Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• maandag de (verplichte wegens leasing) wissel laten uitvoeren...
    2 weken geleden toen ik de afspraak vast legde, had ik gezegd dat volgens mij 2 banden op de limiet van 4mm zaten(ik noteer bij iedere wissel de diepte in een boekje)
    volgens hen waren de banden nog meer dan 6 mm(raar, ik had vorige winter 30.000km gebold, nog nooit zo weinig slijtage gehad...)
    maandag dus de wissel laten uitvoeren...
    vandaag stond ik naast de auto(te p.ss.n) en viel mijn oog op de rotation pijl en wat zag ik? de achterste banden zaten verkeerd....
    direct gebeld en ik mocht gaan om ze te wisselen, excuses dat dit niet had mogen gebeuren etc, ze halen de wielen eraf en blijkbaar is sinds maandag(en op 550km) het profiel van +6mm ineens naar onder de 4mm gegaan... gevolg: meneer u heeft 2 nieuwe banden nodig, u mag nog eens terug komen....
    precies of ik heb tijd over tijdens de drukste periode van het jaar op't werk...
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Mijn vader heeft ze op zijn Toyota Corolla heel goede band en ziet er mooier uit dan de Michelin.
      Zijn beide dan niet gewoon rond en zwart ? Wat mis ik ?
      Da's voor mij een nieuwe parameter om voor een bepaalde band te gaan.

Comment

• De goodyears lijken me wat beter te zijn voor sneeuw-omstandigheden. Maar de Michelin's beter bij droog weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Op het profiel na heb je ook het feit dat niet elke band de zelfde look geeft. Bepaalde merken staan meer getrokken dan andere. Pirelli met zijn Pzero is daar zo een kampioen in.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• ja ik vind ook dat een band er karakteristiek mag uitzien, tis een detail maar doet mij ook veel

Comment

• Anyhow : Op de vraag van de topic zelf : Dit weekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Anyhow : Op de vraag van de topic zelf : Dit weekend.
                Idem

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Idem hier.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Ja en alle banden hebben hetzelfde profiel!!
                    Tenzij u met slicks of tot op de draad versleten banden rijdt.
                    Z4 M40i

Comment

• tis wat muggeziften, maar veel verschil in profiel tss de goodyear en de michelin zie ik niet, vind trouwens al die all seasons een gelijkaardig - niet al te knap - profiel hebben

waar ik niet aanuit kan, heb ff liggen zoeken, ben niet zeker of het deze is

das dus geen unidirectionele band

en je ziet ze nogal vaak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Ja en alle banden hebben hetzelfde profiel!!
                        Tenzij u met slicks of tot op de draad versleten banden rijdt.
                        Hahaha grooooot probleem,het uitzicht vann een band...
                        aja daar sta je dan ook de ganse dag op te kijken he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

En toch bepaald dat de look, of je nu wilt of niet.

Het voorbeeld van de RS3 dat ik aanhaalde, die Pzero in 235/35/19 geeft een ongelooflijk strakke look in tegenstelling tot een Michelin

Comment

• Beter voorbeeld, zelfde maat
                            Links Pirelli en rechts Michelin

Comment

• Om op de vraag te antwoorden: vorige vrijdag (en ze maken gelukkig minder rolgeluid dan de harde zomer ecobanden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Ik let daar ook niet op, belangrijk voor mij is dat het goeie all seasons zijn. Ik krijg mijn banden op 4 jaar nooit versleten, doe er gemakkelijk 100000 km mee
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Van sommige banden is het mooie profiel zelfs een verkoopargument (giugiaro-lijn van Vredestein bv.)

Grip, comfort en rolgeluid zijn voor mij het belangrijkste. Prijs is daar aan ondergeschikt.
                                  Michelin PS4 als zomerbanden en Pirelli Sottozero als winterbanden.
                                  Op de MINI liggen er Yokohama’s als zomerbanden, en Goodyear Ultragrip als winterrubber.

Wissel is voor morgen of dit weekend
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• grip comfort rolgeluid,en prijs...
                                    het uitzicht zie ik niet tijdens het rijden,en ik heb niet de gewoonte alle dagen enkele uren naast mijn wagen te gaan staan,
                                    ieder diertje zijn pleziertje zeker?lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik let daar ook niet op, belangrijk voor mij is dat het goeie all seasons zijn. Ik krijg mijn banden op 4 jaar nooit versleten, doe er gemakkelijk 100000 km mee
                                      100K met een stel banden, dat kan bij ons alleen mijn vrouw ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

100K met een stel banden, dat kan bij ons alleen mijn vrouw ;-)
                                        Hahaha, met overwegend snelwegritten verslijt je weinig banden hé
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Hahaha, met overwegend snelwegritten verslijt je weinig banden hé
                                          Ik kom niet zo vaak op snelwegen en toch doen de banden het heel goed bij mij, zit nu aan ruim 38.000 km en daar kunnen er nog heel wat bij.

Op de Citroën C4 heb ik de banden (waren toen Michelin Energy's) rond de 60.000 km moeten vervangen, vooraan totaal versleten, achteraan ook vervangen wegens de ouderdom van de banden.

De Megane gaat een heel stuk over die 60.000 km gaan zoals het er nu uit ziet.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X