Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Donderdag vliegen ze er onder. Onderhoudje + winterbanden. De nachten zijn nu echt koud. Gecombineerd met vele regen, zal de eerste gladheid niet lang op zich laten wachten.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Bij mij liggen ze er 2 weken op, de eerste dagen werd het natuurlijk verrassend warm maar met de bijna-vriestemperaturen de laatste dagen toch content dat ze erop liggen. En met de recente hevige regens ook wel.
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Liggen erop sinds gisteren:

Ff aanpassen weer maar na een dag alweer gewoon.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Same here, gisteren laten vervangen.
          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Before

IMG_20190730_095916

After
            IMG_20191113_180341

Van't weekend ook gestoken op de adam.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Vandaag de Kangoo binnengestoken bij de garage voor een set Michelin Cross Climate 195/65 R15 91T om de originele Energy bandjes te vervangen. Was gemonteerd een kleine 50€ duurder dan de GoodYear 4season. Als ik de testresultaten zie, zijn meerprijs best wel waard. Straks gaan afhalen, ben curieus.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• uw auto gaat helemaal anders aanvoelen eerste moment , spannend !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  uw auto gaat helemaal anders aanvoelen eerste moment , spannend !
                  't Is in elk geval "anders"...
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Ik herinner me nog toen ik bij de C4 de Michelin Energy's moet vervangen door de CrossClimates, zoveel anders was daar ook niet aan.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Nu al de vierde keer dat ik de halfjaarlijkse wissel doe met behulp van een wheel hanger set. Aanrader!

Comment

• mmm, eens zoiets zelf maken... moeilijk is dat niet en inderdaad heel handig
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik herinner me nog toen ik bij de C4 de Michelin Energy's moet vervangen door de CrossClimates, zoveel anders was daar ook niet aan.
                          komaan knight, tis op eender welke andere band uw auto wordt gezet je dat voelt, of je bent ongevoelig, eertse km's op nieuwe banden kan niet onopgemerkt imo
                          dat het niet 20% scheelt met ander type banden ben ik mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            komaan knight, tis op eender welke andere band uw auto wordt gezet je dat voelt, of je bent ongevoelig, eertse km's op nieuwe banden kan niet onopgemerkt imo
                            dat het niet 20% scheelt met ander type banden ben ik mee
                            Wel raar eerst zegt ge >>>
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            uw auto gaat helemaal anders aanvoelen eerste moment , spannend !
                            "helemaal anders" en zegt ge "dat het niet 20% sheelt"

Natuurlijk voel je dat je met nieuwe banden rijd, wanneer je oude volledig versleten waren, dan voel je het verschil in grip.
                            Maar "helemaal anders" is gewoon heel zwaar overdreven.
                            En ja, iedere band voelt wel wat anders aan, door de andere eigenschappen en zo, maar dat is nooit "helemaal anders"
                            Tenzij je van slicks naar een band met heel veel grip gaat, dan is het wel "helemaal anders".
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Een slick heeft net heel veel grip (op een droge baan), door het zachte rubber.

Nieuwe banden moeten eerst eventjes ingesleten worden: door het productieproces ligt daar een gladder laagje rond, waardoor de auto de eerste kilometers wel heel licht kan sturen.

Winterbanden, zelfs in dezelfde maat, voelen wat ‘losser’ aan dan zomerbanden, en dat komt door de vele lamellen die uiteraard meer bewegen dan de blokjes op zomerbanden.
                              Daarnaast zijn ze ook opgebouwd met een andere rubbersamenstelling die ook bij koude grondtemperaturen soepel blijft (zodat die lamellen hun werk naar behoren kunnen doen).
                              Daardoor is een winterband ook wat rumoeriger dan een zomerband.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                Nieuwe banden moeten eerst eventjes ingesleten worden: door het productieproces ligt daar een gladder laagje rond, waardoor de auto de eerste kilometers wel heel licht kan sturen.
                                dit bedoel ik, maakt niet welke band je steekt, maar dit voel je altijd gelijk eerste keer je aan je stuur draait

Comment

• Wanneer je rustig bij de bandenzaak vertrekt voel je dat amper en met het ruwere wegdek dat we hier op veel plaatsen hebben is dat laagje d'r af voordat je wat snelheid gaat maken en je er effectief iets van zou voelen.
                                  Dat gaat echt niet om kilometers, tenzij je op van dat heel fijn asfalt rijd waarop dat laagje helemaal niet wegslijt.

Comment

• Sinds afgelopen weekend ... van 19inch naar (comfortabele) 17inch

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• En ze staan hem nog ook die 17'ers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                                        Nu al de vierde keer dat ik de halfjaarlijkse wissel doe met behulp van een wheel hanger set. Aanrader!
                                        Niet nodig op Japanse auto's: daar blijven de bouten op de hub zitten. Past er vlot op!

Comment

• Winterwielen staan er sinds vanavond ook op.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X