Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aan alle winter lovers: het wordt weer een groene winter

ik ga m'n winterbanden opstoken, denk ik...

Comment

• Alé ik ging juist mijn zomerbanden van stal halen en hier zijn er al die aan winterbanden denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
        Alé ik ging juist mijn zomerbanden van stal halen en hier zijn er al die aan winterbanden denken.

Ik ben zo ene die wacht tot de laatste moment om winterbanden te steken, zo net voor de eerste vriesdag

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Moest ik in België privé rijden, ging ik sowieso voor all weather banden, eerlijk gezegd.

Sowieso geen ski liefhebber, en in de kempen zijn de heuvels ook niet van die aard, dat je echt winterbanden nodig hebt.

Comment

• Ik sowieso niet, vind het wel leuk om 2 sets velgen te kunnen hebben ook
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Dat is ook weer een punt ;-)..... ik vrees dat ik al té lang lease rijder ben om nog in die termen te denken ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Moest ik in België privé rijden, ging ik sowieso voor all weather banden, eerlijk gezegd.

Sowieso geen ski liefhebber, en in de kempen zijn de heuvels ook niet van die aard, dat je echt winterbanden nodig hebt.
                Hangt ook van de kilometers af.
                Weinig kilometers: all seasons met sneeuwvlok
                Veel kilometers: 2 sets.

Met weinig kilometers eindig je met 2 sets die oud zijn maar nog veel profiel hebben, is wat verspilling in mijn ogen. Als je elke 2 jaar een set banden op rijdt kan je net zo goed 2 sets vier jaar hebben lopen.

Hier wel een absolute liefhebber van de winter, goed koud en droog of sneeuw, geen regen aub
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Kan misschien voor sommigen wel kloppen, maar mijn set zomerbanden 275/245 is nu na 6 zomers en 60000 km wel op. Dus cv toch?

Comment

• Dat is goed gereden met zo'n sportbanden idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Dat is goed gereden met zo'n sportbanden idd
                      Juist goed zeker? Anders worden ze te oud.

Op de M3 liggen banden met DOT 2012 en ik moet zeggen dat ik dat reeds 2 jaar voel. De banden zijn wat harder geworden, als de dsc aanstaat, grijpt die sneller in. Een voordeel, makkelijker te driften natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Kan misschien voor sommigen wel kloppen, maar mijn set zomerbanden 275/245 is nu na 6 zomers en 60000 km wel op. Dus cv toch?
                        Dat zijn in theorie 2 zomers teveel.

Je hebt het hier natuurlijk ook niet over een doorsnee wagen. Bij ons staat een bestelwagen voor in de vrije tijd en mijn moeder haar wagen op all seasons.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dat is waar! Maar je voelt het vooral zelf natuurlijk. Ook de manier waarop/waar de wagen gestald wordt, en de wielen in de zomer en winter gestald worden heeft een invloed op de compound. Bij de M3 ben ik het beginnen voelen het 7de seizoen.

Comment

• Ik heb hier nog auto's staan met banden van 14 en 34 jaar... maar gaas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Dat is waar! Maar je voelt het vooral zelf natuurlijk. Ook de manier waarop/waar de wagen gestald wordt, en de wielen in de zomer en winter gestald worden heeft een invloed op de compound. Bij de M3 ben ik het beginnen voelen het 7de seizoen.
                              Ja als liefhebber ga je er bewust mee om natuurlijk. Bij mijn moeder was 2 sets teveel gedoe en toen ze op pensioen was niet meer rendabel. Nu weet ze dat ze banden heeft waar ze niet moet naar omkijken tot ze versleten zijn. Maar een Honda Insight gaat niet snel uitbreken met een gepensioneerde achter het stuur
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Ik heb hier nog auto's staan met banden van 14 en 34 jaar... maar gaas
                                Voor rond de kerktoren kijk ik daar ook niet naar, maar zoals nu bij de mobilhome begin ik mij wat zorgen te maken na 7 jaar. Profiel is geen probleem maar je wil niet dat daar iets mee fout loopt onderweg ...

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Voor rond de kerktoren kijk ik daar ook niet naar, maar zoals nu bij de mobilhome begin ik mij wat zorgen te maken na 7 jaar. Profiel is geen probleem maar je wil niet dat daar iets mee fout loopt onderweg ...

haha, eentje daarvan staat stil en de andere doet -500 km / jaar onder de kerkentoren (en 't zijn ook alleen maar de achterste die zo oud zijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Waarom die vraag aan mij en niet aan Namaz die hierover begon?

Maar om een antwoord te geven, ik heb dat nog nooit als ellende ervaren.
                                    Ik heb er thans ook al in moeten werken.
                                    Waarom moet ik me verantwoorden waarom ik die vraag aan u stel?

Oké dan, prettig voor u dat je graag in van die half ontdooide blubberige ijssneeuw toestanden werkt (want zo is het hier meestal als het eens sneeuwt), overal aan een slakkegangetje moet/kunt rijden, uw voeten kletsnat worden, zout op je kar, enz... . Maar hé, iedereen zo zijn voorkeuren uiteraard. Ik ben helemaal geen fan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Ik heb hier nog auto's staan met banden van 14 en 34 jaar... maar gaas
                                      Kan uiteraard perfect. Ik ben enkele jaren terug met een volgeladen mobilhome met 13 jaar oude banden richting de Alpen en een snikhete Provence gereden. De horrorverhalen worden vooral de wereld ingestuurd door de bandenbusiness.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

De horrorverhalen worden vooral de wereld ingestuurd door de bandenbusiness.
                                        Bandenmaffia bedoel je

Hier ook geen fan van wintertoestanden op de weg, vooral dan voor het zout op mijn carrosserie

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Kan uiteraard perfect. Ik ben enkele jaren terug met een volgeladen mobilhome met 13 jaar oude banden richting de Alpen en een snikhete Provence gereden.
                                          daar zou ik me nu ook niet echt veilig op gevoeld hebben om eerlijk te zijn, gewoon ook al omdat camper echt wel tot zijne max is geladen

op caravans staan ook dikwijls héél oude caramellen, ook vrij zwaar belast, als dat naar zee is...ok...maar zo 1000km in de warmte zou er contenu aan liggen denken

(maar tis natuurlijk wel weer een bewijs dat't allemaal kan)

het feit dat mijn auto deze zomer op winterbanden bij 35° stond, heb ik me geen moment slecht bij gevoeld selectieve angsten
                                          Last edited by bobo; 25/09/2020, 16:58.

Comment

Working...
                                          X