Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Over de RFT’s, al is dat eigenlijk off-topic: mijn pa zijn 2017 E250 break staat op 20’ RFT en rijdt pokkehard. Zo echt van die onaangename, harde droge klappen. Betonbanen zijn het ergste. Geloof me of niet, maar het is dat type banen comfortabeler om met mijn keihard afgeveerde Abarth 595 te rijden op non-RFT.

Helemaal grappig als hij zijn E op 18’ winterwielen (non-RFT) legt. Lijkt een zwevend tapijt dan. Kan echt niet enkel aan de grotere velgen liggen.

Iedereen moet vooral doen wat’m wil, maar ik moet er geen hebben. Ik rij 15 jaar met de wagen, laat ons zeggen alle wagens bij elkaar minimaal 30.000 km (vaak meer) per jaar en heb 4 lekke banden gehad. 3 ervan waren trage leeglopers en trof ik de auto met lekke band aan na een paar uur geparkeerd te zijn op de oprit. Dan demonteer ik dat wiel, band in andere auto en ermee naar de bandencentrale. 1 x langs de kant van de weg en pechverhelping gebeld (als dat niet meer van de importeur uit voorzien is neem ik er eentje via m’n werkgever. Leasing heeft dat sowieso).

Aan reservewielen doe ik niet mee, no way dat ik in m’n hemd en geklede broek even een wiel ga veranderen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
      Pirelli
      Goodyear
      Dunlop
      Bridgestone
      Continental
      Michelin

Allemaal leveren ze zomerbanden voor de 535xi, in zalig RFT met nog zaligere ster (OEM!!!). Sowieso super kwaliteit!
      Ben ik fout door te denken dat je met alle banden van een A-merk goed zit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Over de RFT’s, al is dat eigenlijk off-topic: mijn pa zijn 2017 E250 break staat op 20’ RFT en rijdt pokkehard. Zo echt van die onaangename, harde droge klappen. Betonbanen zijn het ergste. Geloof me of niet, maar het is dat type banen comfortabeler om met mijn keihard afgeveerde Abarth 595 te rijden op non-RFT.

Helemaal grappig als hij zijn E op 18’ winterwielen (non-RFT) legt. Lijkt een zwevend tapijt dan. Kan echt niet enkel aan de grotere velgen liggen.

Iedereen moet vooral doen wat’m wil, maar ik moet er geen hebben. Ik rij 15 jaar met de wagen, laat ons zeggen alle wagens bij elkaar minimaal 30.000 km (vaak meer) per jaar en heb 4 lekke banden gehad. 3 ervan waren trage leeglopers en trof ik de auto met lekke band aan na een paar uur geparkeerd te zijn op de oprit. Dan demonteer ik dat wiel, band in andere auto en ermee naar de bandencentrale. 1 x langs de kant van de weg en pechverhelping gebeld (als dat niet meer van de importeur uit voorzien is neem ik er eentje via m’n werkgever. Leasing heeft dat sowieso).

Aan reservewielen doe ik niet mee, no way dat ik in m’n hemd en geklede broek even een wiel ga veranderen.
        Een niet-RFT winterband die 25 mm hoger is dan een RFT zomerband is hetzelfde als water en vuur vergelijken. Winterbanden zijn sowieso al zweverig, door hun gegroefde en zachte profielblokken. Mijn 18" RFT winterbanden voelen zweveriger aan dan m'n 19" niet-RFT's.

Comment

• Ecobanden zijn de max. 70.000 km met 1 set gedaan op mijn Doblo.

- verbruik echt lager
          - piepen zalig bij het minste doorrijden alsof je echt aan het raggen bent
          - ontzettend hard —> slijten amper

Comment

• Topic opgeschoond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Topic opgeschoond.
              Housekeeping, how can I help....
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Vandaag omgeschakelt.
                Zomerbanden waren op en de auto gaat binnen enkele maanden de deur uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Comment

• mijne sinds maart geloof ik, maar ik voel de grip beteren, naarmate temp zakt
                  pirelli

Comment

• denk dat het ogenblik om wisselen te overwegen daar is. Het zal geen 15C meer worden, of toch niet langer dan een uur per dag, an snachts gaan we naar 6 of zelfs minder. Ook wordt er nattigheid verwcht, allemaal niet ideaal voor UHP zomerbanden dus terug tijd voor crossclimates

Comment

• De zomerbanden zijn zo goed als op, dus ben ook al aan het twijfelen. Puur omdat de zomerbanden niet genoeg meer bieden, anders zou ik nog wachten tot het effectief onder 7 blijft overdag.

Ga er nog eens over nadenken

Comment

• De leasing vraagt om pas in november te gaan ipv oktober
                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                          De leasing vraagt om pas in november te gaan ipv oktober
                          Zal waarschijnlijk spot on zijn. Ik wacht tot het gaat vriezen snachts, meestal november.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik wissel zo kort mogelijk bij de wissel naar winteruur. Helemaal eind oktober, en terug naar zomer eind maart. Meestal een goede richtlijn.

Comment

• Ik heb een afspraak vastgelegd voor een wissel op 27 november.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Hier volgende week woensdag de eerste keer winterbanden op de X1. Mijn lokale bandenboer mag geen banden meer doen voor Westlease dus moet ik naar een grote keten..hate it.

Comment

• kga nog wa wachten, gisteren heeft de firmaslet een tik gekregen van een vrachtwagen en de velg is serieus beschadigd, dus dat wordt wachten tot de expert geweest is en de schade hersteld is vooraleer de wissel kan uitgevoerd worden(is setwissel en bandenboer mag geen wiel meegeven, moeten ginder blijven volgens hen)
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Niks te winterbanden hiere

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Niks te winterbanden hiere
                                      Moet je nog naar het werk, of kan je zowat kiezen wanneer je de baan op gaat? Want dan is het een ander verhaal natuurlijk.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Moet je nog naar het werk, of kan je zowat kiezen wanneer je de baan op gaat? Want dan is het een ander verhaal natuurlijk.
                                        Zijt maar zeker dat ik nog moet gaan werken

(de laatste 3 winters lagen ze er voor jan lul onder - ik kijk de kat nog wat uit de boom)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Zijt maar zeker dat ik nog moet gaan werken

(de laatste 3 winters lagen ze er voor jan lul onder - ik kijk de kat nog wat uit de boom)
                                          Nondedju, wordt het geen tijd om te stoppen? Hoe moet je anders van je wagens genieten en onderhouden?
                                          Ik wacht trouwens ook tot het de moment is mbt vriezen enzo.

Comment

Working...
                                          X