Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Terug aan de slag gaan?
    Met wat pech komt er eerst nog een volledige lockdown, dan mag er helemaal niks meer.
    dat kan ook nog, zullen nu de eerste dagen gaan bepalen...maar dat nog maanden uitzweten en thuis blijven zitten en intussen nix van weerstand opbouwen is ook geen optie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Of eindelijk een logisch wereldwijd/Europees belastingssysteem ipv het geld te zoeken waar het NIET zit.

Maar goed, misschien tijd om eens een ander topic te openen? Kheb niet de indruk dat het hier nog veel met winterbanden te maken heeft.
      phate, het geld zit bij ons en niet zoals gij denkt in de zak van de vw baas, wij leven boven onze stand, al sinds de kolonisering

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

phate, het geld zit bij ons en niet zoals gij denkt in de zak van de vw baas
        Wie is ons? Want bij mij zit het niet.

Amazon daarentegen zit gewoon op 55 Miljard CASH geld. Hebben ze gewoon aan de kant liggen. Of dat zijn sprookjes volgens jou? Gelooft misschien ook nog in trickle-down economics?

Comment

• ik denk anders zoals jij, als mensen iets willen maken wat diezelfde of andere mensen willen kopen...moeten die er niet voor worden gestraft, zeker niet als ze 625000 gezinnen onderhouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik denk anders zoals jij, als mensen iets willen maken wat diezelfde of andere mensen willen kopen...moeten die er niet voor worden gestraft, zeker niet als ze 625000 gezinnen onderhouden
            Gestraft? Hoe worden die gestraft? De kleine man wordt gestraft ja. Kijkt es op uwe belastingsbrief hoeveel belastingen gij betaalt op uw brutoLOON. Kijk eens hoeveel er van uw LOON naar sociale zekerheid gaat. Bedenk dan ook nog eens dat op uw LOON uw werkgever nog eens een hoop belastingen betaalt.

En vergelijk dat dan eens met wat iemand moet afstaan die op een andere manier aan zijn geld komt. Alles bij elkaar betaal jij wellicht direct en indirect meer dan 50% belastingen op uw loon. Ga eens kijken hoeveel Jeff Bezos/Amazon, of alle dergelijke "rijken" en bedrijven moeten betalen.

En dat noem jij dan straffen? Excuseer, daar valt men klak van af.

En daarnaast, noem je dat serieus "onderhouden" als je het over Amazon hebt? Ik wil u daar wel eens zien werken.

Comment

• als ze niet werken bij amazon, wat dan?

Comment

• die 625000 betalen allemaal 50% op hun loon, phate, ttz de vw baas, tel maar uit

Comment

• Er is veel meer in de wereld dan "de economie". De economie zou te gunste van de mens moeten staan, niet andersom. Echt ongeloofelijk.

Zoek eens op in wat voor omstandigheden men bij Amazon moet werken. Hoeveel werkende armen er daar zijn. Op wat voor zorg men daar mag rekenen. Dat is gewoon moderne slavernij.
                  En dat terwijl Bezos EN Amazon beiden op een berg geld zitten, waar ze niks mee doen.

Wat die mensen moeten doen als ze niet bij Amazon werken? Dat is het hele probleem aan het huidige systeem. Dat stimuleert hedendaagse slavernij.

Leg mij eens uit waarom mensen vroeger zo gemakkelijk rond konden komen op één gezinsinkomen, terwijl je er nu twee NODIG hebt, en dan het vaak nog moeilijk hebt als je geen mooie job hebt. Wat is er in godsnaam positief aan een dergelijk systeem van uitbuiterij?

Het geld IS ER. En jij stelt voor om dat nog wat meer te gaan halen bij de mensen die al uitgebuit worden? Wat voor een zieke kop bedenkt zoiets?
                  Last edited by Phate; 22/03/2020, 00:16.

Comment

Onmens. Er is veel meer in de wereld dan "de economie". De economie zou te gunste van de mens moeten staan, niet andersom. Ik hoop voor u dat ge in uw gouden kist begraven wordt, liefst zo snel mogelijk. Echt ongeloofelijk.

Zoek eens op in wat voor omstandigheden men bij Amazon moet werken. Hoeveel werkende armen er daar zijn. Op wat voor zorg men daar mag rekenen. Dat is gewoon moderne slavernij.
                    En dat terwijl Bezos EN Amazon beiden op een berg geld zitten, waar ze niks mee doen.

