Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenBeter voorbeeld, zelfde maat
Links Pirelli en rechts Michelinde pirelli loopt - behalve de velgbeschermer nogal te rond af op de flank
hoewel ik liever rijd met een ronde band want dat maakt hem imo, minder gevoelig voor spoorvorming
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, met overwegend snelwegritten verslijt je weinig banden hé
Maar nu dat we die maar zullen oprijden wil ik ze nu toch graag alle 4 vervangen voor het écht winter wordt. Omdat het nog maar gaat over maximaal 4 jaar (euro 5) opteren we dus best voor All Seasons want ik ga voor die tijd geen aparte zomer- en winterset kopen.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
Inderdaad. Ik heb dus momenteel ook 110.000 km met de originele Michelin Energy bandjes op de Kangoo. 140km/dag waarvan 110 autostrade dus dat helpt inderdaad een pak.
Maar nu dat we die maar zullen oprijden wil ik ze nu toch graag alle 4 vervangen voor het écht winter wordt. Omdat het nog maar gaat over maximaal 4 jaar (euro 5) opteren we dus best voor All Seasons want ik ga voor die tijd geen aparte zomer- en winterset kopen.
Voor normaal dagelijks gebruik in alle seizoenen perfect en veilig, zeker in onze lage landen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOp het profiel na heb je ook het feit dat niet elke band de zelfde look geeft. Bepaalde merken staan meer getrokken dan andere. Pirelli met zijn Pzero is daar zo een kampioen in.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Net winterbandjes gaan bestellen sie, 4x Bridgestone Blizzak LM005 in 235/45/17.. Na 2 winters zonder vond ik dat het stillekes aan tijd werd om er weer onder te steken.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenTestje winterbanden en 4 seasons:
Zoals verwacht bij de 4 seasons de CrossClimate+ de beste.
https://www.autobild.de/artikel/wint....html#anchor_4
Zelfde resultaat bij Autoweek als bij Autobild blijkbaar.
VIERSEIZOENENBANDENTEST 2019
Hoe lekker zou het zijn: nooit meer banden wisselen! Vierseizoenenbanden maken het leven een stuk eenvoudiger. Maar bieden ze wel voldoende veiligheid? We voelen 31 alleskunners aan de tand.
Vierseizoenenbanden worden steeds populairder; de bandenhandel verwacht dat de vraag ook dit jaar weer met circa 10 procent zal stijgen. De voordelen die dit type banden biedt, zijn duidelijk: je hoeft niet meer twee keer per jaar naar het bandencentrum te rijden om banden te laten wisselen en het bespaart natuurlijk ook geld, waaronder de opslagkosten. Je hoeft bovendien geen geld uit te geven aan een tweede set wielen en banden. De vraag blijft echter of je met een vierseizoenenband net zo veilig onderweg bent als met zomer- of winterbanden. Om hierop een antwoord te vinden, hebben we veiligheidstests uitgevoerd in verschillende klimaatzones. Allereerst moesten de 31 banden die we anoniem hebben aangeschaft bij bandenhandelaren zich bewijzen bij remtests op nat en droog wegdek. Alleen de tien kandidaten die de grootste veiligheidsreserves boden, mochten laten zien wat ze nog meer te bieden hadden.
De tests vallen uiteen in een aantal proeven op droog wegdek, op nat wegdek en in de sneeuw. Daarbij is ook een vergelijking gemaakt met een zomerband en een winterband. Op droog wegdek is de zomerband superieur en de winterband de hekkensluiter. De vierseizoenenbanden zitten er precies tussenin. Je zou het niet verwachten, maar op nat wegdek haalt de zomerband opnieuw de beste scores. Veel vierseizoenenbanden zitten in de buurt. De winterband in natte condities niet verder dan de middenmoot. Op besneeuwd wegdek ziet het er heel anders uit. Hier is de zomerband nergens meer. Maar de beste vierseizoenenbanden komen aardig mee met een goede winterband.
Hij bestaat dus echt: een band waarmee je onder alle weersomstandigheden veilig onderweg bent. Hij excelleert nergens, maar zit op droog en nat wegdek vlak achter de zomerband, en onder winterse omstandigheden doe hij bijna niet onder voor de winterband. Dit gaat zeker op voor de testwinnaars, de Michelin Crossclimate + en de Vredestein Quatrac Pro.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzijn dat deksels?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennix mis mee
Comment
-
Weet niet of ik ze er dit jaar onder ga steken. Banden zijn versleten en ik wacht de grote koude eerst af. Vorig jaar was het ook niet de moeite.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Heel de week 0 tot 4 graden ‘s nachts rechtvaardigt wel een setje winterrubber. Al kan het in dit apenland de week nadien gewoon weer 18 graden zijn ook overdag.
Dit is de perfect periode van’t jaar voor een all season.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk BerichtenWeet niet of ik ze er dit jaar onder ga steken. Banden zijn versleten en ik wacht de grote koude eerst af. Vorig jaar was het ook niet de moeite.
- Likes 1
Comment
Comment