Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Jij hebt het over mijn verhaaltje, een verhaaltje dat gaat over Rft's EN sterretjes. Dus dan antwoord ik daar ook op. Ik dacht immers dat het verhaaltje over de niet-RFT's al duidelijk ontkracht was, daar BMW OEM zelfs niet-RFT levert voor de XDrive. Daar hoeft dus zelfs niet meer over gediscussieerd te worden naar mijn mening. Dus... dan blijft enkel nog het mysterie over de sterretjes over. Goed zo?
    Heb je het idee dat jij degene bent die altijd zijn gelijk moet halen? Zo kom je erachter: Probeer je te herinneren wanneer de laatste keer was dat je sorry zei. Als je je dat niet kunt herinneren, moeten er al belletjes gaan rinkelen.

    Behandel dit als een serieus probleem. Mensen die niet hun ongelijk kunnen toegeven, lopen de kans om vriendschappen en banen te verliezen.

    De neiging om altijd je gelijk te halen is lastig uit je systeem te halen. Het zal zwaar zijn om je ervan los te maken, en het zal ook niet van de een op de andere dag weg zijn. In feite, je kunt hier zeker voor naar een therapeut gaan. Zo kom je er ook achter waar die urgentie vandaan komt en kun je direct het probleem aanpakken.

    Zelf kun je alvast beginnen om te proberen de volgende keer dat je het oneens bent met iemand, jezelf af te vragen waarom je zo graag je gelijk wilt halen. Als het antwoord is dat je niet de schuld wilt krijgen of jezelf op te hemelen, dan weet je dat je het onderwerp moet afronden om een conflict te vermijden.

    Wat je ook kunt doen is zeggen, “Ik ben het niet met je eens, maar ik begrijp je punt.” En verander dan het onderwerp. Zo geef je niet direct je ongelijk toe, maar eindig je wel het gesprek zonder scheve ogen.
    Z4 M40i

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

      Heb je het idee dat jij degene bent die altijd zijn gelijk moet halen? Zo kom je erachter: Probeer je te herinneren wanneer de laatste keer was dat je sorry zei. Als je je dat niet kunt herinneren, moeten er al belletjes gaan rinkelen.
      Waarom zou ik sorry moeten zeggen? Omdat iemand m'n uitleg niet juist begrepen had?


      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Behandel dit als een serieus probleem. Mensen die niet hun ongelijk kunnen toegeven, lopen de kans om vriendschappen en banen te verliezen.
      Welk ongelijk? Bij mijn weten gaat het eigenlijk ook helemaal niet over gelijk of niet gelijk hebben. Ik heb bovendien toch ook nergens de mening van iemand in twijfel getrokken?? Als bijvoorbeeld iemand RFT boven niet-RFT kiest, ja doe maar hé. Maar ik moet het bijvoorbeeld echt niet. En ik heb daar goede redenen voor.


      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      De neiging om altijd je gelijk te halen is lastig uit je systeem te halen. Het zal zwaar zijn om je ervan los te maken, en het zal ook niet van de een op de andere dag weg zijn. In feite, je kunt hier zeker voor naar een therapeut gaan. Zo kom je er ook achter waar die urgentie vandaan komt en kun je direct het probleem aanpakken.
      Nogmaals, over welk 'ongelijk' gaat het? En hou op met flauwe dingetjes over therapeuten en dergelijke meer. Als je 't daar mee moet doen, dat zegt eigenlijk al genoeg. Maar ja, bij gebrek aan... kan ik er wel inkomen.


      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Zelf kun je alvast beginnen om te proberen de volgende keer dat je het oneens bent met iemand, jezelf af te vragen waarom je zo graag je gelijk wilt halen. Als het antwoord is dat je niet de schuld wilt krijgen of jezelf op te hemelen, dan weet je dat je het onderwerp moet afronden om een conflict te vermijden.
      Oneens, gelijk halen, niet de schuld krijgen,...? Wat nog allemaal? Ik geef gewoon mee dat de marketingverhalen niet altijd kloppen met de realiteit. Dat is een algemeen geweten iets. Wat is daar mis mee?


      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Wat je ook kunt doen is zeggen, “Ik ben het niet met je eens, maar ik begrijp je punt.” En verander dan het onderwerp. Zo geef je niet direct je ongelijk toe, maar eindig je wel het gesprek zonder scheve ogen.
      Als iemand kan aantonen dat ik complete nonsens vertel, prima, kom met een onderbouwde argumentatie. Cijfers, testen, verslagen, enz... enfin alles wat meetbaar is en niet voor enige discussie vatbaar is.