Wat die mensen moeten doen als ze niet bij Amazon werken? Dat is het hele probleem aan het huidige systeem. Dat stimuleert hedendaagse slavernij.

Leg mij eens uit waarom mensen vroeger zo gemakkelijk rond konden komen op één gezinsinkomen, terwijl je er nu twee NODIG hebt, en dan het vaak nog moeilijk hebt als je geen mooie job hebt. Wat is er in godsnaam positief aan een dergelijk systeem van uitbuiterij?

Het geld IS ER. En jij stelt voor om dat nog wat meer te gaan halen bij de mensen die al uitgebuit worden? Wat voor een zieke kop bedenkt zoiets?
                    Ik weet niet, maar het zou kunnen te maken hebben met het feit dat:

- we vroeger geen internet hadden
                    - geen digitale tv en andere dure gsm-facturen
                    - we niet elke maand een gsm-rekening dienden te betalen
                    - we niet elke mogelijke vrije dag wouden reizen
                    - we geen twee auto’s nodig hadden
                    - de huizen VEEL simpeler waren

Als je een huis wil met alle comfort van de jaren 50, dan koop je er eentje. Hier in de buurt (de woning van m’n vrouw haar recent overleden grootouders is verkocht) kan dat voor €110.000. Dan heb je alle hedendaags comfort zoals een WC (op’t koerke), geen ingebouwde badkamer, en 1 stoof om het huis warm te stoken.
                    Die mensen reden met een VW Polo 1.0, 27 jaar oud. Mens heeft 2 wagens gehad in z’n leven.

Op 1 keer Spanje na, nooit in het buitenland geweest.

Dan kan het op 1 loon, misschien iets moeilijker maar niet onmogelijk.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Die mensen reden met een VW Polo 1.0, 27 jaar oud.

Comment

Ik weet niet, maar het zou kunnen te maken hebben met het feit dat:

- we vroeger geen internet hadden
                        - geen digitale tv en andere dure gsm-facturen
                        - we niet elke maand een gsm-rekening dienden te betalen
                        - we niet elke mogelijke vrije dag wouden reizen
                        - we geen twee auto’s nodig hadden
                        - de huizen VEEL simpeler waren

Als je een huis wil met alle comfort van de jaren 50, dan koop je er eentje. Hier in de buurt (de woning van m’n vrouw haar recent overleden grootouders is verkocht) kan dat voor €110.000. Dan heb je alle hedendaags comfort zoals een WC (op’t koerke), geen ingebouwde badkamer, en 1 stoof om het huis warm te stoken.
                        Die mensen reden met een VW Polo 1.0, 27 jaar oud. Mens heeft 2 wagens gehad in z’n leven.

Op 1 keer Spanje na, nooit in het buitenland geweest.

Dan kan het op 1 loon, misschien iets moeilijker maar niet onmogelijk.

Ik zou het vooral ergens anders zoeken :

CEO compensation has grown 940% since 1978
                        Typical worker compensation has risen only 12% during that time

Comment

Ik zou het vooral ergens anders zoeken :

CEO compensation has grown 940% since 1978
                          Typical worker compensation has risen only 12% during that time

https://www.epi.org/publication/ceo-compensation-2018/
                          Sorry, maar da’s zever. Mijn loon is 80% gestegen sinds 2008 alleen al, en da’s heus niet alleen door ‘opslag’.

Mij ga je niet kunnen overtuigen, ik ben een diepgewortelde kapitalist. Is je loon niet hoog genoeg? Zoek dan een weekendjob erbij. We zijn allemaal verwende mensen met onze 7 of 8 uurtjes per dag werken.

Het is in realiteit misschien iets genuanceerder, maar ik vind dat je het nog steeds voor een deel in eigen handen hebt. Ik heb een vriendin die alleenstaande moeder is en aan ‘den band’ staat. Die komt niet makkelijk toe met haar loon. Door elke zaterdag 6-7 uur bij een bakker te werken lukt het wel veel makkelijker. Maar werken in het weekend is voor de meesten al een vloekwoord.

