vrouw liggen ze ook nog op.
                  Bij 30 graden voelen ze slapper aan maar anders voel ik geen verschil.
                  Probeer eens bij 36°

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dat moet nogal een raar zicht zijn, zo'n vrouw waar winterbanden op liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Probeer eens bij 36°
                      Bij gewone snelheden gaat ge mij niet wijsmaken dat ze er mee gaat verongelukken.

Zoals ik al zei, ik begon er mij al vragen bij te stellen hoe veel grip ze hadden.
                      Wagen heeft in juli al 12 km gereden.
                      Ga geen 2 sets meer kopen.
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Bij gewone snelheden gaat ge mij niet wijsmaken dat ze er mee gaat verongelukken.

Zoals ik al zei, ik begon er mij al vragen bij te stellen hoe veel grip ze hadden.
                        Wagen heeft in juli al 12 km gereden.
                        Ga geen 2 sets meer kopen.
                        Ik had het, gezien uw schrijfwijze, eigenlijk over uw vrouw

Comment

• allez vooruit hopelijk krijgen ze in Straatsburg geen idee om nog een veiligheidsoptie erbij te verplchten, na de TPMS nu ook de winterbandenliggennogopverklikker. Allez koe Van Brempt, laat u gaan, werk aan de winkel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            Dat moet nogal een raar zicht zijn, zo'n vrouw waar winterbanden op liggen.
                            ne 95B in 't midden en ne 205/45 aan haar voeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Niet overdrijven hé, die banden zijn niet gemaakt van chocolade.
                              zou nog een goede combinatie zijn met die sinaasappelolie-banden van Yokohama

Comment

• Chocolade en appelsien, winner!
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik had het, gezien uw schrijfwijze, eigenlijk over uw vrouw
                                  Lol
                                  Zal u dan maar laten weten dat het bij 36° ook gelukt is.
                                  Goed geslapen ook.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Testje winterbanden en 4 seasons:

Zoals verwacht bij de 4 seasons de CrossClimate+ de beste.

https://www.autobild.de/artikel/wint....html#anchor_4

Comment

• ...maar lelijk profiel he...

Comment

• CFO hier had net prijs gevraagd voor 2 nieuwe achterbandjes op zijn X5 met M pack.
                                        350 EURi's /st

Comment

• Aant zien voor de stalen velgen te veranderen naar een 16inch velg.

Zou graag de Corvara velgen willen maar zijn enkel te krijgen met banden inclusief

Comment

Working...
                                          X