      En als dat gelijk of ongelijk dan toch zo belangrijk voor u is. Ik heb hier al heel veel toegegeven dat ik het niet altijd bij het rechte eind heb. Maar dat heb je waarschijnlijk per toeval dan weer net niet gelezen of willen lezen. Uw vooringenomenheid over mij zegt in dit geval eigenlijk weer alles. Beetje droevig eigenlijk, maar oké, geen probleem hoor. Als jij je er goed bij voelt, dan ben ik ook tevreden.

      Grtn

      Comment


      • Ik koop soms wel eens een hoop velgen aan en daar liggen meestal winterbanden op met nog 4/5mm profiel 10 jaar oud maar die verkopen heel vlot voor 10€ per stuk tot mijn verbazing (wel altijd aan hetzelfde doelpubliek natuurlijk)
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • Een simpele vraag om advies moet natuurlijk weer uitmonden in een oeverloze zinloze discussie. Altijd dezelfde betweterij ook.
          Uit eigen jarenlange ervaring met een F10 535ix. De ophanging van de wagen is volledig afgestemd en ontwikkeld om te rijden op RFT. Je moet niet inboeten aan comfort of prestaties. Op de E90 had ik ook RFT. Een wereld van verschil in evolutie op die 10 jaar tijd. Wij hebben alvast geniet gehad van de RFT banden. 4 jaar geleden. Toen ze nog quasi nieuw waren een lekke band gehad. Daar sta je dan met je gezin aan de kant van de weg als je een gewone band hebt, Los het maar op. Met die RFT zijn wij gewoon doorgereden tot de volgende BMW garage (had ook een bandencentrale kunnen zijn, maar dit was gewoon dichter), en 30 minuten en 25€ later zaten we weer in de auto en konden we onze weg vervolgen. De meeste moderne wagens hebben geen reservewiel meer. Dus zonder RFT sta je daar mooi voor joker. Zo’n herstelkitje is echt geen zak waard, spuit je die band vol is die nog voor de vuilbak ook. Dus voor een daily zonder reservewiel waar je dag in dag uit moet kunnen op vertrouwen: RFT een no brainier.
          Xdrive is een vrij gevoelig systeem als je geen aandacht hebt voor bandenspanning of bandenslijtage. Xdrive draait al 9 jaar feilloos op onze wagen, dus hier kan ik ook kort over zijn. In gladde weersomstandigheden een zaligheid, op droog voelt het ook op rails. Kan het kapotgaan? Ja natuurlijk, zoals alle techniek op een wagen. Bij BMW vlogen de kettingen om de oren bij de 2.0 N47 dielseltjes. Dat kan je dan een constructiefout noemen. Onze banden gaan ondertussen 60K mee op de wagen, en die banden zullen ook al niet meer perfect dezelfde omtrek hebben. Dus zo gevoelig zal het systeem dan wel niet zijn als je de wagen goed verzorgd.
          Terug naar de originele vraag en on-topic aub.
          Over welke merken zijn jullie tevreden? Ik twijfel tussen Conti en Bridgestone, maar sta zeker open voor andere suggesties.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Zo’n herstelkitje is echt geen zak waard, spuit je die band vol is die nog voor de vuilbak ook.
            Toen ik de BMW nog had twee keer een herstelkit gebruikt (NIET van BMW)... Praktisch en die band was allesbehalve voor de vuilnisbak door dat erin te spuiten.
            RFT daarentegen, die vlogen er zo snel mogelijk af.

            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Over welke merken zijn jullie tevreden? Ik twijfel tussen Conti en Bridgestone, maar sta zeker open voor andere suggesties.
            Geen ervaring met Conti. Vroeger altijd met Bridgestone gereden maar op een bepaald moment vond ik de kwaliteit niet meer volgen (als ik de tests lees, zijn ze de laatste jaren weer beter).
            Heel tevreden over Goodyear op alle vlakken.
            Tegen de algemene trend in helemaal geen fan van Michelin, enkel slechte ervaringen mee.
            Last edited by N-D-D-V-D-B; 07/10/2020, 12:45.
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

            Comment


            • Als je bij de A-merken blijft, dan kies je nooit een foute band. En daarmee is alles gezegd. De ene vindt een Michelin top, terwijl de andere een Bridgestone verkiest en ga zo maar door. Bandendiscussies, je komt er nooit slimmer uit en zijn doorspekt met subjectiviteit. Bij moto's is het nog 10 keer erger dat bandengedoe, dat terzijde... .

