Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenOf eindelijk een logisch wereldwijd/Europees belastingssysteem ipv het geld te zoeken waar het NIET zit.
Maar goed, misschien tijd om eens een ander topic te openen? Kheb niet de indruk dat het hier nog veel met winterbanden te maken heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
phate, het geld zit bij ons en niet zoals gij denkt in de zak van de vw baas
Amazon daarentegen zit gewoon op 55 Miljard CASH geld. Hebben ze gewoon aan de kant liggen. Of dat zijn sprookjes volgens jou? Gelooft misschien ook nog in trickle-down economics?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik denk anders zoals jij, als mensen iets willen maken wat diezelfde of andere mensen willen kopen...moeten die er niet voor worden gestraft, zeker niet als ze 625000 gezinnen onderhouden
En vergelijk dat dan eens met wat iemand moet afstaan die op een andere manier aan zijn geld komt. Alles bij elkaar betaal jij wellicht direct en indirect meer dan 50% belastingen op uw loon. Ga eens kijken hoeveel Jeff Bezos/Amazon, of alle dergelijke "rijken" en bedrijven moeten betalen.
En dat noem jij dan straffen? Excuseer, daar valt men klak van af.
En daarnaast, noem je dat serieus "onderhouden" als je het over Amazon hebt? Ik wil u daar wel eens zien werken.
Comment
-
Er is veel meer in de wereld dan "de economie". De economie zou te gunste van de mens moeten staan, niet andersom. Echt ongeloofelijk.
Zoek eens op in wat voor omstandigheden men bij Amazon moet werken. Hoeveel werkende armen er daar zijn. Op wat voor zorg men daar mag rekenen. Dat is gewoon moderne slavernij.
En dat terwijl Bezos EN Amazon beiden op een berg geld zitten, waar ze niks mee doen.
Wat die mensen moeten doen als ze niet bij Amazon werken? Dat is het hele probleem aan het huidige systeem. Dat stimuleert hedendaagse slavernij.
Leg mij eens uit waarom mensen vroeger zo gemakkelijk rond konden komen op één gezinsinkomen, terwijl je er nu twee NODIG hebt, en dan het vaak nog moeilijk hebt als je geen mooie job hebt. Wat is er in godsnaam positief aan een dergelijk systeem van uitbuiterij?
Het geld IS ER. En jij stelt voor om dat nog wat meer te gaan halen bij de mensen die al uitgebuit worden? Wat voor een zieke kop bedenkt zoiets?Last edited by Phate; 22/03/2020, 00:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenOnmens. Er is veel meer in de wereld dan "de economie". De economie zou te gunste van de mens moeten staan, niet andersom. Ik hoop voor u dat ge in uw gouden kist begraven wordt, liefst zo snel mogelijk. Echt ongeloofelijk.
Zoek eens op in wat voor omstandigheden men bij Amazon moet werken. Hoeveel werkende armen er daar zijn. Op wat voor zorg men daar mag rekenen. Dat is gewoon moderne slavernij.
En dat terwijl Bezos EN Amazon beiden op een berg geld zitten, waar ze niks mee doen.
Wat die mensen moeten doen als ze niet bij Amazon werken? Dat is het hele probleem aan het huidige systeem. Dat stimuleert hedendaagse slavernij.
Leg mij eens uit waarom mensen vroeger zo gemakkelijk rond konden komen op één gezinsinkomen, terwijl je er nu twee NODIG hebt, en dan het vaak nog moeilijk hebt als je geen mooie job hebt. Wat is er in godsnaam positief aan een dergelijk systeem van uitbuiterij?
Het geld IS ER. En jij stelt voor om dat nog wat meer te gaan halen bij de mensen die al uitgebuit worden? Wat voor een zieke kop bedenkt zoiets?
- we vroeger geen internet hadden
- geen digitale tv en andere dure gsm-facturen
- we niet elke maand een gsm-rekening dienden te betalen
- we niet elke mogelijke vrije dag wouden reizen
- we geen twee auto’s nodig hadden
- de huizen VEEL simpeler waren
Als je een huis wil met alle comfort van de jaren 50, dan koop je er eentje. Hier in de buurt (de woning van m’n vrouw haar recent overleden grootouders is verkocht) kan dat voor €110.000. Dan heb je alle hedendaags comfort zoals een WC (op’t koerke), geen ingebouwde badkamer, en 1 stoof om het huis warm te stoken.
Die mensen reden met een VW Polo 1.0, 27 jaar oud. Mens heeft 2 wagens gehad in z’n leven.
Op 1 keer Spanje na, nooit in het buitenland geweest.
Dan kan het op 1 loon, misschien iets moeilijker maar niet onmogelijk.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Die mensen reden met een VW Polo 1.0, 27 jaar oud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik weet niet, maar het zou kunnen te maken hebben met het feit dat:
- we vroeger geen internet hadden
- geen digitale tv en andere dure gsm-facturen
- we niet elke maand een gsm-rekening dienden te betalen
- we niet elke mogelijke vrije dag wouden reizen
- we geen twee auto’s nodig hadden
- de huizen VEEL simpeler waren
Als je een huis wil met alle comfort van de jaren 50, dan koop je er eentje. Hier in de buurt (de woning van m’n vrouw haar recent overleden grootouders is verkocht) kan dat voor €110.000. Dan heb je alle hedendaags comfort zoals een WC (op’t koerke), geen ingebouwde badkamer, en 1 stoof om het huis warm te stoken.