Ik vind trouwens dat er geen limiet mag staan op wat een CEO verdient. Da’s dus wel ‘den baas’. Als ik morgen een bedrijf opricht en er baas van ben, verdien ik toch wat ik wil zeker?

Comment

• Mij interesseert loon en opslag geen zak, nooit zo geweest ook. Ik heb een goed loon en een job die ik nog steeds graag doe. Maar aangezien ik een levensgenieter ben, is voor mij vrije tijd belangrijk. En daar heb ik echt veel van. Dat is trouwens de nieuwe luxe van vandaag, want vrije tijd = vrijheid. Ik ga heus niet werken om naast mijn grote zak geld dood te vallen. Fuck that!
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Misschien verandert het nog met ouder worden, maar ik werk graag extra omdat ik anders niet alles kan doen wat ik wil. Ik zou wat minder kunnen werken, en dan meer vrije tijd hebben, maar geen geld om in die extra vrije tijd te doen wat ik wil.

Zoals nu, ik zit hier thuis. Verveel me bij momenten steendood. Veel gamen en tv kijken. Auto’s zijn gewassen maar rijden mag niet. Reizen mag niet. Werken is zwaar gereglementeerd. Ik ben niet de persoon om ‘eens te gaan wandelen’...

Comment

• Vele mensen hier snappen niet goed HOEVEEL geld een miljard wel is. En hoeveel geld er blijft plakken bij een paar handen.

Hoe kan je het goed vinden dat er zoveel ongelijkheid is en dit dan ook nog eens actief stimuleren?? Dat is wat er met quantative easing bv. Ook gebeurd is de komende jaren, men deelt het geld gewoon uit aan iedereen die al geld heeft. Waarom? "voor de economie". Helpt het? Nee. En toch kan men daar miljarden en miljarden insteken.

Hier een alternatief : https://www.knack.be/nieuws/europa/h...n-1579509.html

Als je de economie wilt aanjagen, moet je zorgen dat er geld komt bij mensen die het uitgeven, niet bij degenen die het oppotten.

Comment

Misschien verandert het nog met ouder worden, maar ik werk graag extra omdat ik anders niet alles kan doen wat ik wil. Ik zou wat minder kunnen werken, en dan meer vrije tijd hebben, maar geen geld om in die extra vrije tijd te doen wat ik wil.

Zoals nu, ik zit hier thuis. Verveel me bij momenten steendood. Veel gamen en tv kijken. Auto’s zijn gewassen maar rijden mag niet. Reizen mag niet. Werken is zwaar gereglementeerd. Ik ben niet de persoon om ‘eens te gaan wandelen’...
                                  Voor dat laatste : koop een hond

Ik begrijp je wel. Ik heb tot mijn 30ste 2 jobs gedraaid, van mijn 14 vakantiejob. Ik had vroeg een huis gekocht, wou een leuke auto, meubels, enz... en ik betaalde alles grotendeels alleen (soms eens een lief die bij mij woonde). Maar erna ben ik het anders gaan aanpakken. Ik had redelijk wat relaties opgeblazen, want ik nam eigenlijk geen tijd om ze te onderhouden. Maar na redelijk wat meegemaakt te hebben, ook op medisch gebied, zie,ik het allemaal anders. Een nieuwe keuken, badkamer of meubels? Geen interesse. Zolang het allemaal nog goed is, wij hebben toch vrij tijdloos spul.
                                  Verveling kennen wij hier niet. Altijd tijd te kort
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik ga eigenlijk graag wandelen en sinds gisteren ben ik ook terug beginnen fietsen

ik moet toch (wettelijk) op m'n urbex locaties geraken ?

corona is (voorlopig toch) voor mij persoonlijk goed voor de fysiek

Comment

• ON-TOPIC graag anders zijn we genoodzaakt om dit topic in quarantaine te plaatsen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        ON-TOPIC graag anders zijn we genoodzaakt om dit topic in quarantaine te plaatsen.
                                        Excuus

Comment

Mij ga je niet kunnen overtuigen, ik ben een diepgewortelde kapitalist. Is je loon niet hoog genoeg? Zoek dan een weekendjob erbij. We zijn allemaal verwende mensen met onze 7 of 8 uurtjes per dag werken.
                                          Jij blijft me toch verbazen met je uitermate simpele en ondoordachte gedachten.

Comment

Working...
                                          X