Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 6 jaar, dat is zeker niet slecht.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Weet ik wel, maar mijn vorige bandeboer poetste dat altijd netjes na.
      Hij poetste zelfs de binnenkant van de velg als ik het vroeg.

Was een kleine bandenboer bij mij in't dorp, maar omdat ik ondertussen bij Westlease zit, moesten de banden bij een grotere centrale gewisseld worden
      ik moet ook naar een erkende bandenboer van de lease gaan, is nu sinds winter 2018 dat de wissel daar uitgevoerd wordt( beide sets op velg, dus makkelijker kan niet) en al iedere keer niet 100% tevreden buiten gereden: bij het wisselen de eerste keer gemerkt dat ze geen plaats aanduiden op de band waar ze zaten waardoor de winter erna links en rechts door elkaar gemonteerd was(nochtans banden met rijrichting...) pas gezien het weekend erop tijdens het wassen, dus mogen terugkeren, volgende wissel waren ze al zo slim om de plaats aan te duiden, begin september moesten er 4 nieuwe zomerbanden geplaatst worden, ik vraag bij het bestellen of het lood ook in't zwart kan(zwarte velgen), was geen probleem, 3x raden wat ze monteerden: grijs lood, te laat gezien omdat je buiten moest wachten door de Coronamaatregelen... nu begin van november afspraak gemaakt voor winterbanden, mooi op tijd op de afspraak(10 minuten te vroeg), ze beginnen er aan, wielen eraf & dan verdwijnen ze om een half uur later terug te komen met de winterset, toen ik vroeg waarom het zo lang duurde(buiten wachten verplicht en het was aan het miezeren) zeiden ze dat de wielen niet op hun voorziene plaats lagen en ze moesten zoeken.... waarom maak je dan een afspraak? je legt toch de wielen gereed voordat de klant toekomt?
      vroeger ging ik in een kleine bandencentrale, ook daar moest er een afspraak gemaakt worden, wielen lagen gewassen klaar(werden gewassen voor ze opgeslagen werden en werden nog eens afgespoten met hoge druk vooraleer ze werden gemonteerd), was ik buiten op 25 minuten(meestal omdat ik mijne cola die ik gratis kreeg nog niet op was)
      enige voordeel met die grote keten waar je verplicht naar toe moet van de lease= het kost je niks
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        6 jaar, dat is zeker niet slecht.
        zeker geen klagen van. Als ik hier op t forum niet goedkoop de contis had gekocht, werden het opnieuw CC

Comment

6 jaar, dat is zeker niet slecht.
          Ik rij ondertussen al bijna 4 jaar en 46.000 km met de CrossClimates op mijn Megane en dat winter en zomer.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik rij ondertussen al bijna 4 jaar en 46.000 km met de CrossClimates op mijn Megane en dat winter en zomer.
            Idem hier al meer dan 2 jaar tot grote tevredenheid. Niks te wisselen, doen het winter en zomer goed, waarvoor ze dienen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• kan eigenlijk bijna niet wachten tot huidige versleten zijn en dat ik terug kan overgaan naar cc ook , hoewel ze niet 'mooi' zijn

Comment

• Ik heb de winterwielen nog maar net gestoken, maar ik kijk uit naar het kopen van nieuwe sportieve zomerbanden in maart/april
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik heb de winterwielen nog maar net gestoken, maar ik kijk uit naar het kopen van nieuwe sportieve zomerbanden in maart/april
                  Hier gaat dat PS4 zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Hier gaat dat PS4 zijn.
                    Heerlijke band. Misschien ga ik ook naar de PS4S, zeker een kanshebber, zoniet de grootste.

Comment

Hier gaat dat PS4 zijn.
                      Heb ze op de Nissan, kleeft aan de weg.
                      Z4 M40i

Comment

Hier gaat dat PS4 zijn.
                        hier worden dat dezelfde als dit jaar, enkel moeten de voorste wielen nu achteraan. 5mm erdoor op 1 zomer... volgende worden ofwel PS4 ofwel nankang NS2R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

hier worden dat dezelfde als dit jaar, enkel moeten de voorste wielen nu achteraan. 5mm erdoor op 1 zomer... volgende worden ofwel PS4 ofwel nankang NS2R
                          Hou er rekening mee dat de nankang NS2R enorm veel lawaai maken. Eerste keer dat ik er mee reed dacht ik dat er wat scheelde aan mijn wagen. Ma ik gebruik ze enkel voor op en naar circuit te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten

Hou er rekening mee dat de nankang NS2R enorm veel lawaai maken. Eerste keer dat ik er mee reed dacht ik dat er wat scheelde aan mijn wagen. Ma ik gebruik ze enkel voor op en naar circuit te rijden.
                            Ook de reden dat ik ze niet durf steken op mijn MX-5. Daar zal het AD08R zijn van Yokohama.

Comment

• Ik heb m'n zomerbanden opgepompt want ze waren plat met de vries (volgens den elektronica toch)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten

Dat zal hier ook voornamelijk de bedoeling zijn.

Comment

• 10-12 graden de rest van het jaar
                                  Terug zomerbanden opgelegd ...

ah nee ik had nog niet gewisseld

Comment

• 7-8 graden zie ik hier, snachts wel niet veel kouder. donker grijs weer dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      10-12 graden de rest van het jaar

Mijn zomers zijn versleten, dus ik doe pas kosten in april 21. Toch êén voordeel

Comment

• Toch blij dat ik ze had met dat water en vettigheid op de baan deze namiddag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          10-12 graden de rest van het jaar

Tuurlijk niet. Bij mij liggen ze ook nog mooi in de doos.

Comment

Working...
                                          X