Die mensen reden met een VW Polo 1.0, 27 jaar oud. Mens heeft 2 wagens gehad in z’n leven.
Op 1 keer Spanje na, nooit in het buitenland geweest.
Dan kan het op 1 loon, misschien iets moeilijker maar niet onmogelijk.
CEO compensation has grown 940% since 1978
Typical worker compensation has risen only 12% during that time
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ik zou het vooral ergens anders zoeken :
CEO compensation has grown 940% since 1978
Typical worker compensation has risen only 12% during that time
https://www.epi.org/publication/ceo-compensation-2018/
Mij ga je niet kunnen overtuigen, ik ben een diepgewortelde kapitalist. Is je loon niet hoog genoeg? Zoek dan een weekendjob erbij. We zijn allemaal verwende mensen met onze 7 of 8 uurtjes per dag werken.
Het is in realiteit misschien iets genuanceerder, maar ik vind dat je het nog steeds voor een deel in eigen handen hebt. Ik heb een vriendin die alleenstaande moeder is en aan ‘den band’ staat. Die komt niet makkelijk toe met haar loon. Door elke zaterdag 6-7 uur bij een bakker te werken lukt het wel veel makkelijker. Maar werken in het weekend is voor de meesten al een vloekwoord.
Ik vind trouwens dat er geen limiet mag staan op wat een CEO verdient. Da’s dus wel ‘den baas’. Als ik morgen een bedrijf opricht en er baas van ben, verdien ik toch wat ik wil zeker?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Mij interesseert loon en opslag geen zak, nooit zo geweest ook. Ik heb een goed loon en een job die ik nog steeds graag doe. Maar aangezien ik een levensgenieter ben, is voor mij vrije tijd belangrijk. En daar heb ik echt veel van. Dat is trouwens de nieuwe luxe van vandaag, want vrije tijd = vrijheid. Ik ga heus niet werken om naast mijn grote zak geld dood te vallen. Fuck that!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Misschien verandert het nog met ouder worden, maar ik werk graag extra omdat ik anders niet alles kan doen wat ik wil. Ik zou wat minder kunnen werken, en dan meer vrije tijd hebben, maar geen geld om in die extra vrije tijd te doen wat ik wil.
Zoals nu, ik zit hier thuis. Verveel me bij momenten steendood. Veel gamen en tv kijken. Auto’s zijn gewassen maar rijden mag niet. Reizen mag niet. Werken is zwaar gereglementeerd. Ik ben niet de persoon om ‘eens te gaan wandelen’...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Vele mensen hier snappen niet goed HOEVEEL geld een miljard wel is. En hoeveel geld er blijft plakken bij een paar handen.
Hoe kan je het goed vinden dat er zoveel ongelijkheid is en dit dan ook nog eens actief stimuleren?? Dat is wat er met quantative easing bv. Ook gebeurd is de komende jaren, men deelt het geld gewoon uit aan iedereen die al geld heeft. Waarom? "voor de economie". Helpt het? Nee. En toch kan men daar miljarden en miljarden insteken.
Hier een alternatief : https://www.knack.be/nieuws/europa/h...n-1579509.html
Als je de economie wilt aanjagen, moet je zorgen dat er geld komt bij mensen die het uitgeven, niet bij degenen die het oppotten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenMisschien verandert het nog met ouder worden, maar ik werk graag extra omdat ik anders niet alles kan doen wat ik wil. Ik zou wat minder kunnen werken, en dan meer vrije tijd hebben, maar geen geld om in die extra vrije tijd te doen wat ik wil.
Zoals nu, ik zit hier thuis. Verveel me bij momenten steendood. Veel gamen en tv kijken. Auto’s zijn gewassen maar rijden mag niet. Reizen mag niet. Werken is zwaar gereglementeerd. Ik ben niet de persoon om ‘eens te gaan wandelen’...
Ik begrijp je wel. Ik heb tot mijn 30ste 2 jobs gedraaid, van mijn 14 vakantiejob. Ik had vroeg een huis gekocht, wou een leuke auto, meubels, enz... en ik betaalde alles grotendeels alleen (soms eens een lief die bij mij woonde). Maar erna ben ik het anders gaan aanpakken. Ik had redelijk wat relaties opgeblazen, want ik nam eigenlijk geen tijd om ze te onderhouden. Maar na redelijk wat meegemaakt te hebben, ook op medisch gebied, zie,ik het allemaal anders. Een nieuwe keuken, badkamer of meubels? Geen interesse. Zolang het allemaal nog goed is, wij hebben toch vrij tijdloos spul.
Verveling kennen wij hier niet. Altijd tijd te kort
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
ON-TOPIC graag anders zijn we genoodzaakt om dit topic in quarantaine te plaatsen.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenON-TOPIC graag anders zijn we genoodzaakt om dit topic in quarantaine te plaatsen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenMij ga je niet kunnen overtuigen, ik ben een diepgewortelde kapitalist. Is je loon niet hoog genoeg? Zoek dan een weekendjob erbij. We zijn allemaal verwende mensen met onze 7 of 8 uurtjes per dag werken.
Comment
Comment