Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Heb hem getest op een Megane. Temperaturen boven de 20 graden en 130 per uur en ze geven een zweverig gevoel in het rijden. Deed me denken aan de Minerva banden die onze cross polo had bij aankoop. Alles behalve fijn rijden.
Lijkt me ideaal voor mensen die geen km's doen en rond de kerktoren blijven. Al de rest steekt best gewone winterbanden.
Had jij die dan nog niet op de S? Ik dacht van wel.
Goeie band hoor, ik wil niks anders meer. Hoewel de nieuwe Vredestein ook heel goed is, ik had de voorganger op de GLA liggen.
ja ik heb die banden, heel content...maar ik ben zelfs een cm smaller moeten gaan omdat toen 225/55/17 de grootste passende (hoge) band was (normaal 235)
ondertussen is het cc-gamma flink uitgebreid, en zouden passende banden op 18" voor mijn auto - die multispokes - wel met de cc's uit te rusten zijn...maar tis te laat, de banden zijn nog te goed en ik ga nu niet meer investeren in andere janten
Heb hem getest op een Megane. Temperaturen boven de 20 graden en 130 per uur en ze geven een zweverig gevoel in het rijden. Deed me denken aan de Minerva banden die onze cross polo had bij aankoop. Alles behalve fijn rijden.
Lijkt me ideaal voor mensen die geen km's doen en rond de kerktoren blijven. Al de rest steekt best gewone winterbanden.
Niet akkoord! Maar ga er geen nutteloze discussie van maken
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Heb hem getest op een Megane. Temperaturen boven de 20 graden en 130 per uur en ze geven een zweverig gevoel in het rijden. Deed me denken aan de Minerva banden die onze cross polo had bij aankoop. Alles behalve fijn rijden.
Lijkt me ideaal voor mensen die geen km's doen en rond de kerktoren blijven. Al de rest steekt best gewone winterbanden.
ik merkte dat ook, de eerste dag...omdat ik net daarvoor met de andere banden had gereden...moest ik gelijk op de cc's hebben gestart had ik nooit wat gemerkt
vraag me af namaz, of zoiets merken op een testmegane die je niet eens kent, niet eerder is ingegeven op het feit dat je zag dat die met die 4-seizoensbanden was uitgerust
1 op 1...vlak na elkaar geef ik u wel 100% gelijk...ze gaan een beetje op hun wang liggen in de bochten...rechtuitstabiliteit vind ik perfect, maar daar blinkt de auto gewoon enorm in uit
Niet akkoord! Maar ga er geen nutteloze discussie van maken
Das u goed recht, ik zeg wat ik gemerkt heb en dat is nu eenmaal zo.
Jij ervaart het anders en das goed voor jou.
Op onze kleine steken Vredestein CC's die zijn minder als de Uniroyals die er eerst op staken.
Maar de werkgever heeft nu eenmaal een contract afgesloten met Vredestein.
ja ik heb die banden, heel content...maar ik ben zelfs een cm smaller moeten gaan omdat toen 225/55/17 de grootste passende (hoge) band was (normaal 235)
ondertussen is het cc-gamma flink uitgebreid, en zouden passende banden op 18" voor mijn auto - die multispokes - wel met de cc's uit te rusten zijn...maar tis te laat, de banden zijn nog te goed en ik ga nu niet meer investeren in andere janten
Ahzo, ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben dat die erop lagen. Idd, hangt ervan af hoelang je nog met de S wilt rijden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
ik merkte dat ook, de eerste dag...omdat ik net daarvoor met de andere banden had gereden...moest ik gelijk op de cc's hebben gestart had ik nooit wat gemerkt
vraag me af namaz, of zoiets merken op een testmegane die je niet eens kent, niet eerder is ingegeven op het feit dat je zag dat die met die 4-seizoensbanden was uitgerust
1 op 1...vlak na elkaar geef ik u wel 100% gelijk
Maar ik reed voor de test ook op seizoensbanden he, was op een event van mijn vriendin haar werk en die staan allemaal op seizoensbanden. Dus met haar auto er naartoe.
Tegenover de vredesteins en uniroyal (enige merken waar ik ervaring mee heb) zijn de Michelins gewoon meer gevoelig voor dat zweven.
ok, ik geloof u
maar dat maakt met mijn rijstijl niet veel uit, ik wil nix anders meer...ze komen er keer op keer goed uit en wisselen wil ik sowieso nooit meer doen
Heb hem getest op een Megane. Temperaturen boven de 20 graden en 130 per uur en ze geven een zweverig gevoel in het rijden. Deed me denken aan de Minerva banden die onze cross polo had bij aankoop. Alles behalve fijn rijden.
Lijkt me ideaal voor mensen die geen km's doen en rond de kerktoren blijven. Al de rest steekt best gewone winterbanden.
Ik rij d'r nu al 37000 km mee op mijn Megane (en daarvoor zo'n 20000 km op de C4) en nog nooit een zweverig gevoel ervaren.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Op 'mijne' Mokka lagen Goodyear Vector all seasons, wat een kutbanden waren dat zeg. Zowel droog als nat geen grip. Als mensen achteraf all season wouden waren dat ook die Michelins dat eronder gingen bij ons, daar waren de meeste over het algemeen wel content van.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Hier ook gene xtra velgenset en bandenwissels meer , ik heb de nieuwe Bridgestone Weather Control laten leggen, scoort minder goed dan de CC's op sneeuw en ijs (maar wel nog significant beter dan zomerbanden) , bijna even goed als zomerbanden op droog wegdek en zelfs beter op nat wegdek.
Dat begrijp ik dus niet. Heb zelf ook op verschillende auto's de Vector 4seasons gehad en dit zijn dus UITSTEKENDE banden. Dat blijkt trouwens ook uit het feit dat ze altijd zeer hoog scoren of scoorden in vergelijkende tests..
Om dus te zeggen dat die totaal geen grip hebben, doet mij ernstige vragen rijzen wat voor rijstijl sommigen erop nahouden dat die banden "zogezegd" door de mand vallen.
Ik heb ook uitstekende zomerbanden, en ik moet zeggen ik merk in het algemeen bijzonder weinig verschil als ik de vierseizoensbanden of winterbanden opleg qua grip en rijgedrag ivm de zomerbanden. Enkel de winterbanden zijn bij nat weer duidelijk een stuk luidruchtiger (Continental Wintercontact TS 850, ook absolute topband dus).
Ik denk da sommigen hier dagelijks énkel op racecircuits rijden..
Hangt ook veel af op welke auto ge die monteert, bvb zoals in mijn geval op een Mokka, dat is zoiso al een auto die geen baan houdt. Is één van de slechtst rijden auto's die ik ook gereden heb tout court. Legt die bijvoorbeeld op een Astra en dat kan een totaal ander beeld geven, in mjin geval die Vector's + Mokka kut combinatie. Ik reed daar vlot mee maar niet om te zeggen dat ik dacht dat ik op circuit zat.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Dan moet je dat toch niet wijten aan de band, als het aan de auto ligt? Dan moet je zeggen dat het aan je "kutmokka" lag...
Dit is een band die meermaals als "Testsieger" is gebleken, met als voornaamste bemerking "uitstekend op nat", "minder op droog", maar dus alles behalve een "kutband".
Als je niet echt een 'sportieve auto' hebt of qua rijgedrag het onderste uit de kan wilt halen, dan voldoet een all-season perfect en het bespaart een hoop gedoe.
Maar op een M3 of op een Porsche 911 om maar iets te zeggen zou ik nu ook geen all-seasons leggen
Comment