              Wat betreft RFT, de ophanging van de F10 is niet ontwikkeld om op RFT te rijden (kunnen standaard trouwens ook op niet-RFT geleverd worden, dus daar gaat het verhaaltje). Het is wel zo dat de ophangingen zachter zijn dan bij de vorige modellen (de sportophanging is de naam sportophanging zelfs niet meer waardig), hetzelfde geldt voor de F30 tegenover de E90, daar kan ik ook uit eigen ervaring over meespreken. Dit om simpelweg de klappen op te vangen die zwaardere en stuggere RFT's doorgeven. De onafgeveerde onderdelen delen echter nog steeds in de letterlijke klappen, de bestuurder ervaart het als aangenamer. Maar het springerige weggedrag, zeker bij dwarsnaden en geaccidenteerde bochten, blijven. Logisch, die flanken geven haast geen hol mee. En, ik heb een noodloopwieltje met krik in de koffer liggen. Ik zal m'n band wel even zelf snel vervangen. Bol trouwens een redelijke afstand op een platte RFT en dat is gelijk aan vuilbak, en dan meteen aan de andere kant ook nog een nieuwe omdat de diameter op de as hetzelfde moet blijven. Kassa kassa. Ik ga met met m'n platte niet-RFt en laat dat ding plakken voor 20 euro. Tot zover mijn betweterigheid.

              Comment


              • Bekijk zeker deze site eens:

                The most comprehensive tire tests database: passenger, van and suv tire tests for summer/winter/allround use, features, images and detailed properties updated for 2025. #1 source for tire-related information.


                order66

                Comment




                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Bekijk zeker deze site eens:

                  The most comprehensive tire tests database: passenger, van and suv tire tests for summer/winter/allround use, features, images and detailed properties updated for 2025. #1 source for tire-related information.


                  order66
                  Thanks.

                  Met eigen ervaring bedoel ik natuurlijk op een F10. Met een E90 heb ik er ook ervaring mee. Maar andere wagens doen hier totaal niet terzake, de ophanging van een F10 is hier specifiek op afgestemd. Je kan de ophanging van een 3 reeks echt niet vergelijken met die van een 5 reeks. Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Totaal geen sprake van springerig weggedrag. Had ik trouwens wel wat last van met de 3 reeks (winterbanden).
                  Ieder zijn ding, maar met mijn gezin in gelijk welke weersomstandigheden mijn wiel “snel even vervangen “ daar bedank ik voor. Ik rijd trouwens niet alleen met de wagen, mijn vrouw ook.
                  On topic naar mijn vraag ivm merken opnieuw.
                  Last edited by order66; 07/10/2020, 15:34.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Over RFT is hier in 't verleden eigenlijk alles al gezegd geweest, zie: http://www.autoforum.be/forum/auto-a...geen-run-flat/

                    Dat BMW tegenwoordig schoorvoetend terugkomt op de zogezegd geëvolueerde moderne RFT's (zonder noemenswaardige nadelen), zegt genoeg. Flanken die het gewicht van een auto moeten kunnen dragen deugen nooit. De F30 is trouwens van hetzelfde tijdperk als de F10, in hetzelfde bedje ziek. Je kan nu simpelweg kiezen bij bestelling of je RFT of niet-RFT wilt. Zijn de nieuwe BMW's dan afgesteld op RFT of niet-RFT? Neen, da's twee keer hetzelfde die ophanging. Je mag een ophanging nog zo zacht maken als je wilt, de nadelen van RFT blijven, geen meegevende flank en extra onafgeveerd gewicht resulteert altijd in een mindere wegligging bij licht oneffen tot oneffen wegdek. Daarom dat RFT nooit op echte sportwagens ligt! De dag dat BMW op de 'M's' niet-RFT legt, dan deugt RFT. Maar dat zullen ze (nog) niet gauw doen.

