Je gaat daar inderdaad niet veilig aan 50 over kunnen rijden. Maar met zomerbanden kom je helemaal nergens.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenJe gaat daar inderdaad niet veilig aan 50 over kunnen rijden. Maar met zomerbanden kom je helemaal nergens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenStrooiwagen was kapot in de gemeente, de aftakking van de steenweg was een ijsbaan deze ochtend. Winterbanden doen veel maar hier kunnen ze ook niet tegenop.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Ha kijk, de goeie ouwe Gentsesteenweg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNog niet veel veranderd he
Maar bij de boerkes gaat alles wat trager, hé.
Ken den Heikant beter.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Bwa, op 30 jaar tijd toch wel een beetje.
Maar bij de boerkes gaat alles wat trager, hé.
Ken den Heikant beter.
En dat is wel, al doet ons nieuw bestuur wel hard zijn best om vooruit te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Ik woon nog net op de Heikant, juist de grens met de Kouter gemeenschap.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
op de fiat staan nu vooraan ik dacht 'optimum' banden en achteraan firehawk...typische us banden met redelijk profiel en m+s markering (altijd op de 500e)
ben zwaar aan het twijfelen om ze gelijk te gaan wisselen, maar ik weet niet voor ultra economische lage weerstand banden, of toch maar crossclimates
en of ik het nu ga doen...of voor volgende winter...sowieso worden ze onder mijn bezit nog gewisseld dus waarom wachten
Comment
-
Onze pa z'n auto bleek vooraan slecht uitgelijnd te zijn waardoor z'n Nokian winterbanden vooraan aan de binnenkant helemaal weggesleten waren. Heeft nu 2 Nokian Weatherproofs gestoken (hij is een Nokian fan), kom je gans 't jaar mee door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOnze pa z'n auto bleek vooraan slecht uitgelijnd te zijn waardoor z'n Nokian winterbanden vooraan aan de binnenkant helemaal weggesleten waren. Heeft nu 2 Nokian Weatherproofs gestoken (hij is een Nokian fan), kom je gans 't jaar mee door.
https://www.nokiantyres.nl/all-seaso...-weatherproof/
Hun 4 seasons zouden erg goed zijn heb ik gehoord. Ik blijf ondertussen wel trouw aan de Crosslimates+.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop de fiat staan nu vooraan ik dacht 'optimum' banden en achteraan firehawk...typische us banden met redelijk profiel en m+s markering (altijd op de 500e)
ben zwaar aan het twijfelen om ze gelijk te gaan wisselen, maar ik weet niet voor ultra economische lage weerstand banden, of toch maar crossclimates
en of ik het nu ga doen...of voor volgende winter...sowieso worden ze onder mijn bezit nog gewisseld dus waarom wachten
De Bridgestone A005 blijkt ook goed, en misschien nog beter geschikt voor België. Maar ze zijn minder scherp dan de CC op het droog. Niet wachten op CC2 als je graag scherp sturende banden hebt, trouwens.
Met de CC kon ik trouwens in 2de versnelling met 0.8G optrekken, de Kumho I'zen die bovendien 4 cm breder zijn geven het op met 0.6G. Om maar even aan te geven hoe groot de verschillen kunnen zijn.Last edited by Unterschlagen; 29/01/2021, 18:52.
- Likes 1
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
België slibt momenteel vol... ik wil die met zomerbandjes die niet vooruit geraken geen eten geven. In de straat hier was het al de moeite, tv moet je niet aanzetten.
Maar we hebben geen winters meer, winterbanden hebben geen nut!
De mensen met crossclimates en winterbanden zijn de winnaars nu, al hoop ik dat die met zomerbandjes er niet tegenaan glijden.
Comment
-
Ik heb nog nooit ergens gelezen dat winterbanden geen nut hebben bij echt winterweer, die uitbundige lach vind ik dus nogal raar. Enfin, 't zal wel weeral eens aan mij liggen.
Mijn winterbanden liggen erop. Gisterenavond de dochters nog naar Wilrijk gebracht maar wilde mijn auto niet vuil maken, dus met de Aygo, ook met winterbandjes! Zalig nu zo'n voortrekkertje met niks vermogen. Het linkse vak was op sommige plaatsen niet open op de autosnelweg. Op sommige binnenbanen gevaarlijk glad.
Comment
-
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...uw-en-ijspret/
Het wordt een week met alleen maar koude ijsdagen. Het laagje sneeuw dat vannacht viel leidt mogelijk tot gevaarlijke situaties op de weg. Autobestuurders wordt aangeraden hun rijstijl aan te passen.
Het vriest dat het kraakt, maar op dit moment liggen de gewest- en snelwegen er relatief sneeuwvrij bij. Wie de baan op gaat, moet echter waakzaam blijven voor gladde wegen. De hele week blijft het nog ijskoud. De kans bestaat dat we een koudegolf krijgen. Volg de situatie op de voet in onze liveblog.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenook met winterbanden (eerste keer dat ze echt nuttig zijn in 3 jaar voor mij) rij ik eerder defensief
Comment
Comment