Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zone 30 stad Gent wordt uitgebreid naar alle deelgemeenten...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zone 30 stad Gent wordt uitgebreid naar alle deelgemeenten...

    Ja man naar welk zielig land evolueren wij hier toch...

    Als iemand mij soms vraagt van waar ben je en ik dan zeg de westhoek beginnen ze te lachen met boertje enz. maar kan wij weinig boeien want ik kan hier tenminste nog eens genieten van mijn autoritjes. Ik ergerde mij zot toen ik in Brussel een testrit ging gaan doen aan het innovation center van mercedes want overal was het erg druk, stapvoets verkeer enz. zelfs in de randgemeenten waardoor ik de wagen in feite niet goed kon testen en nu al ik Gent en omliggende gemeentes ook best vermijden.

    Kan ergens wel inkomen dat bepaalde stukken in de binnenstad 30 mogen zijn maar de volledige stad + deelgemeenten is er ferm over naar mijn gedacht.

    Vanaf 2015 verspreidt de zone 30 zich over het hele gebied binnen de kleine ring of de R40 van stad Gent. Bovendien wil het stadsbestuur in de deelgemeenten en buurten buiten die kleine ring gebieden afbakenen waar ook het regime van zone 30 wordt ingevoerd. ‘Verkeersveiligheid is een prioriteit’, zegt Filip Watteeuw, schepen van Mobiliteit (Groen).


    Vanaf volgend jaar wil Gent de maximumsnelheid in woonzones in buitenwijken en deelgemeenten verlagen van 50 naar 30 km/u. De uitbreiding van de zone 30 komt er sowieso, zegt schepen van mobiliteit Filip Watteeuw, want ze is opgenomen in het Gents bestuursakkoord.
    Last edited by Schnippy; 16/11/2017, 11:36.

  • #2
    binnenkort niemand nog een auto nodig, iedereen een fiets :-O

    Comment


    • #3
      Ja, en in Brussel is het binnenkort ook zo... A’pen zal wel volgen, zoals alle centra van wat betekenis.
      Wij kunnen ons troosten met de vaststelling dat de gemiddelde snelheid in stad nu al rond de 30 is, maar als iedereen de limiet respecteert zal dat nog flink dalen, dan zijn wij rapper met de fiets ( wat de natte droom is van de beslissers....)
      Zijn wij gelukkig in onze boeregat !!

      Comment


      • #4
        Die steden zijn hun eigen kapot aan het maken, waarom nog gaan winkelen in een stad waar je u ergert aan de snelheid, drukte,en te krappe/dure parkeerplaatsen als je van thuis uit alles kan kopen en de dag erna het in huis hebt voor een pak minder als in de stad.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Die steden zijn hun eigen kapot aan het maken, waarom nog gaan winkelen in een stad waar je u ergert aan de snelheid, drukte,en te krappe/dure parkeerplaatsen als je van thuis uit alles kan kopen en de dag erna het in huis hebt voor een pak minder als in de stad.
          Meestal de dag erna als ge wat chance hebt, bpost tegenwoordig...
          Maar inderdaad, ge hoort constant dat internetshopping de plaatselijke economie kapot aan het maken is, maar door zo'n stoten is de goesting ver te zoeken om nog "fysiek" te gaan winkelen in't stad.

          Comment


          • #6
            Wij kwamen vroeger regelmatig in Gent/Antwerpen, maar das nu toch al een tijd geleden eerlijk gezegd.
            Voor de afstand moet ik het niet doen, maar in Gent is het een gedoe met hun enkele richting en hun parkeerplaatsen en Antwerpen is een werf.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

              Meestal de dag erna als ge wat chance hebt, bpost tegenwoordig...
              Maar inderdaad, ge hoort constant dat internetshopping de plaatselijke economie kapot aan het maken is, maar door zo'n stoten is de goesting ver te zoeken om nog "fysiek" te gaan winkelen in't stad.
              Gemoet bij coolblue op zaterdag bestellen, dan komt er een zelfstandige transporteur op zondag leveren

