Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klopt, vertrekken vanuit je huis.

Auto gebruik: werk, winkel, apotheek en dokter. Laatste drie in de buurt van je huis.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Je mag niet de auto nemen om naar het dichtsbijzijnde park/bos te gaan. Als je wilt wandelen gaan, moet je het in je direct buurt doen. (Bron : één of andere FAQ die ik ben tegengekomen.)
      Tot gisteren stond op hln.be dat dit wel mocht.
      Daar vind ik nu niks meer terug, maar hbvl.be en nieuwsblad.be zeggen idd dat het niet mag

Maar anderzijds, gaan vissen mag ook nog, daar ga je toch ook met de auto naartoe.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Is "gaan vissen" een essentiële verplaatsing, ik dacht het niet?

Ook gaan vissen is dus niet meer toegestaan.

(maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet meer gebeurd)

Comment

• Ergens anders kwam ik dan weer tegen dat vissen wel mag, omdat dat iets "op uw eigen" is.

Nuja goed, ik denk dat gezond verstand gebruiken al een heel belangrijke is. Zolang je effectief je best doet om afstand te houden van iedereen, zal je, lijkt me, niet direct een boete mogen verwachten. Kan natuurlijk zijn dat men je op een bepaald moment ergens terugstuurt, maar als je niets gek doet, zal een boete wel uitblijven.

Comment

• Blijkbaar mag "gaan vissen" toch nog, maar ik denk niet dat je er met de auto naartoe mag rijden ???

Wat een gedoe allemaal

Om het coronavirus te bestrijden, wordt in ons land het openbare leven stilgelegd. Wat mag niet meer? En wat mogen we wel nog doen? Zelf een vraag? Stel ze hier.

Comment

• Mag niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• als gij te voet of per fiets gaat vissen, no prob, als je ver genoeg van elkaar zit

je mag niet per auto gaan vissen, maar de meeste vissers gaan per velo met hun karreke en hun bakje stella

ge moogt evenzogoe buiten op een bank gaan zitten met een hengel in de hand of gelijk vroeger met een stoel voor uw deur gaan zitten en klappen met een pintje met uw buren voor hun eigen erf
                Last edited by bobo; 21/03/2020, 22:48.

Comment

• Ik denk dat de teksten van de overheid meer betekenen dan wat een lokale politie d'r van denkt te maken.
                  Zo lang de officiële communicatie van de overheid zegt dat het mag, dan mag het.

Lokale politie moet niet gaan denken dat zij de wetten kunnen maken, want dan ontspoort het helemaal!
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• ...over winterbanden, kurjeus of mijn tilburgse sottozero's nog hier gaan geraken, das niet essentieel maar wel beroepsgerelateerd
                    pakjesdiensten zijn vrij verkeer van goederen...en ik heb spijt dat ik in be geen janten heb gevonden...kwestie van ons eigen te steunen want het zal nodig zijn...al is de hollander wel mijn vriend

Comment

• in feite als je wil, en contrair overal de kantjes vanaf lopen kan élke verplaatsing nog ter wille van de immo-markt, huizenverkoop loopt door, plaatsbezoeken en dus ook gaan kijken of een pand u aanstaat

...kies een doel, print dat kot vlakbij af en karren maar

Comment

• Veel immo kantoren hebben de deuren gesloten, dus ook dat zal niet zo simpel zijn.

Boodschap op immoweb.be:
                        Door de coronacrisis hebben de verantwoordelijken van de vastgoedsector de ethische beslissing genomen dat makelaars tijdelijk geen fysieke bezoeken meer mogen doen.
                        Geen nood, de makelaar zal je contacteren om een bezoek op een later moment in te plannen. We adviseren ook iedereen om persoonlijke contacten te vermijden.
                        #Blijfinuwkot

Comment

• als er een adres bijstaat heb je op die moment het kantoor nog niet nodig, kwestie van te kijken of de buurt u bevalt

knight, immomarkt blijft open, als beide partijen dat willen
                          Last edited by bobo; 21/03/2020, 23:07.

Comment

• Als ge niet meer met de auto tot aan het park / bos moogt rijden of zelfs geen plezierritje doen (waarmee je niemand kwaad doet), vrees ik dat ze daar ook wel moeilijk over zullen doen.

Comment

• uiteindelijk is dit bijna ook niet te controleren, gebruik uw gezond verstand en hok nergens samen, blijf van de grenzen weg, zal je al bij al weinig problemen ondervinden is mijn gedacht.

Comment

• voila tigra, zoek het toch niet op en probeer je in te houden deze tijd, we zijn nog maar net gestart, tis ook goe voor greta

Comment

• ze zullen ons trouwens wel gaan aanmanen om allemaal indien mogelijk terug aan de slag te gaan, al geeft overheid atm niet echt een goei signaal met al die extra (terechte) premies, een mens zou voor minder thuis willen blijven

we kunnen niet anders of er is hongersnood en andere nare dingen

Comment

• Ik doe normaal gezien, sinds ik in ziekenverlof ben wekelijks een toerke met den auto, gewoon voor men plezier, heb dat de afgelopen week toch niet meer gedaan.
                                    Ik wil de staatskas niet onnodig sponsoren, de komende jaren gaan nog duur genoeg worden door deze coronacrisis, belastingen die serieus de hoogte in zullen gaan en wie wat wat ze nog allemaal gaan uitvinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ze zullen ons trouwens wel gaan aanmanen om allemaal indien mogelijk terug aan de slag te gaan, al geeft overheid atm niet echt een goei signaal met al die extra (terechte) premies, een mens zou voor minder thuis willen blijven

we kunnen niet anders of er is hongersnood en andere nare dingen
                                      Terug aan de slag gaan?
                                      Met wat pech komt er eerst nog een volledige lockdown, dan mag er helemaal niks meer.

Comment

• langer werken (iedereen is ook veel te gezond bezig waardoor we allemaal 100 gaan worden, althans toch de jeugd no geboren), nog lager pensioen...omdat't moet en de manna niet uit de hemel valt zoals in sommige sprookjes

Comment

• Of eindelijk een logisch wereldwijd/Europees belastingssysteem ipv het geld te zoeken waar het NIET zit.

Maar goed, misschien tijd om eens een ander topic te openen? Kheb niet de indruk dat het hier nog veel met winterbanden te maken heeft.

Comment

Working...
                                          X