Over de RFT’s, al is dat eigenlijk off-topic: mijn pa zijn 2017 E250 break staat op 20’ RFT en rijdt pokkehard. Zo echt van die onaangename, harde droge klappen. Betonbanen zijn het ergste. Geloof me of niet, maar het is dat type banen comfortabeler om met mijn keihard afgeveerde Abarth 595 te rijden op non-RFT.
Helemaal grappig als hij zijn E op 18’ winterwielen (non-RFT) legt. Lijkt een zwevend tapijt dan. Kan echt niet enkel aan de grotere velgen liggen.
Iedereen moet vooral doen wat’m wil, maar ik moet er geen hebben. Ik rij 15 jaar met de wagen, laat ons zeggen alle wagens bij elkaar minimaal 30.000 km (vaak meer) per jaar en heb 4 lekke banden gehad. 3 ervan waren trage leeglopers en trof ik de auto met lekke band aan na een paar uur geparkeerd te zijn op de oprit. Dan demonteer ik dat wiel, band in andere auto en ermee naar de bandencentrale. 1 x langs de kant van de weg en pechverhelping gebeld (als dat niet meer van de importeur uit voorzien is neem ik er eentje via m’n werkgever. Leasing heeft dat sowieso).
Aan reservewielen doe ik niet mee, no way dat ik in m’n hemd en geklede broek even een wiel ga veranderen.
Helemaal grappig als hij zijn E op 18’ winterwielen (non-RFT) legt. Lijkt een zwevend tapijt dan. Kan echt niet enkel aan de grotere velgen liggen.
Iedereen moet vooral doen wat’m wil, maar ik moet er geen hebben. Ik rij 15 jaar met de wagen, laat ons zeggen alle wagens bij elkaar minimaal 30.000 km (vaak meer) per jaar en heb 4 lekke banden gehad. 3 ervan waren trage leeglopers en trof ik de auto met lekke band aan na een paar uur geparkeerd te zijn op de oprit. Dan demonteer ik dat wiel, band in andere auto en ermee naar de bandencentrale. 1 x langs de kant van de weg en pechverhelping gebeld (als dat niet meer van de importeur uit voorzien is neem ik er eentje via m’n werkgever. Leasing heeft dat sowieso).
Aan reservewielen doe ik niet mee, no way dat ik in m’n hemd en geklede broek even een wiel ga veranderen.
Comment