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                Gemoet bij coolblue op zaterdag bestellen, dan komt er een zelfstandige transporteur op zondag leveren
                Ja klopt inderdaad, al paar keer gehad, meestal ne vent in ne Ford Transit die ik al gehad heb
                Probleem was dat ik de zondag pas iets besteld had rond 17:00, en dus dinsdag pas geleverd met bpost...
                Maar volgens de tracking ging het zeker maandag toekomen hoor, en dat terwijl ge zag dat het nog in de depot zat op de trackingstatus.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Wij kwamen vroeger regelmatig in Gent/Antwerpen, maar das nu toch al een tijd geleden eerlijk gezegd.
                  Voor de afstand moet ik het niet doen, maar in Gent is het een gedoe met hun enkele richting en hun parkeerplaatsen en Antwerpen is een werf.
                  Onlangs ben ik wel nog naar Gent geweest met Valerie, maar raar genoeg boete binnengekregen omdat ik zogezegd door een voetgangerszone zou zijn gereden, terwijl ik al jaren dezelfde route pak, om me dan in de ondergrondse parking "Vrijdagmarkt" te gaan parkeren. Snap er daar niets meer van...

                  Comment


                  • #10
                    Gelukkig hebben ze dat nieuw stuk snelweg voorzien tussen de expresweg en Knokke. Schilt 20 minuten om de Knokke vanuit de westkust te bereiken.
                    Madam is tevreden, zij kan terug zonder mijn gezeur de Kustlaan onveilig maken
                    Nu nog het Zand in Brugge afwerken, en de grote steden zullen mij niet meer zien.
                    Voor Gent en A’pen was dat al lang het geval, in Brussel blijft het beperkt op een zaterdag morgen af en toe, natuurlijk tot mijn stoomketel er niet meer gewenst zal zijn.
                    Last edited by guyugy; 16/11/2017, 10:13.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Die steden zijn hun eigen kapot aan het maken, waarom nog gaan winkelen in een stad waar je u ergert aan de snelheid, drukte,en te krappe/dure parkeerplaatsen als je van thuis uit alles kan kopen en de dag erna het in huis hebt voor een pak minder als in de stad.
                      K'zie dit ook gebeuren en het slechtste van al is dat dit de werkgelegenheid in België niet ten goede komt want 90% van de leveringen aan huis via webshops zijn uit onze noorderburen. 5j geleden een gesprek gehad met iemand van kbc die instond voor de digitale vernieuwing en hij zei toen al dat op de 25 webshops die er in Nederland komen er 1tje in België komt, wij hebben gewoonweg een grote digitale achterstand en dit zal niet goed zijn voor onze economie, de overheid moest 5j. geleden ondernemers aangespoord hebben hierop in te spelen.

                      En als je nu nog wil beginnen en concurreren met een Nederlandse webshop is het te laat want die mannen zijn al een tijdje bezig en verkopen meer en meer producten waardoor ze erg grote hoeveelheden aankopen en deze dan kunnen verkopen aan lage prijzen.
                      Last edited by Schnippy; 16/11/2017, 10:28.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                        Onlangs ben ik wel nog naar Gent geweest met Valerie, maar raar genoeg boete binnengekregen omdat ik zogezegd door een voetgangerszone zou zijn gereden, terwijl ik al jaren dezelfde route pak, om me dan in de ondergrondse parking "Vrijdagmarkt" te gaan parkeren. Snap er daar niets meer van...
                        Ja gezijt van dat rondpunt gereden en dan naar links zo de parking in? Dat mag dus niet meer, hing er ver ook aan de laatste keer.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                          K'zie dit ook gebeuren en het slechtste van al is dat dit de werkgelegenheid in België niet ten goede komt want 90% van de leveringen aan huis via webshops zijn uit onze noorderburen. 5j geleden een gesprek gehad met iemand van kbc die instond voor de digitale vernieuwing en hij zei toen al dat op de 25 webshops die er in Nederland komen er 1tje in België komt, wij hebben gewoonweg een grote digitale achterstand en dit zal niet goed zijn voor onze economie, de overheid moest 5j. geleden ondernemers aangespoord hebben hierop in te spelen.

