Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden? Deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elk jaar organiseert de Duitse Automobielclub een grote winterbandenvergelijking om uit te zoeken wat de beste band op de markt is. Hier zijn de ranglijsten, die zeer nuttig zijn bij het maken van een keuze.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Conti's zijn al een tijdje mijn favoriete winter banden. Blijkt de goede keuze.

Op de Mazda binnenkort 20" 235 banden. Daar wordt de juiste keuze nog belangrijker, lijkt me, kwestie comfort gevoel.

Comment

• Uit gemakzucht en in de (ijdele) hoop kosten te besparen, blijven veel automobilisten in de zomermaanden op winterbanden rijden. Is dit een goed idee? Blijkbaar niet…
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 200€ per jaar om wielen te wisselen????
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            200€ per jaar om wielen te wisselen????
            Klopt! Hier ook bij een bandenboer, 2 x wisselen (eventueel uitbalanceren) en een gans jaar opslaan, 200 €. Nu wissel ik niet meer gezien ik al 10 jaar tot grote tevredenheid met all seasons rijd maar destijds betaalde ik ook al 120 € daarvoor en telkens hadden ze dan meestal nog door onvoorzichtigheid een velg beschadigd Blij dat ik daarvan af ben.

Heel vroeger deed ik het zelf maar heb nu de plaats niet meer daarvoor en zelf vervangen is nog altijd het goedkoopste

Comment

• Dit moeten ze zeker in Duitsland eens lezen. Terwijl ze daar winterbanden verplichten blijft zeker de helft van hun er ook in de zomer mee rijden. Is het voor de veiligheid of wat is de bedoeling dan eigenlijk?

Comment

• Banden die je niet kunt verslijten of lekrijden: iedereen droomt ervan, maar het is nog niemand gelukt om ze uit te vinden. Intussen blijven autobanden dus verslijten, soms snel. Vooral elektrische auto’s vreten meer banden door hun gewicht en het onmiddellijk beschikbare koppel. Hier zijn enkele tips om de levensduur te verlengen.

Comment

• De winter is terug, ook al is hij nog niet in alle hevigheid losgebarsten. Het goede nieuws is dat de prijzen van winterbanden dit jaar niet zijn gestegen. Aan de andere kant worden de rijen bij de bandencentrales al langer…

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Gisteren 4 seizoenbanden laten leggen op mijne Dacia van 't plebs

Rijdt goed !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        Gisteren 4 seizoenbanden laten leggen op mijne Dacia van 't plebs
                        Dan is de waarde van dat hok nu verdubbeld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Gisteren 4 seizoenbanden laten leggen op mijne Dacia van 't plebs

Rijdt goed !
                          3 of 5 zou wat gek zijn, hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dan is de waarde van dat hok nu verdubbeld?
                            Daar kunnen premijoem merken alleen maar van dromen

Comment

• welke heb je laten monteren, tigra?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                welke heb je laten monteren, tigra?
                                Merk is Falken, prijs 356 euro voor de vier samen, 185/65 R15

Comment

• Geen zeverende dag bij mijne maat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Maandag mijn winterbanden laten leggen en met de zeer natte regen en wind omstandigheden van de voorbije dagen toch nog eens goed het verschil kunnen voelen tussen de twee.

Amai wat een verschil in grip op natte ondergrond, zeker met wat takken bladeren bij op de weg
                                    Ook bij hogere snelheden door een plas rijden maakt een wereld van verschil.

Vooraan een nieuwe set, Continental, echt een supergoede band.

Comment

• Ja, ik heb het ook gemerkt, ik rijd nog met de zomerbanden, de temperatuur was nochtans boven de 7 graden, dat zou de grens moeten zijn, maar toch ging ik slieren...

Een scherpe bocht, (voor de mensen van Oostende, de grote rotonde af om richting autosnelweg richting Gent te rijden), nam ik te snel en ik verloor de grip op mijn voorwielen.
                                      Op tijd gas gelost (want veel corrigeren kan je niet doen op dat moment) of ik zat tegen de kant...

Was wel verschieten uiteraard, nog nooit meegemaakt.
                                      In de zomer pak ik zulke bochten zonder problemen.

Ik begin stillaan uit te kijken naar de temperaturen om dan te beslissen mijn winterbanden te monteren.
                                      Nuja, lesje geleerd, rijgedrag altijd aanpassen aan de weersomstandigheden.
                                      The Power Of Dreams

Comment

• Vandaag mijn winterbanden gelegd. Voor het eerst eens Goodyear.

Maar paar km mee gereden, maar ze vielen me echt wel op door de stilte voorlopig.

Benieuwd naar het vervolg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Vandaag mijn winterbanden gelegd. Voor het eerst eens Goodyear.

Maar paar km mee gereden, maar ze vielen me echt wel op door de stilte voorlopig.

Benieuwd naar het vervolg.
                                          Die Ultragrips zijn echt goed, ik heb ze nu op de Tesla met 4WD, en had ze vroeger ook al op een voorwielaangedreven A6.
                                          Ik was daar héél tevreden van en vind ze beter dan Continental winterbanden.

Comment

Working...
                                          X