                    Comment


                    • Het gaat niet over deugen of niet. Wel over op welke categorie wagen je RFT steekt. Die deugen wel degelijk, maar een ///M kan duidelijk een nog sportiever georiënteerde band gebruiken. Maar dat heb je niet per se nodig op mijn wagen, of op een 320d.
                      Op de M3 en de M5 heb ik ook non rft. Daar rijd ik ook anders mee.
                      Last edited by order66; 07/10/2020, 19:10.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • gaat het hier niet over wanneer steken we onze winterwielen?
                        mijn autootjes:

                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                          gaat het hier niet over wanneer steken we onze winterwielen?
                          Zeker wel, maar ik had advies gevraagd ivm bandenmerken. Nog weinig antwoord op gekregen. Ook van u niet

                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Het gaat niet over deugen of niet. Wel over op welke categorie wagen je RFT steekt. Die deugen wel degelijk, maar een ///M kan duidelijk een nog sportiever georiënteerde band gebruiken. Maar dat heb je niet per se nodig op mijn wagen, of op een 320d.
                            Op de M3 en de M5 heb ik ook non rft. Daar rijd ik ook anders mee.
                            Het gaat niet alleen over het sportieve, ze deugen op geen enkel vlak. Niet naar slijtage toe, naar afrolgeluiden, naar een zwaardere belasting voor de onafgeveerde massa, roterende massa, enz.... Trouwens, je hoeft geen M3 te hebben om je kar tegen een bepaalde snelheid een bocht in te sturen. Ik had m'n RFT's op de F31 een kans gegeven na de complete teleurstelling op de E91. Ik denk 2.000 km's gebold, toen heb ik het opgegeven. Ik geef wel toe dat ik altijd enorm bezig ben met hoe m'n auto reageert in allerlei situaties. Putten resulteerden sowieso in harde klappen, oneffen wegdek, dwarsnaden in bochten, die auto verzette zich soms plots letterlijk van plaats door een fractie verlies van wegcontact. Voorts waren ze luidruchtiger. Ik wijs niemand terecht die met RFT's rijdt, maar de feiten zijn er wel. Als je daar mee kan leven, mede geholpen door de zachte ophanging die veel nadelen van RFT verdoezeld, daar kan ik volledig inkomen. En dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.


                            Comment


                            • Je hebt gelijk! Case closed.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Je hebt gelijk! Case closed.
                                Ik heb voor de winter op mijn MX5 nieuwe semi's gelegd, tis eens wat anders hé
                                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten

                                  Ik heb voor de winter op mijn MX5 nieuwe semi's gelegd, tis eens wat anders hé


                                  Deze winter filmpje or it didn’t happen
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                    Zeker wel, maar ik had advies gevraagd ivm bandenmerken. Nog weinig antwoord op gekregen. Ook van u niet

                                    Indertijd, toen ik als straf moest rondrijden in een bmw van't werk, was het eerste bij versleten banden, de RFT's ervan onder en gewone bandjes laten plaatsen, reed veel comfortabeler en ze maakten minder lawaai
                                    qua banden: bijna altijd op Yokohama's gereden omdat de bandencentrale vrij te kiezen was en ik bij een goede vriend ging(kwestie om hem ieder jaar 4 bandjes te gunnen) & die deden het verrassend goed: goede baanligging, weinig lawaai en voldoende kilometers
                                    mijn autootjes:

                                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                                      Indertijd, toen ik als straf moest rondrijden in een bmw van't werk, was het eerste bij versleten banden, de RFT's ervan onder en gewone bandjes laten plaatsen, reed veel comfortabeler en ze maakten minder lawaai
                                      qua banden: bijna altijd op Yokohama's gereden omdat de bandencentrale vrij te kiezen was en ik bij een goede vriend ging(kwestie om hem ieder jaar 4 bandjes te gunnen) & die deden het verrassend goed: goede baanligging, weinig lawaai en voldoende kilometers
                                      Bedankt voor de info. Had ook al eens naar dat merk gekeken voor de M3. Die hebben nog sportieve banden.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                        Bedankt voor de info. Had ook al eens naar dat merk gekeken voor de M3. Die hebben nog sportieve banden.
                                        op mijn speelgoed bmweetje rijdt ik op Yokohama Advan semislicks, houden goed de baan(op circuit) en geven goed aan bij nattigheid wanneer ze grip verliezen(nog plezanter)
                                        mijn autootjes:

                                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                        Comment


                                        • Met Yokohama doe je niet verkeerd nee, heb altijd graag op de S Drive variant gereden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X