                          En als je nu nog wil beginnen en concurreren met een Nederlandse webshop is het te laat want die mannen zijn al een tijdje bezig en verkopen meer en meer producten waardoor ze erg grote hoeveelheden aankopen en deze dan kunnen verkopen aan lage prijzen.
                          Ja dat is ook ook wel.

                          Hier in België gaat alles via Bpost met alle gevolgen. Mooi voorbeeld van vorige week.
                          Ik bestel bij:
                          Mister auto (België) -> alles in voorraad -> 4 dagen met Bpost ondanks dat ze dag zelf al het hadden opgestuurd
                          IL motorsport (Köln) -> alles in voorraad -> 24uur later binnen met UPS

                          En nu de komt de grap -> verzending was goedkoper met UPS dan met Bpost.


                          Comment


                          • #14
                            Artikel is van 05/2014.......

                            Op de kleine ring is het toch nog altijd 50 km/u

                            In dorpskernen is het soms ook plaatselijk 30 km/u (is op alle plaatsen waar scholen zijn)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Die steden zijn hun eigen kapot aan het maken, waarom nog gaan winkelen in een stad waar je u ergert aan de snelheid, drukte,en te krappe/dure parkeerplaatsen als je van thuis uit alles kan kopen en de dag erna het in huis hebt voor een pak minder als in de stad.
                              Maar tis wel door die e-commerce dat er zoveel meer verkeer op de baan is bij gekomen... Ben er ook schuldig aan maar als het vijf dingen zijn op een jaar zalt al veel zijn.

                              OT met die zone 30 gaat het nog trager gaan, plus dan nog eens zone 90 op de ring rond de stad ( 100 in a'pen ) nog een pakske trager en meer kans op flitsboetes... Zelfde met 90 naar 70, iedereen terug met paard en kar of ne brommer/fiets gelijk in Azië.
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                Artikel is van 05/2014.......

                                Op de kleine ring is het toch nog altijd 50 km/u

                                In dorpskernen is het soms ook plaatselijk 30 km/u (is op alle plaatsen waar scholen zijn)
                                Vanaf volgend jaar wil Gent de maximumsnelheid in woonzones in buitenwijken en deelgemeenten verlagen van 50 naar 30 km/u. De uitbreiding van de zone 30 komt er sowieso, zegt schepen van mobiliteit Filip Watteeuw, want ze is opgenomen in het Gents bestuursakkoord.

                                Comment


                                • #17
                                  Draai of keer het zoals ge wilt, maar als alle steden de poorten voor auto's wagenwijd openzetten, staat alles binnen de kortste keren muurvast in die steden, zie je nu al vaak genoeg in antwerpen en brussel.
                                  de functie van stad als handelscentrum is gewoon afgenomen, wat heeft het voor nut als iedereen met de wagen de stad in komt om daar iets te kopen, als je het ook elders kan halen.
                                  macro-economisch gezien maakt het niet uit of je uw TV koopt bij de vandenborre in antwerpen centrum of ergens ten velde, of online.
                                  de miserie is vooral met de auto de stad in of uit geraken. als je in de stad woont, is het handig om veel kleinhandel vlakbij te hebben (en dan ga je te voet of met de fiets), woon je buiten de stad, dan doe je je aankopen best ook buiten de stad, eigenlijk is daar niks mis mee toch?
                                  ik denk niet dat een stad al die shoppers van buiten de stad 'nodig' heeft, veel winkels kunnen ook leven van de stadsbewoners, en van (dagjes)toeristen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dat is dus een voorbeeld van: DEMOCRATIE in een rechtstaat

                                    Comment


                                    • #19
                                      propere lucht.... alweer proberen ze het milieu hier bij te betrekken. onozelaars.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kleinhandel is overal in vrije val, maar zeker in de steden. Degenen die nog overleven kunnen hun zaak niet overlaten bij gebrek aan kandidaten, en de zonen/dochters doen meestal ook niet voort. Binnen 10/15 jaar vindt je geen warme bakker, beenhouwer, of groentewinkel niet meer.
                                        Misschien nog hier en daar een hippe traiteur voor wie niet graag (of kan) kookt, voor de rest een economische woenstijn zoals nu al in het centrum van Brussel.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X